Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som tittelen sier så er jeg sinnsykt verpesyk nå, og jeg føler meg nesten litt gal. Jeg har gått fra å hate barn (eller hate er sterkt, jeg har bare ikke klart å være i nærheten av dem), til å synes at babyer er de kuleste i hele verden. Jeg sitter og kikker på babyklær og gravidklær på nett, i tillegg til at jeg, uten å innse det selv, plutselig har planlagt barnerommet i detalj, og lurer plutselig på når jeg skal begynne å pusse det opp. Det er faktisk helt sinnsykt. Eh ja, også driver jeg og stalker nybakte mødre på instagram for å se på babybilder :scorpis:

Jeg har samboer og hund, vi har eget hus med god plass. Vi er 26 og 27 år gamle. Problemet er bare at vi begge er studenter, og jeg for min del driver og tar opp fag så jeg kan få studert det jeg ønsker. Så det passer ganske dårlig. Og flere venner har sagt "plis ikke begynn å tenke på barn ennå da, det er for tidlig" også tenker jeg at kanskje det blir mye vanskeligere å være venn om jeg blir mamma, og jeg har jo lyst til å beholde vennene mine. 

Åh. Hva skal jeg gjøre? Jeg mistenker at samboer begynner å bli litt varm på tanken om barn også, for han hadde visst hatt en litt vond drøm om at jeg plutselig ikke ville ha barn lenger, og han våknet og var litt lei seg og redd på grunn av det :P 

Ååh. :babysmokk:

Anonymkode: ac706...01a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom venners syn på når du skal ha baby veier så tungt så er du kanskje ikke så verpesyk likevel? Det å bli mor handler om mer enn å kjøpe søte klær til seg selv og barnet. Kanskje er dette en fase som går over? Eller ikke? Se det an? Jeg er sikker på at du finner ut av det om det blir nå eller om noen år

Anonymkode: c2574...05e

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom venners syn på når du skal ha baby veier så tungt så er du kanskje ikke så verpesyk likevel? Det å bli mor handler om mer enn å kjøpe søte klær til seg selv og barnet. Kanskje er dette en fase som går over? Eller ikke? Se det an? Jeg er sikker på at du finner ut av det om det blir nå eller om noen år

Neida det veier ikke så tungt altså, det er bare noe som gjør meg litt trist, for jeg har så lyst på barn. Og jeg vet godt at det handler om mer enn å kjøpe søte klær, det er mer det at jeg ser for meg min sønn eller datter i klærne, og tenker på å kose med en varm baby, og så blir jeg liksom litt gladtrist. Det har vart i noen år nå, og blir bare sterkere og sterkere. Så vi får se. Du har nok helt rett, jeg finner nok ut av det :) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida det veier ikke så tungt altså, det er bare noe som gjør meg litt trist, for jeg har så lyst på barn. Og jeg vet godt at det handler om mer enn å kjøpe søte klær, det er mer det at jeg ser for meg min sønn eller datter i klærne, og tenker på å kose med en varm baby, og så blir jeg liksom litt gladtrist. Det har vart i noen år nå, og blir bare sterkere og sterkere. Så vi får se. Du har nok helt rett, jeg finner nok ut av det :) 

Jeg er sikker på at du blir en god mamma og at du vil gjøre det beste ut av situasjonen enten det blir nå eller siden. Lykke til :klem:

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at du blir en god mamma og at du vil gjøre det beste ut av situasjonen enten det blir nå eller siden. Lykke til :klem:

Takk, det var hyggelig sagt av deg :) Jeg håper det. 

Skrevet

Jeg ble sinnsykt verpesjuk, helt akutt! Aldri vert det før, egentlig aldri ønsket meg barn engang. Men så sa jeg til kjæresten min at nå, nå kunne vi bare prøve for min del, for jeg var på verper'n! Og han har jo alltid ønsket seg barn, så vi prøvde vi! Og det satt på første forsøk gitt. :fnise: Viste seg at jeg var midt i EL, så det kan jo forklare litt om hvorfor jeg var så intenst verpesjuk. Hormoner, hormoner, hormoner.... 

Vet du hvordan du lå an med tanke på EL da du følte deg slik? Kan hende det er hormonelt også, med god blanding av påvirkning av alle rundt deg. :)

Skrevet

Kan godt hende det er hormonelt, men det er nok ikke i forbindelse med eggløsning, siden jeg har gått på p-piller i mange år :) man skal vel ikke ha eggløsning da? 

Ja det kan hende det har blitt plantet noen griller av litt familie, det blir jo ofte stilt endel "ja, når skal dere ha unger da?"-spørsmål i løpet av jula :P men det jo uansett vært sånn en god stund nå, så det har nok ikke egentlig så mye å si. Jeg får nok bare gjøre mitt beste for å tenke med hjernen, ikke eggstokkene, i et par år til :P 

Skrevet (endret)
Den 16.1.2016 at 22.21, AnonymBruker skrev:

Ja, som tittelen sier så er jeg sinnsykt verpesyk nå, og jeg føler meg nesten litt gal. Jeg har gått fra å hate barn (eller hate er sterkt, jeg har bare ikke klart å være i nærheten av dem), til å synes at babyer er de kuleste i hele verden. Jeg sitter og kikker på babyklær og gravidklær på nett, i tillegg til at jeg, uten å innse det selv, plutselig har planlagt barnerommet i detalj, og lurer plutselig på når jeg skal begynne å pusse det opp. Det er faktisk helt sinnsykt. Eh ja, også driver jeg og stalker nybakte mødre på instagram for å se på babybilder :scorpis:

Jeg har samboer og hund, vi har eget hus med god plass. Vi er 26 og 27 år gamle. Problemet er bare at vi begge er studenter, og jeg for min del driver og tar opp fag så jeg kan få studert det jeg ønsker. Så det passer ganske dårlig. Og flere venner har sagt "plis ikke begynn å tenke på barn ennå da, det er for tidlig" også tenker jeg at kanskje det blir mye vanskeligere å være venn om jeg blir mamma, og jeg har jo lyst til å beholde vennene mine. 

Åh. Hva skal jeg gjøre? Jeg mistenker at samboer begynner å bli litt varm på tanken om barn også, for han hadde visst hatt en litt vond drøm om at jeg plutselig ikke ville ha barn lenger, og han våknet og var litt lei seg og redd på grunn av det :P 

Ååh. :babysmokk:

Jeg hadde i hvert fall ikke latt vennene mine hindre meg. Dere er 26 og 27 år gamle og får beskjed om at det er for tidlig? Hva med når du runder 30 og det kanskje er for sent? Det er dere som skal få barn, og dermed dere som selv må avgjøre om det er for tidlig eller ikke. 

Endret av nelipot
  • Liker 1
Skrevet
2 timer siden, nelipot skrev:

Jeg hadde i hvert fall ikke latt vennene mine hindret meg. Dere er 26 og 27 år gamle og får beskjed om at det er for tidlig? Hva med når du runder 30 og det kanskje er for sent? Det er dere som skal få barn, og dermed dere som selv må avgjøre om det er for tidlig eller ikke. 

Nei det er helt sant. Jeg har alltid hatt lyst til å få første barn før jeg er 30, og har alltid tenkt at 27 er en passende alder for meg. Dessuten kan det jo hende at vi bruker tid på å bli gravide osv, så det er litt kjedelig å sitte om f.eks. ti år og være etterpåklok. Men vi må nesten ha som minstekrav at hvertfall en av oss har fast jobb først, begge kan ikke være studenter. Da blir det fort trangt! 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det er helt sant. Jeg har alltid hatt lyst til å få første barn før jeg er 30, og har alltid tenkt at 27 er en passende alder for meg. Dessuten kan det jo hende at vi bruker tid på å bli gravide osv, så det er litt kjedelig å sitte om f.eks. ti år og være etterpåklok. Men vi må nesten ha som minstekrav at hvertfall en av oss har fast jobb først, begge kan ikke være studenter. Da blir det fort trangt! 

Dette er selvfølgelig noe dere må finne ut av og bli enige om. Noen klarer seg fint som studenter, noen føler de må ha fast jobb. Uansett hva dere gjør, ikke la vennene deres bestemme når dere skal få barn eller ikke. Det er ikke opp til noen andre enn dere selv. :) 

Skrevet

Ikke vent sier nå jeg... Etter tretti blir det vanskeligere for endel, og det er tungt. Snakker av erfaring. Snart brukt tre år på førstemann nå... Årene gikk da alt for fort fra 31 til 34, og i tillegg burde vi skaffe søsken også. Tiden begynner å bli knapp. Abortfaren øker pga eldre egg, selv hatt en MA og to kjemiske graviditeter før hun jeg nå er 36 uker på vei med. 

Hadde vi visst hadde vi startet tidligere...

Anonymkode: 45934...2d1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...