AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Del Skrevet 16. januar 2016 Dette er ganske så trist, men min bestevenninne fra vi begge var 15 - 23 er blitt rusavhengig. Hun har alltid vært opptatt av å feste, så vi festet mye mens vi gikk på videregående sammen - det ble hver helg, og for meg var det noe som ikke ble interessant lengre når jeg var ferdig på VGS. Hun derimot, festet hele tiden og jeg følte hun kun ville møte meg for å fortelle om alle sine festligheter og sorger som hadde hendt iløpet av kvelden. Til slutt, følte jeg hun var 16 år i hodet hele tiden, mens jeg ble så "kjip" i forhold, bare fordi jeg ikke hadde lyst å drikke meg helt kanon drita hver helg. Jeg mistet mer og mer kontakt, selvom jeg var den som tok mest kontakt. Det var så vondt, min beste venn som hadde hatt en tøff oppvekst (som meg selv og) , som viste alt om meg, og jeg alt om henne.. Plutselig var hun ikke den jeg kjente. Hun ble mer lik de jentene hun mislikte sterkt, og hang bare med jenter som tok piller, drakk til de omtrent ikke stod på bena og røyket overdrevent mye hasj. Hun røyket så jevnlig hasj, tok piller... Jeg sørger så mye over henne, for det er som hun har dødd. Det var rundt jul jeg følte jeg mistet henne helt... Fikk aldri mer kontakt med henne, uansett om jeg prøvde å ringe eller sende meldinger, hun var opptatt med sitt "nye liv". Og der hadde jeg ingen plass. Jeg savner henne så mye, og alle de andre jeg kjenner føler jeg ikke er ekte venner, mer bare "venner for å sosialisere", og det er max 3 stykker + 4 andre som bor 3/4 timer unna meg. Jeg har kjæreste, men føler meg så alene uten henne. Hva kan jeg gjøre? Det er helt umulig å få tak i henne, jeg vet jeg ikke burde føle meg "verdt 0" for henne , men jeg gjør det også... Tips? Anonymkode: a67cf...5fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 17. januar 2016 #2 Del Skrevet 17. januar 2016 Vet hvordan det føles. Mennesker som er misbrukere setter rusen foran alt,det blir sånn. Det er flukten deres fra det normale livet. Rusen døyver alt,også savn. Du får ikke gjort stort om hun har flyktet unna. Du kan ringe og sende sms for å vise at du bryr deg. Innerst inne i bedre øyeblikk vil hun kjenne på det. Trist for deg at du har mistet henne. Det er vondt,men du må bare prøve å finne andre venner. Gi andre en sjanse,for du trenger venner. De aller fleste gjør. Så får du bare håpe at venninnen din kommer seg på beina en gang. Du har all min sympati,og jeg håper du får det bedre med andre venner! Stå på,og lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #3 Del Skrevet 17. januar 2016 Hvis du med sikkerhet vet det med rus, ring til politiet . Mye bedre å bli tatt nå for " småtterier" enn at det eskalerer . Hvis vedkommende har nogenlunde oppegående foreldre s tipse de. Dere er unge ! Det er en reel kjangs at dette går bra , så lenge dette blir stoppet nå . Anonymkode: 7e342...4bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #4 Del Skrevet 17. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du med sikkerhet vet det med rus, ring til politiet . Mye bedre å bli tatt nå for " småtterier" enn at det eskalerer . Hvis vedkommende har nogenlunde oppegående foreldre s tipse de. Dere er unge ! Det er en reel kjangs at dette går bra , så lenge dette blir stoppet nå . Anonymkode: 7e342...4bd Det er litt naivt. Jeg kjenner til flere som har blitt rusmisbrukere, og selvsagt er foreldrene klar over det. Men det er faktisk bare "så mye" man kan gjøre for noen om de nekter å motta hjelp. Eller nekter å innse at de har rusproblemer i det hele tatt. Veldig vanskelig å miste noen til rusen. Anonymkode: 24143...ec0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #5 Del Skrevet 18. januar 2016 Den 16. januar 2016 at 22.59, AnonymBruker skrev: Dette er ganske så trist, men min bestevenninne fra vi begge var 15 - 23 er blitt rusavhengig. Hun har alltid vært opptatt av å feste, så vi festet mye mens vi gikk på videregående sammen - det ble hver helg, og for meg var det noe som ikke ble interessant lengre når jeg var ferdig på VGS. Hun derimot, festet hele tiden og jeg følte hun kun ville møte meg for å fortelle om alle sine festligheter og sorger som hadde hendt iløpet av kvelden. Til slutt, følte jeg hun var 16 år i hodet hele tiden, mens jeg ble så "kjip" i forhold, bare fordi jeg ikke hadde lyst å drikke meg helt kanon drita hver helg. Jeg mistet mer og mer kontakt, selvom jeg var den som tok mest kontakt. Det var så vondt, min beste venn som hadde hatt en tøff oppvekst (som meg selv og) , som viste alt om meg, og jeg alt om henne.. Plutselig var hun ikke den jeg kjente. Hun ble mer lik de jentene hun mislikte sterkt, og hang bare med jenter som tok piller, drakk til de omtrent ikke stod på bena og røyket overdrevent mye hasj. Hun røyket så jevnlig hasj, tok piller... Jeg sørger så mye over henne, for det er som hun har dødd. Det var rundt jul jeg følte jeg mistet henne helt... Fikk aldri mer kontakt med henne, uansett om jeg prøvde å ringe eller sende meldinger, hun var opptatt med sitt "nye liv". Og der hadde jeg ingen plass. Jeg savner henne så mye, og alle de andre jeg kjenner føler jeg ikke er ekte venner, mer bare "venner for å sosialisere", og det er max 3 stykker + 4 andre som bor 3/4 timer unna meg. Jeg har kjæreste, men føler meg så alene uten henne. Hva kan jeg gjøre? Det er helt umulig å få tak i henne, jeg vet jeg ikke burde føle meg "verdt 0" for henne , men jeg gjør det også... Tips? Anonymkode: a67cf...5fc Hm... Jeg føler meg truffet av denne. Hvor gammel er du og bestevenninna di? Anonymkode: 39cae...38a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå