Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har tørr/sensitiv hud, og har tidligere fått allergisk reaksjon på sminke (fra Body Shop). Jeg bruker normalt ingen/lite sminke, men har lyst til å begynne å bruke litt for å føle meg litt freshere (merker at jeg når den alderen hvor man bør sminke seg litt :P).

Derfor lurer jeg på om noen kan anbefale en BB-cream til min hudtype..? Forresten litt vanskelig for meg å finne rett nyanse, fordi jeg er asiater...

På forhånd takk for svar! :)

Anonymkode: 431fe...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen konkrete tips, men siden du er asiater hadde kanskje bb-creams fra korea vært noe for deg? De passer også til nordisk hud, men jeg vil tro at det vil være enda lettere for deg å finne noe som passer.

Skrevet

Jeg er også asiater, og har den type hud du beskriver.

Jeg har prøvd mange forskjellige, alt fra dyrt til billig. Favoritten min er denne;

http://www.coverbrands.no/merker/the-balm-1/balm-shelter-tinted-moisturizer-spf-18-1

og den bruker jeg hver eneste dag. Jeg har i fargen Light, og den jevner seg fint ut på huden. Den er veldig klissete når du påfører den, men kjennes ikke på huden i det hele tatt når den har tørket. Jeg påfører med en kost, enkelt og greit!

Anonymkode: d250a...82c

Skrevet
14 timer siden, marizz skrev:

Jeg har ingen konkrete tips, men siden du er asiater hadde kanskje bb-creams fra korea vært noe for deg? De passer også til nordisk hud, men jeg vil tro at det vil være enda lettere for deg å finne noe som passer.

Jeg har faktisk tenkt på det, og sett på Etude House sine nettsider, men er redd for å gjøre bomkjøp med tanke på fargenyanse :s

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også asiater, og har den type hud du beskriver.

Jeg har prøvd mange forskjellige, alt fra dyrt til billig. Favoritten min er denne;

http://www.coverbrands.no/merker/the-balm-1/balm-shelter-tinted-moisturizer-spf-18-1

og den bruker jeg hver eneste dag. Jeg har i fargen Light, og den jevner seg fint ut på huden. Den er veldig klissete når du påfører den, men kjennes ikke på huden i det hele tatt når den har tørket. Jeg påfører med en kost, enkelt og greit!

Anonymkode: d250a...82c

Tusen takk for tips! Skal teste ut denne :D Men dersom flere har forslag tar jeg gjerne imot :)

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har faktisk tenkt på det, og sett på Etude House sine nettsider, men er redd for å gjøre bomkjøp med tanke på fargenyanse :s

Ja forstår det! Jeg ville kanskje bestilt noen "samples" fra ebay jeg i forskjellige merker og farger, så kan du heller bestille stor når du har funnet en du liker :) Jeg er lys i huden og bruker denne fra korea: http://www.ebay.com/itm/Holika-Holika-Petit-BB-Cream-30ml-/331596481874?var=540749268678&hash=item4d34b0c552:m:mailGaKgOdlnWnSJ1G-Bz4Q Mulig den moizturizing hadde vært god for din tørre hud!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...