Gå til innhold

Lage fudge med lettmelk eller matfløte?

Anbefalte innlegg

Gjest Ennasus
Skrevet

Går det? Isåfall: noen som har oppskrift? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle oppskrifter jeg finner med lettmelk inneholder også kondensert melk. Sannsynligvis for å gjøre blandingen fastere. Jeg hadde prøvd med matfløte og lenger koking. 

Anonymkode: 7c061...5e8

Gjest Ennasus
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Alle oppskrifter jeg finner med lettmelk inneholder også kondensert melk. Sannsynligvis for å gjøre blandingen fastere. Jeg hadde prøvd med matfløte og lenger koking. 

Anonymkode: 7c061...5e8

Er desverre ikke så lett tror jeg.. For å få riktig konsistens må man ha riktig mengde væske/smør/sukker og temp, og da er det viktig å ikke bare ta det på slump :( derfor jeg håper noen har oppskrift..

Skrevet
  • 350 g sukker
  • 2.5 dl fløte eller vikingmelk kan du også bruke. Det fordi tak i på feks rema 1000
  • 25 g smør
  • 1 ss lys sirup

varm opp fløte og sukker bitte litt. ha så i resten av ingrediensene. Kok dette opp til 112 grader på full varme, sett varmen ned til middels og fortsett til gradestokken viser 115-116. Ta den av platen og bland inn hvit sjokolade om du har, om ikke kan du sløyfe dette. 

Dekk en liten form med bakepapir og ha fudgen i formen. La stå kjølig over natten 

Skrevet
10 timer siden, Sjallabais skrev:
  • 350 g sukker
  • 2.5 dl fløte eller vikingmelk kan du også bruke. Det fordi tak i på feks rema 1000
  • 25 g smør
  • 1 ss lys sirup

varm opp fløte og sukker bitte litt. ha så i resten av ingrediensene. Kok dette opp til 112 grader på full varme, sett varmen ned til middels og fortsett til gradestokken viser 115-116. Ta den av platen og bland inn hvit sjokolade om du har, om ikke kan du sløyfe dette. 

Dekk en liten form med bakepapir og ha fudgen i formen. La stå kjølig over natten 

Og denne oppskriften fungerer med matfløte? 

Anonymkode: 986a8...190

Gjest Ennasus
Skrevet
14 timer siden, Sjallabais skrev:
  • 350 g sukker
  • 25 g smør
  • 1 ss lys sirup

Nå det står fløte i oppskrifter så menes kremfløte... Ikke matfløte..

Skrevet
1 time siden, Ennasus skrev:

Nå det står fløte i oppskrifter så menes kremfløte... Ikke matfløte..

Ja, det er det jeg har inntrykk av også. Men jeg tenkte nå jeg skulle spørre, i stedet for å bare gå ut ifra at hun ikke hadde lest hva du var ute etter. 

Gjest Ennasus
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er det jeg har inntrykk av også. Men jeg tenkte nå jeg skulle spørre, i stedet for å bare gå ut ifra at hun ikke hadde lest hva du var ute etter. 

Jeg skjønte det :) var ikke din kommentar jeg svarte på :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...