Gå til innhold

Prinsessesyndromet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor drar menn prinsessesyndrom kortet så raskt om en kvinne ønsker litt krav til menn hun skal inngå et forhold med?

F.eks om hun ser an situasjonen, lar mannen "jobbe litt", altså vise fram sin personlighet og sine hensikter før hun velger å ta et steg videre med ham. Har feministene gått for langt at de "gamle" kjønnsrolle mønstrene har forsvunnet helt. Mister virkelig menn interessen så fort om kvinnen ønsker å se det an, vente litt, la han få "kjempe litt". Etter mange innlegg jeg har lest her på KG, er det mange menn som er bitre over "prinsessesyndromet"

Anonymkode: dd5dc...fbb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

og er dere noe bedre når vi lar dere kvinner "jobbe litt"? 

Skrevet
1 minutt siden, icom skrev:

og er dere noe bedre når vi lar dere kvinner "jobbe litt"? 

Begge parter bør jobbe for å etablere et forhold, men hvorfor er det så galt at mannen skal vise litt intiativ til å bli bedre kjent?

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drar menn prinsessesyndrom kortet så raskt om en kvinne ønsker litt krav til menn hun skal inngå et forhold med?

F.eks om hun ser an situasjonen, lar mannen "jobbe litt", altså vise fram sin personlighet og sine hensikter før hun velger å ta et steg videre med ham. Har feministene gått for langt at de "gamle" kjønnsrolle mønstrene har forsvunnet helt. Mister virkelig menn interessen så fort om kvinnen ønsker å se det an, vente litt, la han få "kjempe litt". Etter mange innlegg jeg har lest her på KG, er det mange menn som er bitre over "prinsessesyndromet"

Hva slags "krav" snakker du om?

Det er forskjell på å vente med å ta ting videre og det å måtte "kjempe" eller "jobbe". 

Anonymkode: 4d440...1a4

• Liker 1
Skrevet

Med likestillingen har vel ideen om at man skal være likeverdige gjort sitt inntog. Man er ikke likeverdige hvis det i hovedsak er den ene part som må bevise at den er verdt å satse på, eller som må kjempe.

• Liker 7
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du ikke det virker litt galt at hun priser seg slik at mannen må "kjempe" for henne? Hadde hun vært villig til det samme selv eller går det utelukkende kun en vei?

Anonymkode: 500dd...14f

• Liker 3
Skrevet

Det er ikke det at jeg skal sitte på en pidestall og ikke jobbe noe for det selv, men jeg har kommet frem til at mannfolka må vise og jobbe litt for at viser at de virkelig vil ha meg. Som vi vet er de fleste svært lite selektiv med hva de stikker pikken inn inn i, men om man er kjærestemateriale er en helt annen sak. Og bare være "pulbar" gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 363e2...48c

• Liker 7
Skrevet

Spiller liten eller ingen rolle hvem som initierer kontakt, finnes mange måter å gjøre det på, men det bør være en omtrent lik mengde av "gi og ta" også i bli kjent fasen/under kurtiseringsprossesen ellers kommer forholdet skjevt ut fra starten av, og da vil det ikke akkurat være liv laga...

Skrevet

Janteloven er KG-loven, det handler om at du ikke skal tro du er noe her inne, hvertfall ikke når man er TS.  Min erfaring er at det er litt annerledes utenfor dette forumet.

• Liker 3
Skrevet

Er jo en del bitterpikker her inne som påpeker at en kvinne har prinsessyndrom om hun ikke vil kaste seg i armene hans med engang. Ofte er det de samme mennene som er ute etter sex

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo en del bitterpikker her inne som påpeker at en kvinne har prinsessyndrom om hun ikke vil kaste seg i armene hans med engang. Ofte er det de samme mennene som er ute etter sex

og det er en rekke bitterfitter som forventer at mannen skal dra hele lasset og tror alle menn bare ønsker sex. Dette fordi menn som er av kvalitet styrer unna de hele tiden.

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og det er en rekke bitterfitter som forventer at mannen skal dra hele lasset og tror alle menn bare ønsker sex. Dette fordi menn som er av kvalitet styrer unna de hele tiden.

Stått opp på feil fot i dag?

• Liker 3
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke det at jeg skal sitte på en pidestall og ikke jobbe noe for det selv, men jeg har kommet frem til at mannfolka må vise og jobbe litt for at viser at de virkelig vil ha meg. Som vi vet er de fleste svært lite selektiv med hva de stikker pikken inn inn i, men om man er kjærestemateriale er en helt annen sak. Og bare være "pulbar" gidder jeg ikke. 

Det er klart at intensjoner og verdier må demonstreres over tid. Så det å vente med f.eks. sex til man vet hvor man står er fornuftig.

Det mange kvinner ikke er flinke til derimot, er å avansere forholdet emosjonelt. Når man avviser en fyr for sex (som er en avvisning) må man også være tydelig på at man virkelig liker ham og er tiltrukket av ham. Menn er ute etter en varm og omgjengelig kvinne som vet hvordan man skaper god stemning, ikke er redde for å vise følelser og som får ham til å føle seg vel. Dersom man oppfører seg som om "prisen" er sex og tar utgangspunkt i at alle menn vil droppe en etterpå, så vil de også reagere negativt. Emosjonelt stabile menn er ute etter emosjonelt stabile kvinner. 

Det blir en ond sirkel for noen jenter. De er blitt brent tidligere, har anlagt en negativ holdning til menn og de gode fyrene kan lukte denne kynismen og styrer unna. 

Det er ingen tvil om at noen menn slenger om seg med ukvemsord uberettiget, men dersom du har opplevd samme respons flere ganger er det verdt å tenke over om det ligger hos deg. 

Anonymkode: 4d440...1a4

• Liker 4
Gjest Cartman
Skrevet

Prinsessesyndromet går ut på at man føler seg spesiell og at man hele tiden skal demonstrere dette for resten av verden. Alle oppgående mennesker føler seg spesielle, unike og feilfrie, men vi føler ikke et behov for å demonstrere dette for alle andre. Vi trenger heller ikke andres bekreftelse hele tiden. Prinsesser er jo nettopp privilegerte mennesker uten reell makt. Mannfolk ønsker en dronning, ikke en bortskjemt liten drittunge av ei prinsesse, som bare skal ha og aldri gi noe tilbake.

Det finnes mange flotte, vakre og nydelige kvinner der ute. Dessverre finnes det også en del prinsesser.

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. For et syn du har på menn. Hilsen kvinne.

Anonymkode: 35d54...f54

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Mearrasámi skrev:

Stått opp på feil fot i dag?

Var han noe mer krass enn innlegget han dvarte på?

Anonymkode: 71e1f...9cc

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet. For et syn du har på menn. Hilsen kvinne.

Anonymkode: 35d54...f54

Hehe, typisk kg-svar. :sFun_sleeping:

Gjest Hummels
Skrevet (endret)

Kvinner trenger ikke klage på det. Hvis jeg lar kvinnene jobbe litt for å få meg så blir de hysterisk, rasende, griner, påstår at jeg har andre, maser om at hun ikke er sexy nok, og etter mye klaging og grining så stikker de. Orker ikke å prøve å få meg, de skal enten ha meg ellers går de amok og så stikker de. Så hvorfor skal menn jobbe mer for å få dama? Når ikke damene vil?

Endret av Hummels
Skrevet
3 minutter siden, Hummels skrev:

Kvinner trenger ikke klage på det. Hvis jeg lar kvinnene jobbe litt for å få meg så blir de hysterisk, rasende, griner, påstår at jeg har andre, maser om at hun ikke er sexy nok, og etter mye klaging og grining så stikker de. Orker ikke å prøve å få meg, de skal enten ha meg ellers går de amok og så stikker de. Så hvorfor skal menn jobbe mer for å få dama? Når ikke damene vil?

:laugh:

Anonymkode: 9e679...838

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje fordi de ikke tåler å bli avvist?

Men det finnes utvilsomt en del prinsesser rundtomkring,med alt for høye forhåpninger.På samme måte som det finnes mange evige ungkarer med tilsvarende høye og urealistiske krav.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...