Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en som har tatt slankeoperasjon ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kunne du blitt sammen en mann/kvinne som skal eller nylig har tatt en slankeoperasjon ? 

Hvorfor / hvorfor ikke ?

Anonymkode: bf1d2...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Kjenner flere som har tatt det. Jeg hadde ikke orket å leve med en som må spise annenhver time, ikke tåler ditt og datt, snakker om mat/vekt hele tiden, sliter med sure oppstøt og lignende (og prater om det), har masse løshud, osv, osv. 

Vet det er politisk korrekt å si at man ikke ser problemet, men etter å ha sett flere på nært hold så synes jeg rett og slett det blir turn off. Sorry. 

Når det er sagt; er glad de jeg kjenner fikk operasjon. Dette har gjort livet dere bedre og det unner jeg dem virkelig. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Hva slags spm. er det...? Selvfølgelig så lenge har respekterer meg og vi er glad i hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hørt om flere som får alkoholproblemer i ettertid. 

Anonymkode: c344f...4b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke mange som har fått slankeoperasjon som ender opp som direkte slanke, så det kommer vel an på. Det store flertallet stagnerer på et sted i overvektskategorien, og ender ofte opp med å gå opp i vekt senere. Jeg kunne ikke blitt sammen med en slik person.

En person som fikk slankeoperasjon og som senere tok tak i de egentlige årsakene til vekten og lærte seg å få et sunt forhold til mat og ikke bare spiser til magen sier stopp (og som gradvis øker volum igjen) kunne jeg sikkert blitt sammen med. Da ville de også klart å nå en vekt som jeg finner mer kledelig og klare å beholde den i tillegg.

Anonymkode: 43e49...24c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? 

Jeg vurderer å ta en "i skjul". Vil ikke si noe til noen, før alt av vektnedgang er ferdig. Synd hvis folk tror det skal definere meg som menneske. 

Anonymkode: 6d767...472

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe jeg vil vurdere i hvert enkelt tilfelle. Det er nok noen som har gjennomført en slik operasjon som jeg kunne ha involvert meg med, men så er det også flere som jeg ikke kunne tenke meg det med. Det handler litt om utgangspunkt, holdninger til egen livsstil og helse, resultat (både fysisk og psykisk) og matvaner i ettertid. Selv om man tar en slik operasjon vil det jo ikke si at hovedproblemet forsvinner. 

Anonymkode: a5b57...5ee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, cheshirecat skrev:

Nei fisj! Mennesker som aktivt forsøker å endre segselv til det bedre er ikke noe for meg! 

Så mennesker som vil gå ned i vekt er ikke mennesker du kan være med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Jeg vet det er slemt å tenke sånn men jeg vil ikke være sammen med noen med så lite selvkontroll og viljestyrke.

Anonymkode: f04ce...927

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sooool skrev:

Det var ironi. 

Anonymkode: 44c88...428

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
26 minutter siden, Sooool skrev:

Jeg blir alltid overrasket når folk ikke ser gjennom åpenbar ironi. 

Anonymkode: a5b57...5ee

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Når folk har kommet i den størrelsen at de trenger en operasjon, har jeg ingen interesse av de som kjæreste. Og etter å ha sett hvordan enkelte endrer veldig personlighet underveis, trur jeg ikke jeg hadde orket å henge med på den turen. 

Dessuten er det ingen garanti for å holde seg slank. Mange går opp igjen og. 

Anonymkode: 76c78...ac9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kunne du blitt sammen en mann/kvinne som skal eller nylig har tatt en slankeoperasjon ? 

Hvorfor / hvorfor ikke ?

Anonymkode: bf1d2...e31

Nei, aldri.

Dette fordi disse har hatt alvorlige psykiske traumer og problemer i mange år. De har levd usunt og trent lite eller ikke noe.

En slik "mann" vil jeg ikke ha! 

Anonymkode: 3c488...c79

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet nei.  Det er vel av og til slik at de erstatter problemet de har hatt med mat, med en annen avhengighet.  Hvis jeg skulle vurdert det, måtte det vært mange år siden operasjonen. 

Anonymkode: 514fe...7e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...