Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fant ut for to uker siden at jeg er gravid, da clearblue digital testen viste "Gravid 1-2". En uke senere tok jeg samme testen, og den viste fortsatt det samme.

Tok testen på nytt igjen nesten en uke etter, og den viste fortsatt 1-2. I følge min egen beregning og legens beregning, skal jeg være i graviditetsuke 6 (5+5). Jeg har hatt litt blødninger uten smerte i slutten av uke 4 og starten av uke 5. Friskt, og uten klumper. (beklager detaljer) Legen sa det kunne være helt normalt.

Er det flere som har opplevd at clearblue testen viser feil uke? Kan det være at hcg er for lavt? Eller tror dere der kan være SA uten at jeg har lagt merke til det? 

Er så usikker å redd, og det blir ikke UL før uke 10 (såfremt ikke noe oppstår)

Hjeelp:)

Skrevet

Jeg har ikke opplevd det selv. Det er jo konsentrasjon av hcg som slår ut på testen. Det eneste man kan gjøre for å vite med sikkerhet er å måle hcg i blodet hos legen med en dags mellomrom for å se om det har økt. Lykke til :) 

Skrevet

Når det har skjedd med meg er det fordi embryoet har sluttet å utvikle seg.

Anonymkode: 94792...5c2

Skrevet

Har desverre bare dårlig erfaring med feil uketall på den testen. På meg viste den 1-2 5+3, men 2-3 dagen etter. Begynte å blø 6+3. Men håper det ikke er tilfelle fo deg! 

Anonymkode: 1eea8...366

Skrevet

Det kan være en MA.

Håper det går veien for deg, lykke til.

Anonymkode: 021b3...161

Skrevet

Den kan vise feil uke ja, men uketallet den viser bør i det minste øke i løpet av den tiden...  Så det kan være tegn på at Hcg har sluttet å stige hos deg. Du bør sjekke hcg-stigning hos legen, litt utrolig at legen ikke allerede har foreslått det. 

Skrevet

Min viste 1-2 når jeg var i graviditetsuke 6 (5+4). Mistet desverre et par dager etterpå. Jeg sier ikke at det har sammenheng, men gynekologen sa i mitt tilfelle at hcg var lav fra starten av (fikk svake tester), og derfor hadde det lugget i gjerdet at SA kom til å skje. Ville absolutt tatt en prat med legen og blitt henvist til gynekolog, evt. hcg prøve over noen dager for å se om den stiger. :) 

Skrevet

Den viste "feil" uke på meg når jeg hadde kjemisk.

Skrevet
12 timer siden, Sisti skrev:

Den kan vise feil uke ja, men uketallet den viser bør i det minste øke i løpet av den tiden...  Så det kan være tegn på at Hcg har sluttet å stige hos deg. Du bør sjekke hcg-stigning hos legen, litt utrolig at legen ikke allerede har foreslått det. 

Jeg spurte om vi kunne måle, men da sa han at det viste kun om jeg var gravid eller ikke, og siden jeg hadde testet selv var det ikke behov. Så han satte opp UL time i midten av februar, og hvis noe skulle skje før den tid, måtte jeg ta kontakt. Føler egentlig at jeg fikk veldig dårlig oppfølging, da jeg i tillegg mistet i Mai i fjor. Det var da i uke 6😐 

Skrevet
7 timer siden, dahl1 skrev:

Jeg spurte om vi kunne måle, men da sa han at det viste kun om jeg var gravid eller ikke, og siden jeg hadde testet selv var det ikke behov. Så han satte opp UL time i midten av februar, og hvis noe skulle skje før den tid, måtte jeg ta kontakt. Føler egentlig at jeg fikk veldig dårlig oppfølging, da jeg i tillegg mistet i Mai i fjor. Det var da i uke 6😐 

Legen din tar feil. Om man måler to ganger med to dagers mellomrom vil man se om hcg stiger nok. Bytt lege! 

Skrevet

Det er riktig som Sist skriver! Den urintesten legen tar er like sikker som den hjemme, men ved å måle HCG i BLODET vil man kunne se stigning/synking. Jeg ville bare tatt en tur innom legekontoret og bedt om å måle det på laben. Du trenger ikke noe legetime for det.

Skrevet

Jeg tror faktisk at jeg gjør det i morgen. Tok ny test i dag og den viser fortsatt 1-2, og jeg skal være 6 uker på vei nå..

Skrevet

Legen min mente det ikke var behov for å teste hcg, så siden han ikke ville høre på meg valgte jeg å dra til en annen lege. Han sa at det var to metoder for å finne ut hva som skjer med meg, og det var enten å ta innvendig UL eller måle hcg. Så det ble slik at jeg tok blodprøve på fredag, og skal ta en ny nå på onsdag. Deretter skulle jeg komme inn på en time to dager etter. Enn om min lege kunne ha vært så grei å forstått meg slik som denne legen gjorde! Han viste veldig til forståelse for min frustrasjon og usikkerhet, noe jeg setter veldig stor pris på. 
Håper det går min vei, og at hcg'n er stigende :)

Skrevet

Hvordan gikk det? 😐

Anonymkode: 2d699...945

Skrevet
Den 24.1.2016 at 12.32, dahl1 skrev:

Legen min mente det ikke var behov for å teste hcg, så siden han ikke ville høre på meg valgte jeg å dra til en annen lege. Han sa at det var to metoder for å finne ut hva som skjer med meg, og det var enten å ta innvendig UL eller måle hcg. Så det ble slik at jeg tok blodprøve på fredag, og skal ta en ny nå på onsdag. Deretter skulle jeg komme inn på en time to dager etter. Enn om min lege kunne ha vært så grei å forstått meg slik som denne legen gjorde! Han viste veldig til forståelse for min frustrasjon og usikkerhet, noe jeg setter veldig stor pris på. 
Håper det går min vei, og at hcg'n er stigende :)

Hvordan gikk det?

Anonymkode: 3fd6e...a2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...