AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #1 Skrevet 16. januar 2016 Hei! vil bare høre muligheter egentli så kansje noen kan hjelpe meg :-) Jeg har vært sykemeldt i 1 år, går på arbeidsavklaringspenger.Jeg er nå ferdig med ryggoperasjonen å er superklar til å søke jobb. Men er det fortsatt AAP jeg skal ha hos nav eller er det dagpenger, for nå er jeg jo igang å søke jobber å helsen min er bra. Har prøvd å komme i kontakt med min rådgiver men de ringer jo aldri tilbake, vet de har 2 dager å svare.. Anonymkode: 4f3ac...c04
Katten.2.0 Skrevet 16. januar 2016 #2 Skrevet 16. januar 2016 Mener det fortsatt er aap. Ihvertfall slik i mitt tilfelle når jeg køddet til kneet.
Wenda Skrevet 16. januar 2016 #3 Skrevet 16. januar 2016 Vil tro du fortsetter med AAP så lenge Nav ikke sier noe annet. Du er jo på vei tilbake til jobb etter helseproblemer, noe som tidligere gikk under Yrkesrettet attføring som nå ligger i AAP-sekken.
Anette.. Skrevet 17. januar 2016 #5 Skrevet 17. januar 2016 Jeg mener dagpenger, om du er over 50% arbeidsfør? Aap får man jo kun når man er syk, men du sier helsen er bra - da er du ikke syk lenger, men arbeidsledig 1
Angelheart2 Skrevet 18. januar 2016 #6 Skrevet 18. januar 2016 Dersom du er ferdig avklart, det vil si frisk til å begynne i jobb igjen, har du ikke lenger krav på AAP. Du kan derimot beholde AAP i 3 mnd etter at du er ferdig avklart, mens du søker jobb. Dersom du ikke har fått jobb innen de tre månedene må du søke dagpenger, men da kommer det jo an på om du har rett på dagpenger (at du har tjent nok de siste tre årene).
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #7 Skrevet 18. januar 2016 Den 16.1.2016 at 11.12, AnonymBruker skrev: Hei! vil bare høre muligheter egentli så kansje noen kan hjelpe meg :-) Jeg har vært sykemeldt i 1 år, går på arbeidsavklaringspenger.Jeg er nå ferdig med ryggoperasjonen å er superklar til å søke jobb. Men er det fortsatt AAP jeg skal ha hos nav eller er det dagpenger, for nå er jeg jo igang å søke jobber å helsen min er bra. Har prøvd å komme i kontakt med min rådgiver men de ringer jo aldri tilbake, vet de har 2 dager å svare.. Anonymkode: 4f3ac...c04 Det er mest hensiktsmessig å fortsette på AAP, da kan du få mer hjelp i jobbsøking og høyere inntekt. Anonymkode: 2f667...d2f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #8 Skrevet 18. januar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mest hensiktsmessig å fortsette på AAP, da kan du få mer hjelp i jobbsøking og høyere inntekt. Anonymkode: 2f667...d2f Støtter denne. Rimelig dumt å friskmelde seg før man faktisk har fått sjekket ut hvorvidt man faktisk fungerer i jobb etter såpass alvorlig skade/sykdom. Hva hvis du går på for fullt, men raskt blir dårlig igjen? Er jo en grunn til at du fikk AAP i utgangspunktet. Prøv deg ut gradvis så du ikke ødelegger noe for fremtiden. Håper selvfølgelig alt går på skinner og at du fungerer i full jobb snarest mulig, men til du er sikker bør du altså ikke si fra deg noen rettigheter. Du risikerer å tape mye på det på sikt... Anonymkode: 07208...427
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2016 #9 Skrevet 18. januar 2016 Og AAP teller visst ikke som inntekt dersom du skulle bli arbeidsledig igjen. Jeg begynte igjen i jobb sommeren 2014 og jobbet over et år, ble arbeidsledig...Og fikk da svimlende 580 kr dagen i arbeidsledighetstrygd, da de kun hadde regnet ut fra det jeg tjente de månedene jeg jobbet i 2014. Ikke nok til å dekke husleien engang! En annen ting som var flaks, var at jeg ikke ble syk igjen. For jeg hadde ingen rettigheter før etter et halvt år etter jeg begynte i jobb igjen. Jeg er veldig glad for at vi nå er over i et nytt år, blir jeg syk eller arbeidsledig så er det en høyere inntekt å beregne stønaden fra, siden jeg fikk jobbet nesten hele 2015 og vel havner på en 400.000 i inntekt... Anonymkode: aaa5a...fb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå