naivsuper Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Hei Håper noen her har opplevd det samme som meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva som er rett eller galt. Jeg trener en form for idrett og for noen mnd siden ble jeg litt kjent med ei jente som var ny i miljøet. Første gang jeg pratet med henne fortalte hun meg en skikkelig trist og alvorlig historie om hvordan hun hadde tatt eksen på fersken med en annen dame. Det hadde ført til vold og at hun stakk av, noe som igjen førte til en biljakt hvor han totalvraket bilen sin. Jeg trodde selvfølgelig på den. Det fortsatte å komme historier. Og jeg skjønte ofte at det var hvite løgner for historiene ble forandret på - en dag hadde hun kjørt i 160, neste gang samme historien men da hadde hun kjørt i 190. Ville overdrivelser. Hadde gått tur med hunden i 5 timer. Arvet et hus til 10 mill - uten å måtte betale arve og dokumentavgift. Tjente uvirkelig mye. Osv. Men jeg begynte å reagere voldsomt da hun begynte å juge om alvorlig sykdom. Hun hadde mistet et barn i 6 mnd. På doen hos sin fetter. Våknet på sykehus og fikk beskjed om at hun hadde mistet babyen sin. Kunne ikke forklare hvorfor det hadde skjedd. ( å miste et barn i 6 mnd betyr full fødsel…) Hun hadde betennelse i hjerteposen. Hun hadde plutselig gått ned ti kg hadde legen fortalt. Veier nå 43 kg. HUn er 172.( dette er ei jente som er sinnsykt tynn! hadde ikke kunnet stå om hun gjorde det) Hun hadde plutselig noe som het TCC. Broken heart syndrome. Hatt det i sju år. Hun sa hun kom fra pt time og hadde løpt 1.7 mil på 45 min ( Ingrid Kristiansen løp en mil på 30 min..) Alt dette har jeg snakket med fagfolk om. Sykdommene stemmer ikke. Jeg har gjort grundig research og det er ikke froenelig med fakta. Da jeg konfronterer henne med dette blir hun bare sur. Jeg er den slemme som baksnakker henne. Jeg spurte pent og forsiktig om hun hadde problemer, trenger hjelp da jeg har forstått at hun lyver. Sa at jeg vet at det er en psykisk lidelse at noen ikke klarer la være. Men hun står på sitt, sender meg utklipp fra google og blir sur på meg. Og det jeg har fortalt er bare toppen av isfjellet av alt hun har fortalt som ikke henger på greip. Til slutt orket jeg ikke me og ba henne slutte å kontakte meg. Hva er det her? Har hun stemmer i hodet? Psyk? Er hun manipulerende? Slem og vil bruke meg for å spille på min sympati? Bør jeg si ifra til foreldrene hennes som hun bor hos? Har aldri flyttet hjemmefra…merkelig det også. Jeg er kjent som en omsorgsperson som bryr seg om andre. Dette er ei grå lita mus som gjerne vil ha oppmerksomhet, men så kommer hun med slike ting. Høres nok ut som om hun er typ 15 men hun er faktisk 31! Hva hadde du gjort her? Jeg har valgt å bryte all kontakt da jeg følte meg brukt og lurt.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Jeg kjenner en mann på 25 som er slik og. Slik løgn er interessant... Det virker som løgnerne tror på tingene selv. Når du prøver å diskutere blir det deres sannhet mot din sannhet. Hold deg unna slike folk, du fortjener bedre!! Anonymkode: 4c842...d86 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 3 minutter siden, naivsuper skrev: Jeg trener en form for idrett og for noen mnd siden ble jeg litt kjent med ei jente som var ny i miljøet. Hva hadde du gjort her? Jeg har valgt å bryte all kontakt da jeg følte meg brukt og lurt. Dere møtes ikke på treningene da? Har en av dere evt sluttet der? Anonymkode: 40fbd...5d9
naivsuper Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #4 Skrevet 15. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en mann på 25 som er slik og. Slik løgn er interessant... Det virker som løgnerne tror på tingene selv. Når du prøver å diskutere blir det deres sannhet mot din sannhet. Hold deg unna slike folk, du fortjener bedre!! Anonymkode: 4c842...d86 Ja- det er det som er litt skummelt. Virker som de tror på disse tingene selv. Mulig de lever i sin egen fantasiverden, men da er man vel egentlig litt psyk..
