Gjest gjest1 Skrevet 11. oktober 2004 #1 Del Skrevet 11. oktober 2004 Her sitter jeg på dataen og driver med mitt da jeg plutselig hører PIP PIP og pus kommer inn på rommet. Koselig det, ja, helt til hun går bort til veggen og tisser! Jeg så hva hun skulle før hun fikk satt igang og skreik FY og hoiet og hylte, men det hjelper jo ikke! Hun er 8 år, så vet ikke hvordan avvenne henne med dette! Syntes det luktet jævlig her på rommet etter jeg kom hjem fra ferie, og nå ser jeg hvorfor, ja! Grisepus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 11. oktober 2004 #2 Del Skrevet 11. oktober 2004 Hun er ikke syk da? Katter kan plutselig få merklige innfall når de får urinveisinfeksjoner. Da pleier de å gjøre fra seg utenfor kassen. Første stopp vetrinæren. Hvis det ikke er noe galt, får du flytte dokassen til soverommet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 11. oktober 2004 #3 Del Skrevet 11. oktober 2004 Det første du bør gjøre er å skjekke om katten er syk. Mange katter bruker det med å tisse på nye steder for å si ifra at noe er galt. Hvis katten er frisk fysisk har du ett adferdsproblem å ta deg av. Dersom katten tisser på høye steder er det som regel en markering. Særlig dersom det akkurat har skjedd forandringer i livet hennes. (Katter eller mennesker som flytter inn/ut osv.) Det første du bør gjøre er å vaske stedet/stedene hun markerer med klor. Det tar kattepisslukta, og frister ikke til å tises over. Hva du enn gjør, ikke vask med salmiakk, det lukter som kattepiss for katten, og hun vil se det som en provokasjon og fortsette å markere over der du vasker... Dersom hun ikke gir seg må du ta henne hver gang du tar henne på fersken, kjeft, løft henne opp og fres til henne og oppfør deg som en sint, dominerende katt. Om hun har tissekasse inne bør du også bære henne dit, og sette henne i kassa. Dette fungerte på min katt, som var voksen da jeg fikk henne, og som prøvde å ta over husstanden vår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 12. oktober 2004 #4 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hunnkatten vår la seg til en stygg uvane med å tisse i senga. Hun var bare en kattunge, men det lukta virkelig vondt. Vi fant ingen annen løsning på det enn å holde soveromsdøra lukket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. oktober 2004 #5 Del Skrevet 13. oktober 2004 Når katter tisse inne slik som du beskriver prøver de som regel å fortelle deg at det er noe de er misformøyd med! Har du vært mye borte i det siste, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå