AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Hei. Endelig har denne studenten fått hodet ut av rævva og kapret en deltidsjobb. Og det betyr at jeg tjener penger som jeg trygt velger å sette av til sparing! Men når bsu-kontoene er fylt opp med årets beløp, hvor bør jeg sette resten da? Jeg har en bufferkonto, høyrentekonto og fond atpåtil brukskonto. Syntes 0.30 % rente på høyrentekonto hørtes lavt ut, og at jeg heller burde sette av på bufferkonto når det koster å ta ut fra høyrentekontoen... Eller hva godt kommer ut av den høyrentekontoen I det hele tatt? Har også fond men der må jeg jo fysisk møte opp I banklokale for å signere, og det 500 km unna. Dette er vel kanskje ikke tiden for å putte mer penger I fond heller? Anonymkode: f2d5c...11f
prt90 Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Du får høyrentekontoer med over 2% rente. Ellers har noen banker bsu 2.0 med veldig god rente 1
King in the North Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Fond er langsiktig sparing, og skal jo sitte å modne i sikkert ti år eller mer, da trenger du ikke tenke så mye på hvordan markedene oppfører seg nå. Så en blanding av bufferkonto og fondsparing er mitt tips Siden du har ordnet bsu-en, som er det klart viktigste.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #4 Skrevet 16. januar 2016 Fond kjøper du i nettbanken, trenger jo ikke å møte opp i banklokalet. Anbefaler Nordnet. Anonymkode: 668ea...394 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #5 Skrevet 16. januar 2016 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Endelig har denne studenten fått hodet ut av rævva og kapret en deltidsjobb. Og det betyr at jeg tjener penger som jeg trygt velger å sette av til sparing! Men når bsu-kontoene er fylt opp med årets beløp, hvor bør jeg sette resten da? Jeg har en bufferkonto, høyrentekonto og fond atpåtil brukskonto. Syntes 0.30 % rente på høyrentekonto hørtes lavt ut, og at jeg heller burde sette av på bufferkonto når det koster å ta ut fra høyrentekontoen... Eller hva godt kommer ut av den høyrentekontoen I det hele tatt? Har også fond men der må jeg jo fysisk møte opp I banklokale for å signere, og det 500 km unna. Dette er vel kanskje ikke tiden for å putte mer penger I fond heller? Anonymkode: f2d5c...11f Hvorfor må du det? Har du ikke nettbank? Anonymkode: d1934...660
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå