AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #21 Del Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, Cuntzilla skrev: Skjønner ikke helt.. kjæresten din bor der også? Så han og skal være med på guttekvelden da? Synes det er litt bak mål at man skal måtte låse seg inn på rommet med smågodt og Netflix imens de andre har det morsomt i stua, bare fordi man er feil kjønn for festen. Men om kjæresten skal der og har lyst på en fest uten dama iblant, så ser jeg litt den også altså. Hadde gått ut selv, om du er sliten og ikke orker besøk eller fest så kan du kanskje ta en tur på kino eller noe? Ja, han skal være med. Det er forøvrig ikke en fest. Jeg skjønner jo absolutt at han av og til vil være med andre uten meg, men det blir veldig dumt når jeg bor i samme hus. Jeg hadde ikke invitert masse jenter og sagt til guttene at de ikke får være der når de bor der. Jeg er på bedringens vei fra en sterk forkjølelse, og føler derfor ikke helt for å dra på kino med hodepine og sår hals. Jeg trenger å være hjemme og kunne slappe av for å bli frisk igjen til mandagen kommer. 9 minutter siden, Brunhilde skrev: I all viderste verden! Sett deg med en film, en bok, musikk, hva som helst og respekter at guttene vil ha en kveld for seg, selv om "du bor der du også"! Jeg ser for meg, når du en gang blir voksen, at du skal ha syforening eller en annen form for sammenkomst med venninnene dine, og i midten sitter samboeren din, for "han bor jo der ha også"... Lær deg å gjøre ting på egen hånd (ja, helt alene) jo før jo heller, du kan ikke forvente at det alltid er noen rundt deg som kan holde deg med selskap. Det er litt dumt å regne med at alle er som deg. Jeg har da hatt venninner på besøk jeg også, men i stedet for å ekskludere har jeg inkludert. For meg er det ikke nødvendig at alle rundt meg er av samme kjønn av og til skjønner du. Jeg synes det er like kjekt med de av motsatt kjønn. Altså, når jeg har hatt besøk har kjæresten min vært med på det jeg og venninnene har holdt på med. Jeg er ikke en sånn som er svært interessert i syforeninger, og gjør ting som både menn og kvinner ofte interesserer seg for. Det er ikke sånn at bare fordi man har pupper og en vagina så elsker man syklubber og vil ha dette uten menn til stede. Jeg gjør ofte ting helt alene. Det er mange dager i uka jeg ikke ser kjæresten min i det hele tatt. Neste uke er det tre dager jeg ikke ser han. Hvorfor er det at du føler for å gå til angrep på meg når jeg skriver at jeg synes det er dumt at jeg føler meg uvelkommen i et hus jeg faktisk bor i jeg og? Det blir for dumt. Anonymkode: 4ea6e...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 16. januar 2016 #22 Del Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Nei, det gjør jeg ikke. Men om du har fått negative reaksjoner på ting du skriver i andre tråder også så er det sannsynligvis en god grunn til det. Anonymkode: 99f14...cd2 Fått fler positive enn negative. Da er jeg fornøyd. 😀 God helg. ☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 16. januar 2016 #23 Del Skrevet 16. januar 2016 Kan jo hende at kjæresten har lyst på en guttekveld uten at du skal være med ts Han ville nok mest sannsynlig tatt seg ei fest med bare gutta om dere ikke hadde bodd sammen også. Alle har behov for å være med venner uten at partneren skal henge seg på. Hadde jeg vært deg så tror jeg at jeg hadde rigget meg til på rommet, seriemaraton på netflix med øreklokker på, og kjøpt inn snop som jeg hadde spist meg småkvalm på 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 16. januar 2016 #24 Del Skrevet 16. januar 2016 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han bor i samme kollektiv ja. Jeg tror ikke de forventer at jeg skal ut av huset, men føler bare det blir så dumt å liksom skulle ekskludere meg. Det var sånn at når han ene sa at jeg bare måtte bli med så virket det ikke som om at det var så populært, så jeg sa "jo, men de andre vil ikke at jeg skal være med" (foran de andre altså) og så svarte han "neida, bare bli med". Men jeg vil jo ikke være med når han ene har gitt sterkt uttrykk for at han ikke ønsker at jeg er med og kjæresten min har sagt at jeg må gjøre som jeg vil, men at det i grunn er en guttekveld. Det var bare litt dumt at det skulle bli sånn da, for det føles nesten som at det hadde vært best om jeg ikke var her i det hele tatt. Anonymkode: 4ea6e...7ce For meg så virker det som at du kanskje legger litt for mye i det jeg hadde sagt at de får kose seg skikkelig, lukket døren og funnet på noe alene på soverommet. Serier, bøker, kryssord eller noe Det er en høflighetsgreie som er typisk i Norge å invitere med, selv om man egentlig ikke vil. Så vi må lære oss å lese hele situasjonen og vite når man skal takke nei Dette er en situasjon hvor man takker nei. Dette er en guttekveld, du er jente. Men siden du bor der så prøver de å være høflige, ikke såre deg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #25 Del Skrevet 16. januar 2016 2 minutter siden, Wenda skrev: For meg så virker det som at du kanskje legger litt for mye i det jeg hadde sagt at de får kose seg skikkelig, lukket døren og funnet på noe alene på soverommet. Serier, bøker, kryssord eller noe Det er en høflighetsgreie som er typisk i Norge å invitere med, selv om man egentlig ikke vil. Så vi må lære oss å lese hele situasjonen og vite når man skal takke nei Dette er en situasjon hvor man takker nei. Dette er en guttekveld, du er jente. Men siden du bor der så prøver de å være høflige, ikke såre deg. Jeg synes det er frekt å ekskludere på den måten. Vil de ha en guttekveld så får de dra et annet sted da. Tror ikke ts reagerer på at de vil ha en guttekveld, men at de vil ha en guttekveld i hennes hjem. Anonymkode: e8571...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. januar 2016 #26 Del Skrevet 16. januar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: ... Hvorfor er det at du føler for å gå til angrep på meg når jeg skriver at jeg synes det er dumt at jeg føler meg uvelkommen i et hus jeg faktisk bor i jeg og? Det blir for dumt. Anonymkode: 4ea6e...7ce Hva, i innlegget mitt, er et angrep på deg? Det du skriver her, sammen med å stakkars-meg-som-har-vært-forkjølet-og-har-vondt-i-hodet, bekrefter bare inntrykket jeg fikk i det litt over middles sytete startinnlegget ditt, du er ikke voksen. Og jeg, som er voksen og omgås både menn og kvinner med like stor glede og har nære venner av begge kjønn, kan fortelle deg at det kan komme en dag du setter pris på å kunne være sammen med bare kvinner, om det er for å diskutere revner og sårhet etter fødsel, grunnen til gjentatte soppinfeksjoner eller bare være oppgitt over at mannen kommer for fort (eksempler, kjære deg, akkurat som "syforening" var et eksempel!), uten at du har mannen ved siden av deg. Og om ikke du syns det er nødvendig at mannen ikke er der, kan det godt være at venninnen(e) dine gjør! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hottrio Skrevet 16. januar 2016 #27 Del Skrevet 16. januar 2016 10 minutter siden, Brunhilde skrev: Sikkert - men nå var det ikke akkurat det som var poenget, da. I know 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 16. januar 2016 #28 Del Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er frekt å ekskludere på den måten. Vil de ha en guttekveld så får de dra et annet sted da. Tror ikke ts reagerer på at de vil ha en guttekveld, men at de vil ha en guttekveld i hennes hjem. Anonymkode: e8571...a09 Hun har jo rett til å arrangere jentekveld om hun ønsker det. Det er ikke HENNES hjem, men alle sitt hjem. Da må man gi og ta litt Akkurat som om min samboer ønsker å ha en guttekveld hjemme hos oss. Da stikker jeg til ei venninne eller holder meg på soverommet. Han gjør det samme om jeg ønsker en kveld med mine venner. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #29 Del Skrevet 16. januar 2016 4 minutter siden, Wenda skrev: Hun har jo rett til å arrangere jentekveld om hun ønsker det. Det er ikke HENNES hjem, men alle sitt hjem. Da må man gi og ta litt Akkurat som om min samboer ønsker å ha en guttekveld hjemme hos oss. Da stikker jeg til ei venninne eller holder meg på soverommet. Han gjør det samme om jeg ønsker en kveld med mine venner. Ja det er alles hjem, og derfor er det frekt å eksludere på den måten. Ts synes jo også selv det er ubehagelig. Hadde du fortsatt hatt jentekveld hos deg om samboeren din helst ville være hjemme? Anonymkode: e8571...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #30 Del Skrevet 16. januar 2016 24 minutter siden, Brunhilde skrev: Hva, i innlegget mitt, er et angrep på deg? Det du skriver her, sammen med å stakkars-meg-som-har-vært-forkjølet-og-har-vondt-i-hodet, bekrefter bare inntrykket jeg fikk i det litt over middles sytete startinnlegget ditt, du er ikke voksen. Og jeg, som er voksen og omgås både menn og kvinner med like stor glede og har nære venner av begge kjønn, kan fortelle deg at det kan komme en dag du setter pris på å kunne være sammen med bare kvinner, om det er for å diskutere revner og sårhet etter fødsel, grunnen til gjentatte soppinfeksjoner eller bare være oppgitt over at mannen kommer for fort (eksempler, kjære deg, akkurat som "syforening" var et eksempel!), uten at du har mannen ved siden av deg. Og om ikke du syns det er nødvendig at mannen ikke er der, kan det godt være at venninnen(e) dine gjør! Når jeg ønsker å bare være med en venninne drar jeg til henne eller inviterer henne på besøk når samboer er bortreist. Jeg ber ikke kjæresten min om å gå på rommet sitt. Du må nesten respektere at ikke alle tenker og føler som deg i stedet for å prøve å få folk til å føle det samme som deg. Folk er forskjellige, og du kan ikke frata meg mine følelser og meninger og jeg kan ikke frata deg dine. Derfor er det ingen grunn til å være krass. Hvis du selv ikke ser alle personangrepene du kommer med bør du kanskje få litt selvinnsikt. Personangrepene dine hever jeg meg over. De er ikke verdt å svare på. Anonymkode: 4ea6e...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #31 Del Skrevet 16. januar 2016 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes det er frekt å ekskludere på den måten. Vil de ha en guttekveld så får de dra et annet sted da. Tror ikke ts reagerer på at de vil ha en guttekveld, men at de vil ha en guttekveld i hennes hjem. Anonymkode: e8571...a09 Ja, det er det jeg mener. De kan fint ha så mange guttekvelder som de bare vil, men jeg synes det er frekt å gå ut i fra at jeg bare skal sitte på rommet mitt og ikke engang spørre meg om det er greit. Har snakket med en venninne og hun og mannen har invitert meg til dem i kveld, så da ble det heldigvis en løsning. Anonymkode: 4ea6e...7ce 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wenda Skrevet 16. januar 2016 #32 Del Skrevet 16. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det er alles hjem, og derfor er det frekt å eksludere på den måten. Ts synes jo også selv det er ubehagelig. Hadde du fortsatt hatt jentekveld hos deg om samboeren din helst ville være hjemme? Anonymkode: e8571...a09 Om det ikke er pga sykdom så ja. Nå arrangerer ikke jeg jentekvelder hver helg, så såpass får han godta, noe han gjør. Og det samme gjør jeg om det er noe han vil. Han elsker å sitte å game uansett, mens je har ikke noe problem med å legge meg på soverommet med Netflix eller en god bok. Ingen av oss har noe behov for å måtte være med på hva den andre gjør men vi respekterer hverandre 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. januar 2016 #33 Del Skrevet 16. januar 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: ... Personangrepene dine hever jeg meg over. De er ikke verdt å svare på. Anonymkode: 4ea6e...7ce Selvfølgelig er de ikke verd å svare på, de var der ikke det hele tatt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
melly666 Skrevet 16. januar 2016 #34 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg synes du tar deg litt vel nær av dette. Er det virkelig så ille å måtte sitte alene i den andre stua en kveld og kose deg, når du uansett er småsyk? Det er ikke alle sammenkomster det er naturlig å være med på, selv om dere bor sammen, og dette er en av dem. Du har jo uansett fått tilbudet om å bli med, så du kan hvis du vil. Hvis det er så kjipt for deg å bli utelukket en kveld så har du jo full anledning til å slenge deg med Men du vil nok ha mer å vinne på å bli hjemme denne dagen, ihvertfall i forhold til kjæresten din. Noe annet hadde det selvsagt vært hvis du aldri fikk bli med på fester hjemme hos deg selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #35 Del Skrevet 16. januar 2016 1 time siden, Brunhilde skrev: Selvfølgelig er de ikke verd å svare på, de var der ikke det hele tatt. Da er det vel på tide og få seg litt selvinnsikt. Anonymkode: 4ea6e...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 16. januar 2016 #36 Del Skrevet 16. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Da er det vel på tide og få seg litt selvinnsikt. Anonymkode: 4ea6e...7ce God ide! Når har du tenkt å starte? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå