Gå til innhold

Pakken min kom aldri frem! Hva kan jeg gjøre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke om det er riktig kategori, men prøver allikevel

Jeg bestilte en pakke fra en nettbutikk og etter noen dager fikk jeg en melding at pakken forventes levert samme dag til postkassen min, men da jeg sjekket postkassen min, var den tom. Jeg tenkte at det er var en lørdag og den kommer sikkert frem til mandag. Da jeg ikke fikk pakken min verken på mandag eller tirsdag tok jeg meg turen innom postkontoret. De sa at pakken  er fremdeles på terminalen, men om jeg ikke fikk den på onsdag eller torsdag så kan jeg bare ringe posten. Jeg ringte posten på torsdag og fikk klar beskjed at pakken min ble levert på lørdag :dry: Det er ikke noe de kunne hjelpe meg med. Jeg tok til og med kontakt med avsender med håp at kanskje de fikk den tilbake eller noe. Spm mitt er, har noen av dere opplevd noe slikt? Hva gjorde dere? Fikk dere pakken til slutt eller hvordan endte det? er det noe jeg kan gjøre? (innhold i pakken var ikke billig altså) Tusen takk for alle svar!

Anonymkode: bc9a1...33d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med nettbutikken. Dersom dette ikke går er vel kontakt med forbrukerombudet rette veien å gå? Usikker på det siste, så gjerne korriger meg om jeg tar feil. 

Anonymkode: 73357...6f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dette er et forbrukerkjøp, og det var selgeren som tilbød transportalternativet, går risikoen først over på forbrukeren når denne "fysisk har fått varene i sin besittelse", jf. forbrukerkjøpsloven § 14 (4). Det er altså selgeren som bærer risikoen for at tingen forsvinner under transport, og du kan kreve naturaloppfyllelse etter § 21.

Edit: I forhold til posten over: Dersom selger nekter å oppfylle, er det Forbrukerrådet som er rette instans, og ikke Forbrukerombudet.

Endret av Astrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...