Gå til innhold

Hjelp!! Jeg trenger en ordentlig fuktbombe til huden! Igjenting hjelper :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huden min skriker etter fukt! Våknet opp i forrige uke med rød, flassete knusktørr/fuktfattig hud. Har blant annet skin smoothing cram fra dermalogica, hydra floral kremen fra decleor, hydra flora fuktmasken fra decleor og matis responsen jeunesse youtu hydrating mask... Ingenting av dette hjelper! Trenger MASSE mer fukt iform av vann, ikke fett. Er dehydrert. Ser ut som huden min skal sprekke nesten :( Går ikke ann å bruke sminke på denne huden nå. Blir bare flassete og kakete. Ser og føles jævlig ut :(:( Noen som har SOS produkter til rikelig med fukt?? 

Anonymkode: 3de2f...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aloe vera.

Anonymkode: e5ca7...b7d

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Aloe vera.

Anonymkode: e5ca7...b7d

Gir det noe særlig fukt?

Skrevet

Dytt

Skrevet

Jeg har slitt med ekstremt tørr hud selv. Var hos hudlege forrige uke, og hun anbefalte meg en krem som heter Danatekt Creme. Denne finnes til både kropp og ansikt, og den til kropp får du (i tillegg til den vanlige) i en versjon som har 70 eller 80% fettstoff i seg. Jeg har den vanlige og den til ansikt, den har gjort UNDERVERKER for huden min, jeg har skikkelig babyhud nå :) Og det beste er at i tillegg til å være reseptfri, så er den ganske rimelig, så man ruinerer seg ikke totalt. Så den vil jeg virkelig anbefale deg :) 

Anonymkode: 3751c...376

Skrevet

Jeg synes aloe vera funker bra. Bruker den bare når huden er veldig tørr, for synes den er litt ubehagelig når den trekker inn, litt stivt liksom. Ellers liker jeg sheet masker, bruker gjerne en sånn rett etter jeg hat tatt på aloe vera.

Skrevet

Kokosolje :D

Anonymkode: e0825...985

• Liker 1
Skrevet

skrubb vekk døde hudceller med en god skrubb, og så invester i en god serum du kan bruke under kremen din. og kanskje en fuktighetsmaske du kan ha på om natten. :)

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med ekstremt tørr hud selv. Var hos hudlege forrige uke, og hun anbefalte meg en krem som heter Danatekt Creme. Denne finnes til både kropp og ansikt, og den til kropp får du (i tillegg til den vanlige) i en versjon som har 70 eller 80% fettstoff i seg. Jeg har den vanlige og den til ansikt, den har gjort UNDERVERKER for huden min, jeg har skikkelig babyhud nå :) Og det beste er at i tillegg til å være reseptfri, så er den ganske rimelig, så man ruinerer seg ikke totalt. Så den vil jeg virkelig anbefale deg :) 

Men da gir den fett og ikke fukt? Er fukt ejg trenger :)

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da gir den fett og ikke fukt? Er fukt ejg trenger :)

Fett gir deg fukt :) Vannbaserte kremer vil sannsynligvis ikke hjelpe stort. 

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fett gir deg fukt :) Vannbaserte kremer vil sannsynligvis ikke hjelpe stort. 

Fete kremer blir liggende som en hinne på huden min, uten å trekke inn. Men kan hende ejg trenger litt fett også nå. Skal ta en titt på den :) takk for råd

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fete kremer blir liggende som en hinne på huden min, uten å trekke inn. Men kan hende ejg trenger litt fett også nå. Skal ta en titt på den :) takk for råd

Danatekt var en av de kremene jeg fikk prøve hos hudlegen som IKKE la seg som en hinne, den trakk seg inn med en gang :) Kjempedeilig. Men det kan alltids være individuelt. Dessuten bør du ikke bruke vannbaserte kremer nå i kulda, da det gir mye større sjanse for frostskader i huden. Fett beskytter utrolig bra.

Skrevet

Du må skrubbe med en mild skrubb. Hvis du ikke ønsker det fordi huden er sår og øm må du iallefall ha en god rens. Ingenting vil trekke ordentlig inn hvis du ikke renser ordentlig. Du kan også prøve serum i tillegg til fuktighetsgivende krem da serum har mindre molekyler som trekker lengre inn i huden enn krem som har større molekyler. Litt det samme som serum (små molekyler) for hår trekker inn i håret mens olje legger seg på utsiden (store molekyler). Bruker du feks serum og krem fra samme merke har disse som oftes aktive ingredienser som booster hverandre ekstra mye når de legges oppå hverandre. 

Selv er jeg ekstremt fornøyd med nimue og Miriam quevedo sine hudpleieprodukter. Jeg går også til Christina som eier skin by me i Oslo for hjelp og veiledning. Har slitt med ekstremt tørr hud og acne som nå er helt borte😊

Skrevet

Rosenkrem fra Dr Hauschka.

Anonymkode: 2dcdb...2de

• Liker 1
Skrevet

Spander en time hos hudpleier, hun vil fjerne alle døde hudceller slik at kremen du bruker vil trekke inn. Hjelper ikke med gode kremer hvis de bare legger seg utenpå døde hudceller. Lykke til! :)

Anonymkode: 6f080...185

Skrevet

Jeg sverger til Origins sin fuktighetsmaske som du skal sove med. Drink up intensive heter den. Skrubb ansiktet med en mild skrubb og masser inn et godt lag i huden. Sov med den på og vask av med vann neste morgen. Følg opp med et serum for tørr og fuktfattig hud, og deretter en god dagkrem. I perioder så bruker jeg denne masken flere ganger i uken (sånn som nå når det er så dårlig vær ute med kulde og snø)

http://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansikt-c172/drink-up-intensive-overnight-mask-p35669?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MjA4NTY4OF9ub19OTzsjOw&searchWord=Origins

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, skruf skrev:

Jeg sverger til Origins sin fuktighetsmaske som du skal sove med. Drink up intensive heter den. Skrubb ansiktet med en mild skrubb og masser inn et godt lag i huden. Sov med den på og vask av med vann neste morgen. Følg opp med et serum for tørr og fuktfattig hud, og deretter en god dagkrem. I perioder så bruker jeg denne masken flere ganger i uken (sånn som nå når det er så dårlig vær ute med kulde og snø)

http://www.kicks.no/origins/hudpleie/ansikt-c172/drink-up-intensive-overnight-mask-p35669?ticket=L3NlYXJjaF9wYWdlL3Byb2R1Y3RzZWFyY2g7Iztwcm9kdWN0X2tleTs0MjA4NTY4OF9ub19OTzsjOw&searchWord=Origins

Denne er veldig god for fuktfattig hud. Nå om dagen er dette min nattkrem. 

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, Viktualia skrev:

Denne er veldig god for fuktfattig hud. Nå om dagen er dette min nattkrem. 

Ja, den er helt super! Bruker den selv flere netter i uken for tiden. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...