Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2016 #41 Del Skrevet 16. januar 2016 6 minutter siden, Castielz skrev: Min more lærte meg: Whoman say =/= woman do. Ikke med vilje da. Dette har selvsagt påvirket mitt forhold til kvinner, og ført til ett par uheldige valg. Men heldigvis så lærer man noe nytt hele livet! Det er en kvinnes rett å ombestemme seg :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 16. januar 2016 #42 Del Skrevet 16. januar 2016 Et øyeblikk siden, Blomsterert skrev: Det er en kvinnes rett å ombestemme seg :-D Nåja, slik jeg har forstått er det viktigere for kvinner flest hvordan de virker utad, enn å ta ett standpunkt som kan gjøre en upopulær.Det var i alle fall dette jeg siktet til med det du siterte. Men! Det finnes heldigvis unntak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #43 Del Skrevet 16. januar 2016 Har et godt forhold til min mor. Verdier jeg har tatt fra henne er å bry seg om andre, hjelpe til når folk trenger hjelp uten å forvente noe tilbake. Men har også lært at man ikke må la seg bli utnyttet, noe hun lett kan bli av andre : ( . Om hun har påvirket mitt syn på kvinner, ja det har hun i lik grad som alle andre kvinner jeg har møtt gjennom livet. Så mitt syn er enkelt og greit at alle kvinner er forskjellig. Anonymkode: 68116...116 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2016 #44 Del Skrevet 16. januar 2016 5 minutter siden, Castielz skrev: Nåja, slik jeg har forstått er det viktigere for kvinner flest hvordan de virker utad, enn å ta ett standpunkt som kan gjøre en upopulær.Det var i alle fall dette jeg siktet til med det du siterte. Men! Det finnes heldigvis unntak! Det er mulig du har rett. Men vet ikke helt hva du sikter til. Hvis du vil,så ta et eksempel? Nå mener jeg ikke å virke uvitende,men selv gjør jeg det som passer meg. Får kritikk iblant,men det er helt ok. Det får meg til å tenke og revurdere mer enn ros for å si det sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 16. januar 2016 #45 Del Skrevet 16. januar 2016 3 minutter siden, Blomsterert skrev: Det er mulig du har rett. Men vet ikke helt hva du sikter til. Hvis du vil,så ta et eksempel? Nå mener jeg ikke å virke uvitende,men selv gjør jeg det som passer meg. Får kritikk iblant,men det er helt ok. Det får meg til å tenke og revurdere mer enn ros for å si det sånn. Får ta ett eksempelt fra det virkelige liv som hendte meg nylig. Havnet i prat med en kvinnelig kollega på tomansshånd ang. innvandring. Da sa hun klart at hun var imot dagens masseinnslipp og argumente bra for sine synspunkter. Da dette samtaleemnet kom opp senere i lunsjen, foran flere medarbeidere, hadde meningene hennes plutselig endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #46 Del Skrevet 16. januar 2016 1 minutt siden, Castielz skrev: Får ta ett eksempelt fra det virkelige liv som hendte meg nylig. Havnet i prat med en kvinnelig kollega på tomansshånd ang. innvandring. Da sa hun klart at hun var imot dagens masseinnslipp og argumente bra for sine synspunkter. Da dette samtaleemnet kom opp senere i lunsjen, foran flere medarbeidere, hadde meningene hennes plutselig endret seg. Kanskje hun var redd for å bli kalt rasist? Anonymkode: a52d6...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QuestionEverything Skrevet 16. januar 2016 #47 Del Skrevet 16. januar 2016 Forholdet er ganske nøytralt, og jeg føler ikke at noen av mine verdier kommer fra mine foreldre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Castielz Skrevet 16. januar 2016 #48 Del Skrevet 16. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje hun var redd for å bli kalt rasist? Anonymkode: a52d6...d40 Som beviser hva? Er jo akkurat det jeg sier, samtlige menn av de som deltok i denne diskusjonen hadde samme mening offentlig som privat. Detter er dessuten ikke første gang jeg har lagt merke til dette hos kvinner. Har selvsagt opplevd lignende feighet og mangel på integritet hos menn, men dette hos disse typiske "feministene" blant mennene, og fremdeles såpass sjelden i forhold til kvinner. Dessuten kan du jo teste dette her selv med dine venninner, tipper du får deg en overaskelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2016 #49 Del Skrevet 16. januar 2016 9 minutter siden, Castielz skrev: Får ta ett eksempelt fra det virkelige liv som hendte meg nylig. Havnet i prat med en kvinnelig kollega på tomansshånd ang. innvandring. Da sa hun klart at hun var imot dagens masseinnslipp og argumente bra for sine synspunkter. Da dette samtaleemnet kom opp senere i lunsjen, foran flere medarbeidere, hadde meningene hennes plutselig endret seg. Å,ok. Ikke bra at en skal være så redd å stå for det en mener. Det er faktisk viktig at en gjør. For det første så må det være stress å skjule og være feig. For det andre har det med tillit å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hummels Skrevet 16. januar 2016 #50 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg har et godt forhold til mamma og hun har lært meg at kvinner skal respekteres unntatt de som er utro, prøver å bestemme alt i et forhold, og er jævlig frekk) resten skal respekteres. En grunn til at jeg aldri tilgir de som har vert utro mot meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blomsterert Skrevet 16. januar 2016 #51 Del Skrevet 16. januar 2016 1 minutt siden, Hummels skrev: Jeg har et godt forhold til mamma og hun har lært meg at kvinner skal respekteres unntatt de som er utro, prøver å bestemme alt i et forhold, og er jævlig frekk) resten skal respekteres. En grunn til at jeg aldri tilgir de som har vert utro mot meg. Fint å se at du har et godt forhold til henne. Respekt handler egentlig ikke om hva en godtar,det handler om å se andre. Men,en klarer ikke respektere alt av handlinger nei! Selvfølgelig ikke. Det er viktig å tilgi for sin egen del. Ikke bra når andres handlinger hjemsøker en :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #52 Del Skrevet 16. januar 2016 2 timer siden, Blomsterert skrev: Eh. Tror du har sett og tolket ut fra ditt eget hode her altså. Jeg stilte helt konkrete spørsmål,og har jo ikke nevnt dette med ett ord. Ok Anonymkode: 24176...c14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herr Sebra Skrevet 16. januar 2016 #53 Del Skrevet 16. januar 2016 Jeg hadde alltid et meget godt forhold til min mor. Hun gav meg verdier som å være omsorgsfull, være snill, respektere alle mennesker uavhengig av deres bakgrunn osv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cartman Skrevet 17. januar 2016 #54 Del Skrevet 17. januar 2016 (endret) Har et veldig godt forhold til min mor. Hun kan spørre meg om hjelp og jeg kan spørre henne. Min mor lærte meg at jeg skal aldri gi meg. Alltid kjempe for det jeg mener er rett. Endret 17. januar 2016 av Cartman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patton Skrevet 21. januar 2016 #55 Del Skrevet 21. januar 2016 Min mor er hva man kan kalle en sterk kvinne. Klassisk 70-talls feminist og med en suksessrik yrkeskarriere. Etterhvert som jeg har blitt eldre har jeg tenkt på hva hennes innflytelse har betydd for meg, og en ting som i hvert fall er klart (sett i retrospekt) er at jeg siden ungdomstiden har foretrukket kvinner som er sterke og gjør mye ut av seg. Både som kjærester og venninner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fullførsetningen Skrevet 21. januar 2016 #56 Del Skrevet 21. januar 2016 Jeg hadde og har et godt forhold til min mor. I tillegg til min klasseforstander på barneskolen som var verdens beste frøken. Jeg har alltid sett på kvinner som omsorgspersoner, og det gjør jeg fortsatt. Jeg hadde nok et bedre forhold til min mor enn min far (han kunne være litt hissig). Det var ikke før jeg begynte på vgs. at jeg begynte å få et godt forhold til min far. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2016 #57 Del Skrevet 21. januar 2016 Den 16.1.2016 at 3.20, Blomsterert skrev: Hvordan forhold har dere til mødrene deres? Hvilke verdier har moren din gitt deg,og hvordan påvirker det deg i ditt syn på kvinner generellt? De fleste menn her på KG fremstår som kvinnehatere, så det er gode spørsmål du stiller. Anonymkode: 69c04...e72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 21. januar 2016 #58 Del Skrevet 21. januar 2016 Den 16.1.2016 at 3.20, Blomsterert skrev: Hvordan forhold har dere til mødrene deres? Hvilke verdier har moren din gitt deg,og hvordan påvirker det deg i ditt syn på kvinner generellt? Har ikke noe spesielt nært forhold til mamma. Jeg er nerdete og filosofisk, mens hun er praktisk, kulturelt uinteressert, selvfølgekristen og en selverklært "enkel sjel". Vi kommer greit overens, men tilbringer ikke spesielt mye tid sammen. På den annen side er vi begge ganske selvstendige, handy, flinke med penger og flinke til å få mye ut av lite, så har vel litt av det fra henne. Mamma har heller aldri vært noen uttalt feminist, men jeg tror vi begge anser det som ganske selvfølgelig at kvinner og menn skal ha like plikter og muligheter, at ingenting er "mannens jobb" og "kvinnens jobb", og at det sentrale er høflighet, ikke ridderlighet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Okapi Skrevet 21. januar 2016 #59 Del Skrevet 21. januar 2016 Den 16.1.2016 at 19.47, Castielz skrev: Får ta ett eksempelt fra det virkelige liv som hendte meg nylig. Havnet i prat med en kvinnelig kollega på tomansshånd ang. innvandring. Da sa hun klart at hun var imot dagens masseinnslipp og argumente bra for sine synspunkter. Da dette samtaleemnet kom opp senere i lunsjen, foran flere medarbeidere, hadde meningene hennes plutselig endret seg. Akkurat den har jeg også opplevd en del (dog aldri med mamma, hun har ikke noe problem med å gjøre seg selv upopulær). Spesielt unge, idealistiske kvinner ser ut til å være redde for å komme i konflikt med gruppa, mens menn ikke ser ut til å ha noe problem med interne konflikter. Det er ikke sånn at jeg antar at kvinner er sånn (kall meg gjerne naiv eller håpefull), men erfaringsmessig er det en klar trend der. Det de sier i gruppe er ikke det de sier på tomannshånd, og de de sier på tomannshånd er ikke det de gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aucaman Skrevet 21. januar 2016 #60 Del Skrevet 21. januar 2016 (endret) Jeg og mamma har et ganske godt forhold egentlig. Snakker sammen nesten daglig om både det ene og det andre, men vi blir begge litt lei om vi må gå oppi hverandre hver dag. Har likevel ikke fått med så mange verdier fra ho. På mange måter er ho (begge sider av familien forsåvidt) ganske tradisjonelle i synet på kjønn. Mannen skal sørge for pengene og kvinnen huset rent. De gangene jeg har hatt med noen hjem eller fortalt ho om noen jeg har holdt på med spør ho gjerne: "Hva driver ho med?" etterfulgt av "Hvordan er familien hennes?" og "Er ho god til å lage mat?" Ingen spørsmål som er av særlig relevans for min del, bortsett fra hvis svaret på det første spørsmålet er "svindler asiatiske forretningsmenn" eller noe i den dur. Har et mer liberalt syn på kjønn selv og vurderer ikke mennesker opp mot kjønnsroller, men heller moralske verdier jeg selv anser som viktige. Endret 21. januar 2016 av Aucaman Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå