Gå til innhold

Hvor foretrekker du å handle? KIWI eller REMA1000?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Coop extra. Best brød og den butikken som er nærmest. 

Av de du nevner er det ca likt. Jeg handler der hvis det er noe spesielt i kundeavisa. Kjøper bleier på kiwi da pga 4 for 3.

Anonymkode: 5edea...879

Skrevet

Rema fordi det er alt for langt å gå eller ta buss til Kiwi

Skrevet

Kiwi. Bedre frukt og grønt. Vår lokale Rema har tapt seg veldig siste året.

Anonymkode: c5ddf...b63

• Liker 1
Skrevet

Rema 1000. Fordi Kiwibutikken min har elendige ansatte. De følger ikke med på hvem sin tur det er i køen. Ikke engang når man bruker skillepinnen får de det med seg.

Kommenterer hva kundene kjøper.

Er trege

En gang jeg kom til kassen satt den ansatte og stirret på meg før hun utbrøt "Ehm, jeg må egentlig gå nå jeg." Så gikk hun sin vei. :sukk:

• Liker 3
Skrevet

Kiwi :) Billigere, lettere å finne frem i hyllene!

Anonymkode: 830ee...eba

Skrevet

Handler hos begge. Rema 1000 har de eneste nattbleiene som funker til 3 åringen (deres eget merke), og de har godt brød. Kiwi har derimot bleieavtale på Libero (og Libresse), som også blir mye brukt her hjemme. Kiwi har nå også fått inn noen bedre brød, er godt med enda mer variasjon. 

Skrevet

Rema. De har bedre service og butikk. Kiwi har hatt så mange dillegreier, for eksempel penger tilbake - men i praksis ble betjeningen sure om du kom med noe som falt under denne garantien, og det ble kjipe situasjoner hver gang. Samme med råtten frukt. 

• Liker 1
Skrevet

Bor nær en diger og kjempeflott Rema. Handler alt der. Er innom en Kiwi i ny og ne for og kjøpe disse Kvarg boksene fra Eldorado. 

Skrevet

Rema. Av gammel vane, tror jeg. Vi fikk ikke Kiwi hit før et par år tilbake.
Liker å ta storhandelen på Rema, men vanligvis handler jeg hos Mega fordi den er rett over gata.

Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

Kiwi.

Rema = muggen frukt, liten plass og uoversiktlig, elendig utvalg og mangler mange basis varer, mugne hermetikk (nei, ikke gått ut på dato så jeg er veldig nysgjerrig på hva de gjør med den), og genrelt sett elendig butikk 

Skrevet

Ingen av delene. Rema her er dyr og har treg betjening i kassen og Kiwi har nettopp åpnet og har en liten butikk også med trege ansatte. Jeg handler derimot enten på Coop obs eller Eurospar. Shop Express hos obs er hovedgrunnen samtidig som det er en stor butikk

Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

.. og hvorfor? :)

Anonymkode: 64866...fdb

Sikkert forskjell på kiwibutikker, men min nærbutikk som er kiwi er jeg ikke fornøyd med.Stadig tom for varer. Varer er ikke priset. Dårlig frukt og grønt blir ikke ryddet vekk. Lite av mere "eksotiske" frukt og grønt.

De dager jeg har bil så kjører jeg på Cooper som har ferskvarer i tillegg. Ostedisk,fiskedisk. Tema er jeg aldri. 

Anonymkode: ccbc6...56d

Skrevet

Her er det gangavstand til Rema 1000, så handler mest basisvarer der. Det er også gangavstand til Meny, så litt mer spesialting blir kjøpt der. Kiwi må jeg ta bussen for å handle hos, men er innom av og til. Håper jeg får en i nærheten når jeg skifter jobb snart. Savner Obs! veldig, men det blir dagstur for meg som tar buss. Please, få en Obs!-butikk i Telemark!!!! (Nei, bygg hjelper ikke).

Skrevet

Rema.Pga utvalget er større.Kiwi har flere surpuppa folk.Samt den fossilmannen som har ansvar for post.Sukk han burde få sparken asså.Kikker på hentelappen,klør seg i hodet.Rynker panna.Hmm sukker og tilbake til lappen.Stønner,klør seg mer i hodet. (lus eller?)  uffer seg ..Flytter litt på beina,så kikker vi på pc'n. Rynker bryna mer.Ser igjen på lappen,og jeg kjenner blodtrykket øker.Så vi stønner faktisk i kor. :v  Nå har det altså gått 5minutter (ja jeg sjekka tiden) og han har IKKE gjort annet enn nevnt over.Men så går det opp et lys og viiips ,subber han bortover mot hyllene.Endelig. Men så kan du banne på at fossilen starter sitt rituale om igjen.

Jeg savner postkontoret vi hadde før asså.

Både lokale rema og kiwi har dårlig frukt/grønt .Mye som er råttent. :/  Hjelper ikke klage i butikken ,men bama er behjelpelige

• Liker 1
Skrevet

Kiwi, for dit kan jeg gå. Kjører jeg bil for å handle, så blir det Coop Obs, pga shop express. Kjører jeg på jobb, og må handle på veien, blir det på en ny og flott Kiwi :) Rema 1000 boikotter jeg sånn egentlig, oppskrytt sak.

Skrevet

Handler mest på Kiwi når det kommer til basisvarer. Handler en del av first price-produktene også.

Skal jeg ha brød blir det en av de to Remaene her i byen. Den ene er ofte skitten, uoversiktig, ikke priset. Den andre er større med mer utvalg og hyggligere bemanning. Selvsagt er den beste Remaen den som er lengst unna.

Anonymkode: c7e41...e0c

Skrevet

Vet ikke om det gjelder kun butikken her men brødene hos Kiwi er myke, som om de er en dag gamle. Pluss at utvalget er allerede  er så dårlige. Så pga av det hver gang jeg skal kjøpe brød gjør jeg min handel annet sted. Så nettopp en reklame på frukt og grønn 30% torsdager og lørdager tror jeg det var hos coop extra på tv så det virker som de vil konkurrere mot kiwis trippeltrumf torsdager. Det er like langt for meg til alle disse tre. Kommer an på om jeg vil ha ferskt brød, hva de har av tilbud osv. Så er samme for meg.

Anonymkode: bb62a...45a

Skrevet

Kiwi! Trumf + bonus på frukt og grønt :)

Skrevet
Et øyeblikk siden, lillemy95 skrev:

Kiwi! Trumf + bonus på frukt og grønt :)

Hva går dette ut på egentlig?

Anonymkode: bb62a...45a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...