AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Hei. Jeg vurderer å slutte helt med sminke, rett og slett bare være naturlig. Dette fordi jeg merker hvor tørr huden min har blitt de siste årene ved bruk av mye foundation og annen kosmetikk, samt en del kviser i ny og ne. Noen som har prøvd dette før? Merket du noe forskjell på huden i ettertid? Anonymkode: af616...136
Frostrose Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Jeg bruker ofte bare øyesminke. Da får huden lufte seg. Men etter at jeg startet å bruke koreansk sminke kan jeg bruke det hver dag uten å få problematisk hud.. 1
minister-mio Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har aldri brukt annet enn øyesminke. Det fungerer ok, jeg er ikke veldig pen, men det går helt greit.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Jeg føler meg freshere og mer våken med sminke... Men føler meg også usikker... Blir mer komfortabel med meg selv når jeg ikke bruker noe som helst sminke og ser at jeg blir behandlet på samme måte som jeg gjør med sminke Så for meg er det greit å variere litt huden min liker sikkert å gå litt uten sminke også:p Anonymkode: 48fbf...412
Snadder Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 Jeg bruker nesten ikke sminke i det heletatt. Bruker det gjerne ved spesielle anledninger når jeg skal pynte meg litt ekstra. Kjæresten min foretrekker også at jeg er naturlig og når jeg først sminker meg så er det litt ekstra wow og ikke helt dagligdags. Har ikke noen problemer med tørr hud og jeg får svært lite urenheter i huden når jeg ikke bruker sminke
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 16. januar 2016 #6 Skrevet 16. januar 2016 (endret) w Endret 13. november 2023 av Nasse Nøff ❤
fuksia Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Om man får uren hud og kviser av sminke så er det sannsynligvis fordi man ikke renser huden godt nok når man tar sminken av, eller at man reagerer på noe i sminken. Det er ikke sånn at om man bruker sminke hver dag får man automatisk dårligere hud, min hud blir bedre når jeg bruker sminke daglig, fordi jeg da er med nøye med rensingen og resten av hudpleien. 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #8 Skrevet 17. januar 2016 Enig med fuksia. Dersom man ikke har særlig problemer med huden generelt så er det manglende rens og rengjøring som gjør at man får stygg hud av kosmetikk. Jeg fjerner alt av sminke og renser huden hver kveld og har aldri hatt hudproblemer. Bruker sminke hver dag - føler meg ikke "våken" før jeg har dusjet og sminket meg. Anonymkode: b8e6b...a45 1
SRC Skrevet 17. januar 2016 #9 Skrevet 17. januar 2016 Jeg bruker ganske mye sminke ift. "standarden" tror jeg, og jeg har ingen problemer med huden min. Tar godt vare på huden med hudpleie.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #10 Skrevet 17. januar 2016 8 timer siden, fuksia skrev: Om man får uren hud og kviser av sminke så er det sannsynligvis fordi man ikke renser huden godt nok når man tar sminken av, eller at man reagerer på noe i sminken. Det er ikke sånn at om man bruker sminke hver dag får man automatisk dårligere hud, min hud blir bedre når jeg bruker sminke daglig, fordi jeg da er med nøye med rensingen og resten av hudpleien. Denne erfaringen har jeg også. Anonymkode: 646a9...866
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #11 Skrevet 17. januar 2016 Hei! Jeg er 16 år og bruker ikke sminke og nei, jeg er ikke sånn tomboy haha. Alle vennene mine bruker sminke men jeg liker å holde meg naturlig. Jeg har tørr hud men det har ikke noe med sminke å gjøre. Jeg sminker meg bare til spesielle anledninger som bryllup,bursdag og etc. Da blir det sånn ekstra wow fra venner og familie fordi jeg ikke bruker det til vanlig. Jeg har aldri slitt med kviser og uren hud. Eneste problemet mitt har vært tørr hud men bruker aderma så det hjelper veldig mye på meg. Om du ønsker å slutte med sminke så er det greit! Opp til en og hver! Jeg er 110% sikker på at du er like pen uten sminke som med Anonymkode: 6ea52...c3b 1
Version 2.0 Skrevet 17. januar 2016 #12 Skrevet 17. januar 2016 Jeg bruker vanligvis både hudsminke og øyensminke. Har jekket litt ned på sminkefronten siste året, og da også gått lengre perioder uten sminke på huden. Dette har gjort svært godt for huden min. Fikk synlig bedre og renere hud etter 1 uke uten sminke.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Skrevet 17. januar 2016 Det burde da være null problem å gå uten noe som helst sminke ? Anonymkode: a4ac5...b85 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #14 Skrevet 17. januar 2016 Takk for alle svar og erfaringer! Jeg har gått 2 dager uten sminke nå, og merker ALLEREDE forskjell. Bruker foundation og pudder til vanlig. Huden trives med å få puste iallefall!!😊 Anonymkode: af616...136
Version 2.0 Skrevet 17. januar 2016 #15 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det burde da være null problem å gå uten noe som helst sminke ? Anonymkode: a4ac5...b85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå