AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Jevn strømregning. Har du dette? Jeg trodde dette var lurt. Men oppdaget at jeg betaler kr 39 pr mnd for å ha jevn strømregning. Slipper man gebyrer dersom man velger å ha regningen slik den var før (dvs å betale kvartalsvis)? Anonymkode: 65bc0...f0a
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Ps I tillegg står det på fakturaen at jeg har betalt inn så mye gjennom jevn strømregning, at det er over 1000 kroner som bare står på en "konto" (som i hvert fall ikke jeg får renter for ettersom jeg har forstått). TS Anonymkode: 65bc0...f0a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Skrevet 17. januar 2016 Vi betaler samme beløp for strøm hver måned. Vi har nettopp fått oppgjøret for året 2015 og vi trenger ikke å betale for januar 2016 (vi betalte mer enn forbruket) og vi får et mindre beløp å betale resten av året. Vi betaler ingen gebyr siden vi har avtalegiro (ingen papirfaktura). Vi har hatt det sånn i flere år nå og er veldig fornøyde Anonymkode: cb325...035 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Skrevet 17. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Vi betaler samme beløp for strøm hver måned. Vi har nettopp fått oppgjøret for året 2015 og vi trenger ikke å betale for januar 2016 (vi betalte mer enn forbruket) og vi får et mindre beløp å betale resten av året. Vi betaler ingen gebyr siden vi har avtalegiro (ingen papirfaktura). Vi har hatt det sånn i flere år nå og er veldig fornøyde Anonymkode: cb325...035 Tusen takk for svar! Jeg har heller ikke papirfaktura, og har avtalegiro, men har da dette dumme månedlige gebyret som ergrer meg Anonymkode: 65bc0...f0a
Gjest 82girl Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Jeg har heller ikke papirfaktura, og har avtalegiro, men har da dette dumme månedlige gebyret som ergrer meg Anonymkode: 65bc0...f0a Jeg ville bytta til annen strømleverandør☺ eller til en annen avtale via den leverandøren du har idag.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #6 Skrevet 17. januar 2016 Hvorfor i alle dager skulle man ikke bare betale for det man kjøper? Spotpris på strøm er jo en av de få markedene hvor konkurranse faktisk eksisterer i dette lille landet vårt. Jeg ville aldri ha gitt et selskap mer penger enn de trenger (potensiell rentefri overbetaling) eller utsatt meg for en etterslenger som kan være nokså betydelig. Anonymkode: 29f60...73b 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 11 timer siden, 82girl skrev: Jeg ville bytta til annen strømleverandør☺ eller til en annen avtale via den leverandøren du har idag. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor i alle dager skulle man ikke bare betale for det man kjøper? Spotpris på strøm er jo en av de få markedene hvor konkurranse faktisk eksisterer i dette lille landet vårt. Jeg ville aldri ha gitt et selskap mer penger enn de trenger (potensiell rentefri overbetaling) eller utsatt meg for en etterslenger som kan være nokså betydelig. Anonymkode: 29f60...73b Hei 82girl og AB Tusen takk for råd! Jeg skal ta kontakt med min strømleverandør og bytte til en avtale som er mer fordelaktig. Anonymkode: 65bc0...f0a
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 Sjekk ut denne: https://www.strompris.no Her gjelder det å ha is i magen og bare velge den billigste avtalen. Jeg opplevde at min samboers tidligere leverandør, Fjordkraft, ringte flere ganger. De påstå at deres avtale var billigere, men når jeg sjekket dette, viste det seg å være feil. Tok kontakt med forbrukerombudet som refset Fjordkraft. Anonymkode: 29f60...73b 2
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk ut denne: https://www.strompris.no Her gjelder det å ha is i magen og bare velge den billigste avtalen. Jeg opplevde at min samboers tidligere leverandør, Fjordkraft, ringte flere ganger. De påstå at deres avtale var billigere, men når jeg sjekket dette, viste det seg å være feil. Tok kontakt med forbrukerombudet som refset Fjordkraft. Anonymkode: 29f60...73b Tusen takk! Anonymkode: 65bc0...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ps I tillegg står det på fakturaen at jeg har betalt inn så mye gjennom jevn strømregning, at det er over 1000 kroner som bare står på en "konto" (som i hvert fall ikke jeg får renter for ettersom jeg har forstått). TS Anonymkode: 65bc0...f0a Renter på kr. 1000, hva tror det det skulle bli med dagens rentesats? Knapt noen har renter på lønnskontoen sin enngang! Denne typen regninger er for folk med dårlig økonomistyring og er ikke lur for noen andre, spør du meg. Anonymkode: daa4f...3a7 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #11 Skrevet 18. januar 2016 Tradisjonelt sett har vel spotpris vært det billigste over tid. Du bør heller ikke velge leverandør der du må betale på forskudd. Anonymkode: 4c80a...23f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå