AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Dette er kanskje et rart spm, men jeg spør fordi jeg kom opp i en diskusjon med en venninne en dag, og vi tenkte litt ulikt rundt temaet: Altså: Jeg har et barn på 5 år og da blir det jo en del kontakt med andre foreldre for å avtale besøk etc. Hos noen av barna er det på en måte fedrene som er mest "påkoblet" (i mangel på er bedre ord): De som leverer/henter i Bhg, de som er ute på lekeplassen sammen med barna etc og da blir det ofte de jeg avtaler med (jg er mamma altså). Mi venninne sa at hennes mann hadde gitt uttrykk for at han mislikte det dersom hun hadde for mye kontakt med andre fedre. Jeg har derfor begynt å tenke på hvordan man gjør dette. Er det sånn at man bør sende sms til både mor og far for eksempel? Bør man la være å tilby en kopp kaffe dersom det er pappaen som henter/leverer barnet på besøk hos oss etc? For ordens skyld så er jeg gift med pappaen til vårt barn og har absolutt ingen baktanker med å ha kontakt med andre fedre. Jeg er heller ingen blond, vakker dame som på noen måte kan virke som en trussel mot noen. Hva tenker dere om dette? Det er ikke sånn at jeg kun kontakter fedrene altså. Som regel sender jeg f.x melding til begge, men i de tilfellene hvor jeg f.x har møtt en pappa i Bhg og snakket om at barna vil besøke hverandre, kan det hende jeg kun sender mld til pappaen for å ta opp tråden og avtale videre. Anonymkode: 941bf...af3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Hjelp, herregud, nei, mannen til venninnen din høres ikke helt god ut! Anonymkode: bc6f0...0d1 8
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 TS her. Kjenner mannen til venninna mi som en fin fyr altså! Tror ikke det var noe stort tema det i gården, men jeg begynte å tenke på om andre mødre tenker på samme måte og om de derfor for eksempel stusser dersom mannen deres blir invitert inn på en kopp kaffe her dersom bare jeg er hjemme sammen med barna eller noe sånn... Anonymkode: 941bf...af3
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Jeg er mamma selv, og synes det er kleint å ha kontakt med de fleste av de andre fedrene. Ungen begynte på skole nå i høst, og det er én av de fedrene jeg har hatt en god samtale med (da var kona hans der også, og de er veldig hyggelige begge to). Sånn ellers; i barnehagetiden opplevde jeg at faren til en av barnets venner bare var helt uinteressert i kontakt (ganske stor aldersforskjell mellom oss da jeg var en relativt ung mamma da mens han var som en gammel far å regne, men..) , mens en av de andre fedrene igjen er det bare korte sms'er. Men akkurat med sistnevnte kjenner jeg hele familien såpass godt at vi er alle klar over at vi voksne har for store ulike verdier mellom oss i livet til å ha venne-potensiale, og at vi kun har kontakt pga barna. Jeg personlig ber gjerne mammaer inn på en kopp kaffe dersom det faller seg naturlig. Det har ikke føltes naturlig med noen pappaer enda. Bortsett fra en som mannen kjenner fra før av da, men da har vi heller funnet på noe alle sammen). Men mannen min har vært på gåtur sammen med ene nabodama (mamma til gutten vår sin kompis) + søstera hennes, og jeg kjenner meg trygg på det. Vi er jo alle i faste og langvarige forhold. Jeg tror ikke jeg hadde tolket det negativt om du hadde invitert min mann inn på en kopp kaffe, men må nok selv jobbe litt mer med meg selv før det føles naturlig at jeg inviterer pappaer jeg ikke kjenner så godt på en kopp kaffe. Anonymkode: d6e6a...9f7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje et rart spm, men jeg spør fordi jeg kom opp i en diskusjon med en venninne en dag, og vi tenkte litt ulikt rundt temaet: Altså: Jeg har et barn på 5 år og da blir det jo en del kontakt med andre foreldre for å avtale besøk etc. Hos noen av barna er det på en måte fedrene som er mest "påkoblet" (i mangel på er bedre ord): De som leverer/henter i Bhg, de som er ute på lekeplassen sammen med barna etc og da blir det ofte de jeg avtaler med (jg er mamma altså). Mi venninne sa at hennes mann hadde gitt uttrykk for at han mislikte det dersom hun hadde for mye kontakt med andre fedre. Jeg har derfor begynt å tenke på hvordan man gjør dette. Er det sånn at man bør sende sms til både mor og far for eksempel? Bør man la være å tilby en kopp kaffe dersom det er pappaen som henter/leverer barnet på besøk hos oss etc? For ordens skyld så er jeg gift med pappaen til vårt barn og har absolutt ingen baktanker med å ha kontakt med andre fedre. Jeg er heller ingen blond, vakker dame som på noen måte kan virke som en trussel mot noen. Hva tenker dere om dette? Det er ikke sånn at jeg kun kontakter fedrene altså. Som regel sender jeg f.x melding til begge, men i de tilfellene hvor jeg f.x har møtt en pappa i Bhg og snakket om at barna vil besøke hverandre, kan det hende jeg kun sender mld til pappaen for å ta opp tråden og avtale videre. Anonymkode: 941bf...af3 Vi bor i Oslo og må si jeg synes det er ganske upassende om andre mødre avtaler og har kaffe med min mann. Jeg ville ikke ha likt det. Det samme gjelder mannen: dette vet jeg fordi vi har opplevd det. Anonymkode: 7ffe2...7f9 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo og må si jeg synes det er ganske upassende om andre mødre avtaler og har kaffe med min mann. Jeg ville ikke ha likt det. Det samme gjelder mannen: dette vet jeg fordi vi har opplevd det. Anonymkode: 7ffe2...7f9 Vi bor også i Oslo, og jeg hadde virkelig ikke hatt noen problemer med dette. Altså, ærlig talt?! Voksne mennesker som er i langvarige, faste, stabile forhold? For meg blir hele problemstillingen veldig barnslig og nærmest litt "fjortis". Hvorfor i all verden er det forskjell på om to foreldre av ulikt kjønn tar en kaffe sammen enn om to foreldre av samme kjønn gjør det? Barna våre har mange venner, og det er litt forskjellig om det er mammaen, pappaen (eller evt begge) vi har mest kontakt med/kjenner best. Jeg synes det er fint å kunne bli nærmere kjent med foreldrene til barnas venner helt uavhengig av hvilket kjønn den forelderen har. Anonymkode: 095ea...fba 12
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #7 Skrevet 16. januar 2016 Om noen hadde invitert min mann inn på kaffe i forbindelse med f.eks. henting av barn hadde jeg syntes det var helt topp. Alt som fører til at en av oss blir bedre kjent med foreldrene til barnas venner er positivt. Det spiller ingen rolle hvem av oss som får kaffe eller sms, vi er et team, og i sånne situasjoner er det uansett barna som er i fokus. Anonymkode: bb118...c7d 10
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Skrevet 16. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo og må si jeg synes det er ganske upassende om andre mødre avtaler og har kaffe med min mann. Jeg ville ikke ha likt det. Det samme gjelder mannen: dette vet jeg fordi vi har opplevd det. Anonymkode: 7ffe2...7f9 Hva har det å gjøre med temaet i tråden? Anonymkode: 4dd7d...e69 4
Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje et rart spm, men jeg spør fordi jeg kom opp i en diskusjon med en venninne en dag, og vi tenkte litt ulikt rundt temaet: Altså: Jeg har et barn på 5 år og da blir det jo en del kontakt med andre foreldre for å avtale besøk etc. Hos noen av barna er det på en måte fedrene som er mest "påkoblet" (i mangel på er bedre ord): De som leverer/henter i Bhg, de som er ute på lekeplassen sammen med barna etc og da blir det ofte de jeg avtaler med (jg er mamma altså). Mi venninne sa at hennes mann hadde gitt uttrykk for at han mislikte det dersom hun hadde for mye kontakt med andre fedre. Jeg har derfor begynt å tenke på hvordan man gjør dette. Er det sånn at man bør sende sms til både mor og far for eksempel? Bør man la være å tilby en kopp kaffe dersom det er pappaen som henter/leverer barnet på besøk hos oss etc? For ordens skyld så er jeg gift med pappaen til vårt barn og har absolutt ingen baktanker med å ha kontakt med andre fedre. Jeg er heller ingen blond, vakker dame som på noen måte kan virke som en trussel mot noen. Hva tenker dere om dette? Det er ikke sånn at jeg kun kontakter fedrene altså. Som regel sender jeg f.x melding til begge, men i de tilfellene hvor jeg f.x har møtt en pappa i Bhg og snakket om at barna vil besøke hverandre, kan det hende jeg kun sender mld til pappaen for å ta opp tråden og avtale videre. Anonymkode: 941bf...af3 Det er ingenting i veien for det du gjør. Blir litt matt fordi noen syns det er et problem. Tror da at det er noe i veien med tilliten i sånne forhold jeg da. Så lenge det er fedrene som du treffer,så er det jo helt naturlig at det er dem du avtaler med. Syns det er hyggelig at du ber dem på kaffe,og det er hyggelig for ungene.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 Jeg forstår ikke problemstillingen. For oss er det overhodet ikke noe problem at man snakker med foreldre av motsatt kjønn. Jeg har aldri tenkt at andre syns det heller. Anonymkode: 77c69...9d3 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor også i Oslo, og jeg hadde virkelig ikke hatt noen problemer med dette. Altså, ærlig talt?! Voksne mennesker som er i langvarige, faste, stabile forhold? For meg blir hele problemstillingen veldig barnslig og nærmest litt "fjortis". Hvorfor i all verden er det forskjell på om to foreldre av ulikt kjønn tar en kaffe sammen enn om to foreldre av samme kjønn gjør det? Barna våre har mange venner, og det er litt forskjellig om det er mammaen, pappaen (eller evt begge) vi har mest kontakt med/kjenner best. Jeg synes det er fint å kunne bli nærmere kjent med foreldrene til barnas venner helt uavhengig av hvilket kjønn den forelderen har. Anonymkode: 095ea...fba Helt enig. Har en alenemor m barn på alder med vårt i nabolaget. Hun henvender seg alltid til meg (mor), enda det var far/min samboer hun ble kjent med først. Jeg sendte henne min samboers nr en gang jeg var borte, slik at hun da kunne avtale lekeplasstreff med ham direkte. Hun virker veldig ålreit, har også fortalt litt om sin fortid, og min samboer er en moderne fyr som også hadde jentekompiser fra før da vi møttes. De slår av en prat når de møtes og jeg ville ikke reagert på det om min samboer fikk en kaffe hos dem. Selv prater jeg endel med andre foreldre jeg treffer, enten det er mødre el fedre, og tar for gitt at det er foreldrerollene vi har da, ikke sjekkeroller. Anonymkode: 5b5a4...801 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Den 16.1.2016 at 14.06, AnonymBruker skrev: Dette er kanskje et rart spm, men jeg spør fordi jeg kom opp i en diskusjon med en venninne en dag, og vi tenkte litt ulikt rundt temaet: Altså: Jeg har et barn på 5 år og da blir det jo en del kontakt med andre foreldre for å avtale besøk etc. Hos noen av barna er det på en måte fedrene som er mest "påkoblet" (i mangel på er bedre ord): De som leverer/henter i Bhg, de som er ute på lekeplassen sammen med barna etc og da blir det ofte de jeg avtaler med (jg er mamma altså). Mi venninne sa at hennes mann hadde gitt uttrykk for at han mislikte det dersom hun hadde for mye kontakt med andre fedre. Jeg har derfor begynt å tenke på hvordan man gjør dette. Er det sånn at man bør sende sms til både mor og far for eksempel? Bør man la være å tilby en kopp kaffe dersom det er pappaen som henter/leverer barnet på besøk hos oss etc? For ordens skyld så er jeg gift med pappaen til vårt barn og har absolutt ingen baktanker med å ha kontakt med andre fedre. Jeg er heller ingen blond, vakker dame som på noen måte kan virke som en trussel mot noen. Hva tenker dere om dette? Det er ikke sånn at jeg kun kontakter fedrene altså. Som regel sender jeg f.x melding til begge, men i de tilfellene hvor jeg f.x har møtt en pappa i Bhg og snakket om at barna vil besøke hverandre, kan det hende jeg kun sender mld til pappaen for å ta opp tråden og avtale videre. Anonymkode: 941bf...af3 Syns man burde holde seg for god til å snakke med foreldre av motsatt kjønn, kolleger av motsatt kjønn, barnehageansatte av motsatt kjønn samt bussjåfører og taxisjåfører av motsatt kjønn. Men hva bifile skal gjøre, det vet jeg ikke? Anonymkode: f7a71...d58 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Skrevet 17. januar 2016 Høres ut som om folk er litt...rigide? Jeg er selv mor til to, og godt gift med barnas far. Jeg har kontakt med både fedre og mødre, men merker at noen fedre kan være litt mer forsiktige med å snakke med meg. Jeg er i kategorien "fin mor" (blir jeg stadig fortalt, men synes ikke det selv), og jeg kan nok sees på som en trussel (?). Men for å si det sånn: Jeg er ikke interessert i andre menn, og da spesielt ikke i opptatthet menn. Er mer enn nok fornøyd med min egen. Noen damer går jo rundt og tror at deres mann er verdens kjekkeste, og at alle andre damer vil ha ham. Inviterer jeg på kaffe, er det KUN for å være hyggelig. Anonymkode: 3ec2e...98e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå