Gå til innhold

Erfaringer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet en veldig god barndomsvenn for et år siden. Han var 3 år eldre enn meg, men likevel gode venner siden barneskolen. Hadde samme interesser og var med på samme fritidsaktiviteter. Han var den typen som fikk alle til å le, stilte alltid opp og om noen var lei seg hadde han alltid er eller annet på lur for å få de til å smile igjen. Da han døde hadde jeg ikke møtt eller snakket med han på noen år, siden han flyttet og var opptatt med sitt, mens jeg også var opptatt med mitt. Har mange minner med han, det vet jeg, men etter dødsfallet har det bare bleknet mer og mer, og jeg husker snart ingenting. Har kun to spesifikke minner jeg husker.

Det ene fra dagen jeg begynte på vgs og han tok imot meg med åpne armer da jeg kom. Jeg la på sprang og hoppet inn i armene hans, la armene mine rundt nakken hans, han løftet meg opp og snurret rundt et par ganger mens han ga meg en stor bamseklem. 

Da jeg fikk telefon om at han var død, falt verden rundt meg sammen. Jeg brøt sammen i gråt og sørget veldig. I begravelsen gråt jeg også, men mest da kisten ble båret forbi meg. Det var kanskje da det gikk opp for meg at jeg aldri mer får en slik bamseklem igjen, samtidig som jeg ikke tror det har gått opp for meg enda. 

Har ikke grått siden begravelsen hans i januar i fjor, bare noen få tårer. Reagerer ikke slik jeg gjorde før på noe. Samtidig har jeg fått den tanken: "hva om han ellet hun dør også?". For snart 7 år siden døde en annen god venn av meg, men det reagerte jeg mye sterkere på. 

Har det ikke gått opp for meg enda? Eller kanskje jeg stenger av for å beskytte meg selv? Noen erfaringer?

Anonymkode: 336cd...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...