Gjest Zeitgeist Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Hei! Jeg ønsker å sende ei flaske rødvin hjem til foreldrene mine som er bosatt i Norge. Selv bor jeg i utlandet. Beklageligvis har jeg ikke funnet noe behjelpelig informasjon rundt dette hos hverken Posten eller Tollvesenet hvorvidt det er lov eller ei, samt om det er restriksjoner rundt slikt. Kanskje noen av dere kan hjelpe? På forhånd takk!
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Alkohol er ikke tillatt å sende fra utlandet og til Norge. Anonymkode: 42865...81d 1
stan Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Det er lov, men vinen må fortelles og i tillegg er det et gebyr. Kjenner ikke takstene, men det bør være en god vin for å være verdt det. Foreldrene sendte meg en flaske vin fra Tyskland og det kostet flere hundre å fortelle en flaske vin de hadde kjøpt for noen euro.
Gjest Zeitgeist Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 33 minutter siden, stan skrev: Det er lov, men vinen må fortelles og i tillegg er det et gebyr. Kjenner ikke takstene, men det bør være en god vin for å være verdt det. Foreldrene sendte meg en flaske vin fra Tyskland og det kostet flere hundre å fortelle en flaske vin de hadde kjøpt for noen euro. Ok, takk for svar! Kjedelig at det blir så omstendig. Har en vinhandler som selger vin fra små vingods, og prisen er latterlig billig i forhold til norsk prisnivå. Jaja, får ta den med meg neste gang jeg reiser til Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå