Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Endelig har denne studenten fått hodet ut av rævva og kapret en deltidsjobb. Og det betyr at jeg tjener penger som jeg trygt velger å sette av til sparing! Men når bsu-kontoene er fylt opp med årets beløp, hvor bør jeg sette resten da? Jeg har en bufferkonto, høyrentekonto og fond atpåtil brukskonto. Syntes 0.30 % rente på høyrentekonto hørtes lavt ut, og at jeg heller burde sette av på bufferkonto når det koster å ta ut fra høyrentekontoen... Eller hva godt kommer ut av den høyrentekontoen I det hele tatt? Har også fond men der må jeg jo fysisk møte opp I banklokale for å signere, og det 500 km unna. Dette er vel kanskje ikke tiden for å putte mer penger I fond heller? 

Anonymkode: f2d5c...11f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får høyrentekontoer med over 2% rente. Ellers har noen banker bsu 2.0 med veldig god rente

• Liker 1
Skrevet

Fond er langsiktig sparing, og skal jo sitte å modne i sikkert ti år eller mer, da trenger du ikke tenke så mye på hvordan markedene oppfører seg nå. Så en blanding av bufferkonto og fondsparing er mitt tips :) Siden du har ordnet bsu-en, som er det klart viktigste.

Skrevet

Fond kjøper du i nettbanken, trenger jo ikke å møte opp i banklokalet. Anbefaler Nordnet. 

Anonymkode: 668ea...394

• Liker 2
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Endelig har denne studenten fått hodet ut av rævva og kapret en deltidsjobb. Og det betyr at jeg tjener penger som jeg trygt velger å sette av til sparing! Men når bsu-kontoene er fylt opp med årets beløp, hvor bør jeg sette resten da? Jeg har en bufferkonto, høyrentekonto og fond atpåtil brukskonto. Syntes 0.30 % rente på høyrentekonto hørtes lavt ut, og at jeg heller burde sette av på bufferkonto når det koster å ta ut fra høyrentekontoen... Eller hva godt kommer ut av den høyrentekontoen I det hele tatt? Har også fond men der må jeg jo fysisk møte opp I banklokale for å signere, og det 500 km unna. Dette er vel kanskje ikke tiden for å putte mer penger I fond heller? 

Anonymkode: f2d5c...11f

Hvorfor må du det? Har du ikke nettbank?

Anonymkode: d1934...660

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...