Gå til innhold

Kjøpe på Fornebu?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i en stund tittet på boliger i Bærum/Asker/Oslo. Jeg jobber i Oslo sentrum, og kunne tenke meg å bo langs buss/tog-avstand, eller gjerne i Oslo sentrum. Ettersom prisene i Asker og Bærum er veldig høye, har jeg begynt å vurdere å kunne bo litt trangere, bare for å komme inn på markedet, og heller kjøpe større når økonomien er litt mer bygd opp.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=69272293&q=john+strandruds+vei&ref=fas 

Kom over dette/disse leilighetene som det i og for seg er flere av, da det virker som et stort nytt prosjekt. 

Spørsmålet mitt til dere på KG: Hva tror dere om området "Fornebu". En tidlgiere flyplass som har blitt til et litt mer grønt og avsides område, med med mye nybygg. Tror dere det er smart å kjøpe her, eller vil det være mye smartere å feks kjøpe noe større øst i Oslo, eller i mindre attraktive strøk i Bærum. Eller kan rett og slett 40 kvm her til denne prisen være OK?

Setter pris på svar.

Anonymkode: 8eb97...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er veldig lurt å kjøpe der. T-banen bygges jo ut dit, og det bygges stadig flere boliger der. Det er nok ett sted som kommer til å holde seg ganske bra :) tror jeg da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Jeg har i en stund tittet på boliger i Bærum/Asker/Oslo. Jeg jobber i Oslo sentrum, og kunne tenke meg å bo langs buss/tog-avstand, eller gjerne i Oslo sentrum. Ettersom prisene i Asker og Bærum er veldig høye, har jeg begynt å vurdere å kunne bo litt trangere, bare for å komme inn på markedet, og heller kjøpe større når økonomien er litt mer bygd opp.

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=69272293&q=john+strandruds+vei&ref=fas 

Kom over dette/disse leilighetene som det i og for seg er flere av, da det virker som et stort nytt prosjekt. 

Spørsmålet mitt til dere på KG: Hva tror dere om området "Fornebu". En tidlgiere flyplass som har blitt til et litt mer grønt og avsides område, med med mye nybygg. Tror dere det er smart å kjøpe her, eller vil det være mye smartere å feks kjøpe noe større øst i Oslo, eller i mindre attraktive strøk i Bærum. Eller kan rett og slett 40 kvm her til denne prisen være OK?

Setter pris på svar.

Fornebu får ingen t-bane i overskuelig fremtid og dermed kø-helvete både i buss og privatbil + at det vil bære byggeplass i mange år. Hva er budsjettet ditt? Jeg ville faktisk anbefalt Oslo Sentrum.  For en 40-50 kvadrats leilighet må du sannsynligvis betale 20% mer i sentrum enn på Fornebu, men så vil du ikke engang trenge busskort og sparer masse tid hver eneste dag.

Endret av prt90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bo heller langs t-banelinje i Bærum. Større sannsynlighet for at du får solgt det videre. 

Ett ungt par jeg kjenner har nettopp kjøpt leilighet på Haslum. Der er prisene fortsatt lav, men stiger raskt. Det er ikke så mange som har oppdaget mulighetene der enda, men det blir bare flere og flere. 

Anonymkode: 71800...0f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bo heller langs t-banelinje i Bærum. Større sannsynlighet for at du får solgt det videre. 

Ett ungt par jeg kjenner har nettopp kjøpt leilighet på Haslum. Der er prisene fortsatt lav, men stiger raskt. Det er ikke så mange som har oppdaget mulighetene der enda, men det blir bare flere og flere. 

Hvor mange kvm får man for 2,6-2,8 på Haslum?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange kvm får man for 2,6-2,8 på Haslum?

http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=69558340&q=Haslum&location=1.20003.20045&location=0.20003&ref=fas

Jeg har sett flere leiligheter i bedre standard enn det der, men mindre. Det lå flere ute forrige uke, men alle har blitt solgt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du tenker kjøpe for å bo, - ikke kjøpe for gjøre en inestering som kaster mye penger av seg over få år, så ville jeg personlig ikke valgt å flytte ut på Fornebu.

Det er ikke noe galt med hverken området eller stedet eller noe annet, - det var bare det at det på en måte føles litt utenfor resten.

Sentrum er aldri feil når mulighet og anledning gjør at det er et alternativ.

Ett eksempel fra Galgeberg/Vålerenga her og Ensjø her.  

Og for dem som vil bo ennå mer sentralt (men til en høyere pris) så må jeg nesten tipse om denne i Oscars gate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, prt90 skrev:

Fornebu får ingen t-bane i overskuelig fremtid og dermed kø-helvete både i buss og privatbil + at det vil bære byggeplass i mange år. Hva er budsjettet ditt? Jeg ville faktisk anbefalt Oslo Sentrum.  For en 40-50 kvadrats leilighet må du sannsynligvis betale 20% mer i sentrum enn på Fornebu, men så vil du ikke engang trenge busskort og sparer masse tid hver eneste dag.

Dermed lønner det seg jo å investere nå? Før banen kommer, mens 'køhelvete' pågår, etter at banen kommer vil jo prisene gå opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt byggeplass-aktig der, men kan være lurt å kjøpe nå før det blir fint ja.. Det er min tanke.
Budrunde i morgen. Spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.1.2016 at 20.21, Puny skrev:

Dermed lønner det seg jo å investere nå? Før banen kommer, mens 'køhelvete' pågår, etter at banen kommer vil jo prisene gå opp. 

Det kan fort ta 20 år før den t-banen kommer på plass da.. Tror det er "litt" tidlig å spekulere i t-bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, prt90 skrev:

Det kan fort ta 20 år før den t-banen kommer på plass da.. Tror det er "litt" tidlig å spekulere i t-bane.

20 år var jo litt å ta i da, men det er klart det vil ta tid, det er jo blant annet her muligheten for 'spekulering' ligger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.1.2016 at 12.08, Puny skrev:

Tror det er veldig lurt å kjøpe der. T-banen bygges jo ut dit, og det bygges stadig flere boliger der. Det er nok ett sted som kommer til å holde seg ganske bra :) tror jeg da :P 

Når kommer t-banen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal kjøpe for å bo der, ville jeg gjort det, helt klart.

Jeg drømmer om en stor leilighet/rekkehus der ute. Det er har blitt så fint, og mange fine barnevennlige tun der. Eget kjøpesenter, svømmehall, nye skoler osv. Tror dette vil være ett perfekt sted å vokse opp for barn. Kort vei til stranda og buss hele døgnet.

Så får man ta fornebubanen som en bonus, hvis den kommer en gang i fremtiden....

Anonymkode: ed601...b8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, auto skrev:

Når kommer t-banen?

Ruter håper på at den skal stå ferdig til prøvedrift i 2021, men hvem vet? Den kommer i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Puny skrev:

Ruter håper på at den skal stå ferdig til prøvedrift i 2021, men hvem vet? Den kommer i alle fall :) 

Fornebubanen har faktisk vært planlagt i 20 år, frem og tilbake med stadig nye reguleringsplaner og krangling mellom Oslo og Akershus fylkeskommune. Reguleringsplanen er fortsatt ikke ferdig. For å sette i gang prøvedrift til neste år så må byggingen starte tidlig neste år. Jeg vil si at realistisk er 10 år, men det skal ikke mye uflaks til før det tar 20 år før banen er på plass.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...