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 "Lystløgner eller psykisk syk?" spør du. Det kan være både og, eller ingen av delene, eller det kan være personlighetsforstyrrelse med eller uten lystløgner og/ eller psykisk sykdom i tillegg. Anonymkode: 40fbd...5d9 3
naivsuper Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #6 Skrevet 15. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere møtes ikke på treningene da? Har en av dere evt sluttet der? Anonymkode: 40fbd...5d9 Jeg så henne på trening i dag. Orket ikke si hei. Bare stirret på henne. Presterte å servere en løgn til en jeg kjenner der mens jeg satt ved siden av. Han skjønte det var jug. Jeg sa ingenting. Og det er det som er så rart! Hun har blitt tatt på fersken i lyve og konfrontert med fakta men hun bare later som om det ikke har skjedd!! Hadde det vært meg hadde jeg aldri gått dit hvor alle vet jeg bare juger om alt!
absinthia Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 (endret) Hun er nok lystløgner eller mytoman, som man også sier. Dette kan være en del av en psykisk sykdom og symptom på at det har foregått alvorlig omsorgssvikt og/eller misbruk i barndommen. De gjør,et oftest fordi de vil ha oppmerksomhet og noen tror på sine egne løgner. Endret 15. januar 2016 av absinthia 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 12 minutter siden, naivsuper skrev: Alt dette har jeg snakket med fagfolk om. Sykdommene stemmer ikke. Jeg har gjort grundig research og det er ikke froenelig med fakta. Da jeg konfronterer henne med dette blir hun bare sur. Jeg er den slemme som baksnakker henne. Jeg spurte pent og forsiktig om hun hadde problemer, trenger hjelp da jeg har forstått at hun lyver. Sa at jeg vet at det er en psykisk lidelse at noen ikke klarer la være. Hvorfor gjorde og sa du alt dette? Anonymkode: 40fbd...5d9 8
Gjest Blomsterert Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 11 minutter siden, naivsuper skrev: Hei Håper noen her har opplevd det samme som meg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, hva som er rett eller galt. Jeg trener en form for idrett og for noen mnd siden ble jeg litt kjent med ei jente som var ny i miljøet. Første gang jeg pratet med henne fortalte hun meg en skikkelig trist og alvorlig historie om hvordan hun hadde tatt eksen på fersken med en annen dame. Det hadde ført til vold og at hun stakk av, noe som igjen førte til en biljakt hvor han totalvraket bilen sin. Jeg trodde selvfølgelig på den. Det fortsatte å komme historier. Og jeg skjønte ofte at det var hvite løgner for historiene ble forandret på - en dag hadde hun kjørt i 160, neste gang samme historien men da hadde hun kjørt i 190. Ville overdrivelser. Hadde gått tur med hunden i 5 timer. Arvet et hus til 10 mill - uten å måtte betale arve og dokumentavgift. Tjente uvirkelig mye. Osv. Men jeg begynte å reagere voldsomt da hun begynte å juge om alvorlig sykdom. Hun hadde mistet et barn i 6 mnd. På doen hos sin fetter. Våknet på sykehus og fikk beskjed om at hun hadde mistet babyen sin. Kunne ikke forklare hvorfor det hadde skjedd. ( å miste et barn i 6 mnd betyr full fødsel…) Hun hadde betennelse i hjerteposen. Hun hadde plutselig gått ned ti kg hadde legen fortalt. Veier nå 43 kg. HUn er 172.( dette er ei jente som er sinnsykt tynn! hadde ikke kunnet stå om hun gjorde det) Hun hadde plutselig noe som het TCC. Broken heart syndrome. Hatt det i sju år. Hun sa hun kom fra pt time og hadde løpt 1.7 mil på 45 min ( Ingrid Kristiansen løp en mil på 30 min..) Alt dette har jeg snakket med fagfolk om. Sykdommene stemmer ikke. Jeg har gjort grundig research og det er ikke froenelig med fakta. Da jeg konfronterer henne med dette blir hun bare sur. Jeg er den slemme som baksnakker henne. Jeg spurte pent og forsiktig om hun hadde problemer, trenger hjelp da jeg har forstått at hun lyver. Sa at jeg vet at det er en psykisk lidelse at noen ikke klarer la være. Men hun står på sitt, sender meg utklipp fra google og blir sur på meg. Og det jeg har fortalt er bare toppen av isfjellet av alt hun har fortalt som ikke henger på greip. Til slutt orket jeg ikke me og ba henne slutte å kontakte meg. Hva er det her? Har hun stemmer i hodet? Psyk? Er hun manipulerende? Slem og vil bruke meg for å spille på min sympati? Bør jeg si ifra til foreldrene hennes som hun bor hos? Har aldri flyttet hjemmefra…merkelig det også. Jeg er kjent som en omsorgsperson som bryr seg om andre. Dette er ei grå lita mus som gjerne vil ha oppmerksomhet, men så kommer hun med slike ting. Høres nok ut som om hun er typ 15 men hun er faktisk 31! Hva hadde du gjort her? Jeg har valgt å bryte all kontakt da jeg følte meg brukt og lurt. Tror ikke du får gjort stort her,og tror nok hennes nærmeste er klar over dette iom at det ser ut til at hun er plaget så pass mye. Hun er nok det en kaller lystløgner ja,men det kan også springe ut fra andre diagnoser som bla narsissime. Er helt umulig å vite i hennes tilfelle,men tror nok ikke hun mener å være "slem!" Uansett er det greit at du kuttet kontakten. Det må jo være vanvittig krevende å være med personer som henne.
Supernova17 Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Hvilken psykisk lidelse kan det være? Jeg er spesielt interessert, siden jeg har opplevd noen lignende mennesker før.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Til TS Du skrev: "Jeg spurte pent og forsiktig om hun hadde problemer, trenger hjelp da jeg har forstått at hun lyver. Sa at jeg vet at det er en psykisk lidelse at noen ikke klarer la være." Tar du på deg en slags "behandler-rolle" for mennesker? Er du utdannet psykolog? Anonymkode: 40fbd...5d9 7
naivsuper Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #12 Skrevet 15. januar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gjorde og sa du alt dette? Anonymkode: 40fbd...5d9 Fordi jeg ville forsikre meg om at det faktisk var løgn da hun stod så bastant på sitt. Spurte henne også fordi jeg ikke orket flere dramahistorier og jeg hadde faktisk blitt litt glad i henne. Men jeg har desverre blitt servert nok løgn i mitt liv så jeg er litt allergisk mot løgnere. Hva mener du? At jeg bare skulle la det gå å stå der å si ja ha til løgnenen severt? Er ikke pent å juge til folk for å oppnå sympati! Derfor forsøkte jeg å finne ut om en psykisk lidelse kunne være unnskyldningen". 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Jeg var venn med ei slik før. Dette var blant tingene hun løyv om: hun var født i Sverige og kom til Norge til fosterforeldre (ble født i Norge og bodde hjemme). Hun ble skutt i beinet (falt ned fra tak). Hun hadde brystkreft (men beholdt begge titsa OG ble gravid samtidig..). Hun fikk massivt hjerteinfarkt (men ble sendt hjem samme dag!?) hun eide en bil til 1,6 mill (men den var alltid på verksted). Hun tjente stadig 200.000kr på 2 dager (men leide en sliten liten leilighet). And the list goes on... Jeg orket ikke å være venn med henne lenger. Vil ikke identifiseres med sånne folk. Du gjorde rett i å kutte henne ut! Anonymkode: 05538...c13 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #14 Skrevet 15. januar 2016 4 minutter siden, naivsuper skrev: Fordi jeg ville forsikre meg om at det faktisk var løgn da hun stod så bastant på sitt. Spurte henne også fordi jeg ikke orket flere dramahistorier og jeg hadde faktisk blitt litt glad i henne. Men jeg har desverre blitt servert nok løgn i mitt liv så jeg er litt allergisk mot løgnere. Hva mener du? At jeg bare skulle la det gå å stå der å si ja ha til løgnenen severt? Er ikke pent å juge til folk for å oppnå sympati! Derfor forsøkte jeg å finne ut om en psykisk lidelse kunne være unnskyldningen". Forstår. Vil det si at du unnskylder henne dersom psykisk lidelse er årsaken til at hun lyver? Anonymkode: 40fbd...5d9 3
naivsuper Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #15 Skrevet 15. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til TS Du skrev: "Jeg spurte pent og forsiktig om hun hadde problemer, trenger hjelp da jeg har forstått at hun lyver. Sa at jeg vet at det er en psykisk lidelse at noen ikke klarer la være." Tar du på deg en slags "behandler-rolle" for mennesker? Er du utdannet psykolog? Anonymkode: 40fbd...5d9 Nei. Tok ikke på meg behandlerrolle! Men hvordan ville DU konfrontert dette? Påstår ikke at jeg er psykolog men jeg har et yrke hvor mye av jobben går ut på grundig research så jeg klarer da å finne ut om sykdommene hun påstår hun har eksisterer eller ikke. Hva hadde du sagt da? Dra til helvete du lyver for meg hele tiden? Du vil bare kverulere skjønner jeg og det foreslår jeg at du gjør et annet sted. 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #16 Skrevet 15. januar 2016 1 minutt siden, naivsuper skrev: Nei. Tok ikke på meg behandlerrolle! Men hvordan ville DU konfrontert dette? Påstår ikke at jeg er psykolog men jeg har et yrke hvor mye av jobben går ut på grundig research så jeg klarer da å finne ut om sykdommene hun påstår hun har eksisterer eller ikke. Hva hadde du sagt da? Dra til helvete du lyver for meg hele tiden? Du vil bare kverulere skjønner jeg og det foreslår jeg at du gjør et annet sted. Takk for svar. Jeg hadde tatt avstand fra personen. Anonymkode: 40fbd...5d9 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #17 Skrevet 15. januar 2016 24 minutter siden, naivsuper skrev: Jeg så henne på trening i dag. Orket ikke si hei. Bare stirret på henne. Presterte å servere en løgn til en jeg kjenner der mens jeg satt ved siden av. Han skjønte det var jug. Jeg sa ingenting. Og det er det som er så rart! Hun har blitt tatt på fersken i lyve og konfrontert med fakta men hun bare later som om det ikke har skjedd!! Hadde det vært meg hadde jeg aldri gått dit hvor alle vet jeg bare juger om alt! Jeg forstår at det kan være vanskelig å møte på henne på deres felles fritidsinteresse. Ignorering er vel det beste, dersom du ikke ønsker kontakt med henne. Men ikke stirr på henne (som du fortalte om at du gjorde), fordi det kan være ekkelt for henne, og det å stirre på noen er også en måte å ta kontakt på...og hun kan f.eks oppfatte det som at du ønsker kontakt. Anonymkode: 40fbd...5d9 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #18 Skrevet 15. januar 2016 27 minutter siden, coffeegirl83 skrev: Hvilken psykisk lidelse kan det være? Jeg er spesielt interessert, siden jeg har opplevd noen lignende mennesker før. Vet ikke. Den boken som er omtalt her (Sjarmør og Tyrann) http://psykopaten.info/blog/2015/10/18/les-boken-sjarmor-og-tyrann-gratis-pa-nett/ blir også brukt av fagfolk, og du får innblikk i bl.a. ulike personlighetsforstyrrelser ved å lese boken Anonymkode: 40fbd...5d9 2
naivsuper Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #19 Skrevet 15. januar 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk ikke svart direkte på innlegget, men om jeg ville unnskylde henne om hun var psykisk syk? Vel, da hadde jeg i det minste visst hva som var grunnen til at hun løy. Man kan nemlig være søt, blond og liten men forsatt være ute etter å lure og bruke deg.. Det er nesten så jeg kontakter foreldrene hennes for å spørre om de er klar over at hun lyver om alt? Hun trenger seriøst hjelp! Dessuten virker hun velidig lite intelligent. Så lite smart at hun ikke forstår at at andre skjønner at ting ikke kan stemme. Du kan ikke gå bort til to voksne mennsker på 50 som har trent mye i sitt liv å si at du løper 1,7 mil på 45 min uten å være…eh…meget lite smart. Og forvente at de skal tro på det. Men jeg orker ikke mer drama. Velger å bare ta avstand. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #20 Skrevet 15. januar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg hadde tatt avstand fra personen. Anonymkode: 40fbd...5d9 Da blir jo personen aldri klar over det selv... Er litt som om et barn går rundt og slår andre og vet ikke at det er galt, og så gidder ingen å si et pip, bare trekker seg unna. Når det gjelder å anklage ham for å "ta på seg en behandlerrolle" når han vil konfrontere en person han har mye kontakt med om et problem, synes jeg du skal ta deg en bolle. Mennesker prater. Mennesker konfronterer hverandre. Mennesker hjelper hverandre. Mennesker sier fra om noe irriterer dem eller er galt. Det har de gjort siden talen først oppsto. Betyr ikke at man leker at man har en yrkestittel. Anonymkode: 4c842...d86 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå