Gå til innhold

Hvor foretrekker du å handle? KIWI eller REMA1000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring er at det skiller mer på hvilke personer som driver butikken enn hvilken kjede butikken er tilknyttet (sett bort fra prisnivå). Har opplevd lokale butikker som har gått fra bra til dårlig etter at nye eiere har overtatt. 

Anonymkode: c5ddf...b63

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at det skiller mer på hvilke personer som driver butikken enn hvilken kjede butikken er tilknyttet (sett bort fra prisnivå). Har opplevd lokale butikker som har gått fra bra til dårlig etter at nye eiere har overtatt. 

Anonymkode: c5ddf...b63

Det er min erfaring også. Her jeg bor nå foretrekker jeg Kiwi. Kort og greit pga at Rema 1000 butikken er så himla stor at det tar en evighet og handle der. Kiwibutikken har gjevnt over det jeg trenger og er den nermeste butikken. Der jeg bodde før handlet jeg ALDRI på Kiwi kort og greit fordi det var en skikkelig drittbutikk som alltid hadde dårlige grønnsaker og det var rotete og skittent. 

Skal jeg ha noe spesielt så handler jeg stort sett på Meny...

Skrevet
Den 16. januar 2016 at 23.01, AnonymBruker skrev:

.. og hvorfor? :)

Anonymkode: 64866...fdb

Vi handlet på kiwi før, men gikk over til Rema da de bygget ny butikk her vi bor. Remabutikken her er stor og oversiktlig, har godt vareutvalg, er ryddig og har fulle hyller. Vi kjøper også bleier fra rema sitt eget merke, og syns de er av bra kvalitet og er billige. 

Kiwi har to butikker her i bygda, begge er små og rotete. 

Skrevet

Handler stort sett på kiwi da det er nærmest og billigst, men går lengre opp i gata fort kjøpe bleier (deres eget merke) og sjampo/balsam til 8kr per stk.

Anonymkode: d5210...5f2

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Handler stort sett på kiwi da det er nærmest og billigst, men går lengre opp i gata fort kjøpe bleier (deres eget merke) og sjampo/balsam til 8kr per stk.

Til Rema for å kjøpe*

Skrevet

Rema 1000 fordi det er nærmest i tillegg til at de har kommet best ut i de fleste pristester. Uansett om det er ganske jevnt nå, så gidder jeg ikke å bruke lenger til bare for å handle på Kiwi. Har dessuten handlet på Rema i mange år, så det er lett å gå for dem da jeg kjenner varene deres. Skulle jeg handlet på kiwi, måtte jeg funnet et helt nytt brød f.eks. 

Handler av og til smågodt på Kiwi når jeg er lei av Candyking.

Skrevet

Kiwi. Er den som er nærmest, og av de to butikkene her så har den best frukt og grønt, hyggeligst folk, ren og oversiktlig butikk (noe Rema'en IKKE er), og så har de Pluss-avtalen på frukt og grønt som en bonus. Når jeg kjøpte bleier var jeg innom Rema for det, men handlet ikke så mye der ellers. 

Anonymkode: 0ac3c...063

Skrevet

Jeg foretrekker KIwi, langt foran Rema 1 000 anytime!

Hakket billigere vare-utvalg, i alle fall på de produktene jeg pleier å kjøpe inn....

I tillegg har alle KIwi-butikkene  mulighet for Trumf-kort...

Anonymkode: bcd5a...85c

Skrevet

Ser dere sier at kiwi er billigere enn Rema, men hva er det egentlig som er billigere på Kiwi enn Rema? Jeg har nemlig stikk motsatt inntrykk både fra egen erfaring og fra VG sin matbørs.

Spesielt på frukt og grønnsaker har Rema vært billigere hver eneste gang jeg har sjekket :/

Skrevet
2 minutter siden, prt90 skrev:

Ser dere sier at kiwi er billigere enn Rema, men hva er det egentlig som er billigere på Kiwi enn Rema? Jeg har nemlig stikk motsatt inntrykk både fra egen erfaring og fra VG sin matbørs.

Spesielt på frukt og grønnsaker har Rema vært billigere hver eneste gang jeg har sjekket :/

Det ble gjort en undersøkelse hvor de scannet inn alle varene til Kiwi og til Rema og da kom det frem at Rema var bittelitt billigere, men om man regner med Trumf som kan brukes i Kiwi så vant Kiwi 

Det var på Tv2Hjelper deg eller det matprogrammet med samme programleder

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...