Gå til innhold

Trene seg til midje?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg vet innerst inne at det ikke er mulig å endre genetisk kroppsform, men griper etter halmstrå her. Jeg er slank og trent, men er helt "rett opp og ned". Har ingen midje i det hele tatt, litt sånn:http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2013/01/07/article-0-16C92581000005DC-708_640x643.jpg. Eller enda verre...

Er dessverre blitt litt for opphengt i dette, og er så sykt misunnelig på jenter som er smal her. Det er så kvinnelig og flott. Så prøver meg: Er det noen som har klart å få bli smalere gjennom trening? Og er det noe jeg ikke bør trene som kan gjøre meg ennå bredere?

Anonymkode: ab74f...a57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke med trening, men det er jo ganske lett å 'kle' seg til en midje da...

Anonymkode: 65c61...806

• Liker 3
Skrevet

Ser hun der Pixee som har fjernet ribbebein for å få timeglass, men selv da har hun ikke fått det. Hun trener samtidig som hun bruker korsett og strammer inn midjen med. Har du ikke bygningen til det, vil det neppe hjelpe stort med trening. Du kan fettsuge midjen om du har fett ansamlinger der som kan hjelpe på en mer definert midje, men utenom det vil du måtte leve med din figur slik den er

Anonymkode: d676d...1de

Skrevet

Må i så fall få mer rumpe da. For det er ikke nødvendigvis midjen som ikke er smal nok, men hoftene som ikke er bredere enn midjen. 

Du kan jo trene mye rumpe og se om det gir litt visuell effekt. 

Anonymkode: 11d07...8a6

• Liker 1
Skrevet

Vet du, jeg blir bittelitt trist av å lese dette. Du høres jo veldig flott ut! Selv har jeg mer markert midje, men da er det andre ting man ikke er helt tilfreds med. Tror kanskje vi bør jobbe mer med tankene våre enn med kroppene i blant... :)

• Liker 4
Skrevet

Du kan jo prøve å bygge muskler i rumpe og skuldre/bryst. Blir du bredere/større der, så vil jo midjen fremstå som smalere.

Men, som Ciara sier, alle har noe dem skulle endret på. Det beste er vel å jobbe med tankene.

Skrevet

Tren rygg! V-formen man får av å trene rygg, gir en fin silhuett. Også er det bra å ha en sterk rygg.

Anonymkode: 01ec7...92f

Gjest Plastic Heart
Skrevet

Det er vel en to alternativer her. 

Alternativ 1 består av å gå ned i fettprosent, dersom det er denne som skjuler midjen din. Det forutsetter imidlertid at du har en høy fettprosent fra før og at du har en midje under der. Noe du bør tenke på før du begynner å slanke deg er at folk, spesielt kvinner er ment å ha en viss fettprosent, og at å skrape bort for mye fett ikke er bra i lengden. Helsa trumfer en smal midje! 

Alternativ 2 er å bygge muskler på taktiske steder, altså rygg/bryst og lår/rumpe. Dersom disse stedene blir større uten at midjen vokser tilsvarende (som den neppe gjør med mindre du aktivt går inn for det) vil det gi en illusjon av en midje. Det er nok dette som er mest aktuelt dersom du er slank, og å bygge muskler gjør underverker for både kropp og sjel foruten bare utseendet! Husk bare på at å bygge muskler som kvinne er relativt vanskelig, og du må trene tungt og riktig i tillegg til å få i deg nok bra næring og søvn - det krever en viss dedikasjon, og det er ikke alle som synes det er verdt det, noe som er helt greit! Vi er alle bygget forskjellige og spør du meg er en sunn kropp en fin kropp, selv om midjen kanskje ikke er den slankeste. 

Men for all del, jeg har litt for god kjennskap til komplekser selv, og så lenge du greier å ha føttene godt plantet på jorda i prosessen er det ikke nødvendigvis så galt å forsøke å tekkes dem der det går. Jeg foreslår at du hiver inn noen hip thrusts og ryggøvelser i treningsprogrammet, og samtidig prøver å jobbe litt med tankene dine. Du kan gjøre en del med trening dersom du er dedikert nok, men når alt kommer til alt er du stuck med den kroppen du har for resten av livet, så du kan likesågodt begynne nå å akseptere den. Det er kanskje ikke så lett, men det må nesten gjøres før eller siden, så jeg foreslår at du ikke venter. Hodene våre har så enorme potensialer og vi kan gjøre så forbanna mye i de årene vi får her på jorda, så hvorfor bruke så enormt mye energi på ting som når alt kommer til alt betyr nada? Slik du beskriver kroppen din høres den sterk og sunn ut, og jeg vedder på at du ser smashing ut! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...