Gå til innhold

Når mobberen fra barneskolen har begynt å mobbe igjen.

Gjest Sheerios

Anbefalte innlegg

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gå til politiet.

eller så hadde jeg svart han tilbake, såpass at han hadde blitt satt ut. Jeg hadde rett og slett vist han at jeg ikke er den samme jeg var på barneskolen, men sterkere og at jeg klarer å forsvare meg

det er hva jeg kommer til å gjøre hvertfall, om jeg møter på mine mobbere, og de er ekle mot meg. 

Anonymkode: 8f3a8...a40

Er du sikker på at denne fyren da ikke ville ha sett på det som en utfordring? Jeg tror ikke akkurat at en slik type vil skjelve i buksene av en sånn melding. 

Anonymkode: 6433f...c15

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at denne fyren da ikke ville ha sett på det som en utfordring? Jeg tror ikke akkurat at en slik type vil skjelve i buksene av en sånn melding. 

Umulig å vite og jeg synes kanskje det er litt risikabelt, men den klassiske mobberen pleier å gi seg når noen ikke finner seg i tullet deres. Jeg vil uansett anbefale å la politiet stå for maktbruken i dette tilfellet.

Anonymkode: 43810...9dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sendt melding tilbake om at trussler vil bli anmeldt, og forøvrig har jeg lært meg å ta igjen.

Du vet hvor han bor og jobber, han har små barn. Masse jævelskap å finne på der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med det du har til politiet og anmelder og krever besøksforbud.

Anonymkode: f2d50...cf9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk på at du er bedre enn ham, ikke la ham trekke deg ned til sitt nivå! Skikkelige mennesker går ikke rundt å truer andre. En sånn type er ikke en mann i mine øyne! Han er patetisk!

Og ikke slett noen meldinger!!! Gi dem til politiet og la dem ta seg av jobben sin, for dette er ikke normalt på noen som helst måte. Slik som dette oppfører man seg bare ikke.

Husk på at det er bare meningene til mennesker du er glad i og som er glade i deg, som teller <3

Stå på, hold hodet ditt høyt hevet - du er bedre enn ham!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke anmeldt men snakka med politiet og vist frem meldingene sånn at de i allefall er registrerte. Og spesielt om du bor på et mindre sted med lokalavis så er "hevn" tipset mitt å skrive et (anonymt?) leserinnlegg til lokalavisa om mobbing i voksen alder og hvor tåpelig det er, ta med meldingene han har sendt ordrett(anonymisert) -poenget er ikke å henge ham ut, men å få ham til å tenke. (snillversjon av hevn..) Kunne vært moro å være flue på veggen når folk snakker om leserinnlegget på butikken/cafeen mens han må sitte å høre, kanskje uten å tørre å ytre et ord i frykt for å avsløre seg selv. 

Anonymkode: a00e0...7e5

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville ikke anmeldt men snakka med politiet og vist frem meldingene sånn at de i allefall er registrerte. Og spesielt om du bor på et mindre sted med lokalavis så er "hevn" tipset mitt å skrive et (anonymt?) leserinnlegg til lokalavisa om mobbing i voksen alder og hvor tåpelig det er, ta med meldingene han har sendt ordrett(anonymisert) -poenget er ikke å henge ham ut, men å få ham til å tenke. (snillversjon av hevn..) Kunne vært moro å være flue på veggen når folk snakker om leserinnlegget på butikken/cafeen mens han må sitte å høre, kanskje uten å tørre å ytre et ord i frykt for å avsløre seg selv. 

Mennesker som holder på slik har nok ikke empatiske evner som strekker seg til nivået gjennomsnittsmennesket har. Jeg synes det er litt naivt å tro at man kan appellere til samvittigheten til grove mobbere som fortsetter mobbingen og truslene i voksen alder, særlig etter at man har etablert seg med kone og barn. De forstår godt hva de driver med, og å være så ignorant i dagens samfunn med mobbing som viktig tema i nyhetsbildet tror jeg faktisk ikke er mulig med mindre man mangler noe elementært. 

Å tro at et leserinnlegg publisert i lokalavisa blir så populært at det blir bygdas store snakkis er litt vel optimistisk. 

Jeg mener på ingen måte å være frekk til deg som skrev innlegget ovenfor. Jeg synes bare det er mange her som overvurderer voksne mobbere. Jeg tror ikke tiltak som skal få de til å "tenke" når frem til de fleste av dem dessverre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare overse denne mannen (drittungen) helt og bytte telefonnummer? Er det der han sender meldinger? Hvorfor har han nummeret ditt da? Er det på facebook eller lignende, så blokker ham der.

Ignorer ham. Til slutt må han jo gi opp. Gjør han ikke det og fortsetter dette, så anmelder du ham bare uten å kontakte ham i det hele tatt. Ikke "true" ham tilbake med anmeldelse og sånt, bare gjør det. Generelt ikke snakk noe til ham (og kona hans også om hun er like ille). 

Anonymkode: 8a248...32f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de som sier du bør gå til politiet med meldingene. Trusler og trakassering er forbudt. Jo mer av dette du får registrert hos dem, jo bedre.

Anonymkode: f0190...78d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Overse han.

2. Vær overhyggelig når du ser dem. Eller lat som han og familien er usynlig..

3. Sperr han fra sosiale medier, tlf etc..

4. Ta vare på alt av meldinger. Screenshot(?) de og print de ut. Ring politiet og avtal time til samtale. Om de ikke kan gjøre noe, så har du ihvertfall sagt ifra til dem, noe som er bra med tanke på om han fortsetter med tullet sitt senere. For hver stygge melding/trussel du får, leverer du til politiet. De kan gi advarsel til han etterhvert om dette ikke tar slutt..

5. Ta også kontakt med barnevernet. Enn sånn oppførsel er ikke bra for barna. Barn gjør ikke som foreldrene sier, de gjør som foreldrene gjør. Far mobber = barnet mobber.. Du kan sende inn bekymringmelding anonymt om du ønsker. Barnevernet må sjekke ut bekymringmeldinger. Så da blir de kalt inn til samtale og eventuelt hjemmebesøk, for å sjekke ut bekymringen. Er det bekymring fra dems side så kan de sette igang tiltak :) Husk barnets beste.. barnets beste er ikke en far som mobber..!

Anonymkode: fb98f...e5f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ingen andre ting hjelper; screenshot meldinger fra ham og del dem på sosiale media. Da kan alle se hvordan, hva og hvem han er! La oss se hvor mye mer han da tør gjøre. Anti-mobbing er i vinden som aldri før, han kommer til å få litt av hvert å forklare! Tenk så pinlig om eks arbeidsgiver ser dette da! Ikke la ham slippe unna med det!

Anonymkode: 27235...90d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1/15/2016 at 22.35, Sheerios skrev:

En anmeldelse hjelper vel ikke når det gjelder mobbing og plaging. Kan godt prøve men.. Hadde jeg bare funnet hans svake punkt. 

Du sier han har truet deg.

§ 263. Trusler
"Den som i ord eller handling truer med straffbar atferd under slike omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt, straffes med bot eller fengsel inntil 1 år."

Eventuelt:

§ 266. Hensynsløs atferd
"Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred, straffes med bot eller fengsel inntil 2 år."

Så jo mobbing/plaging/trusler er straffbart.

Husk å dokumentere alt. Ta vare på alle meldinger og alt du klarer å ta vare på. Jo mer han holder på, desto større blir straffesaken.

Endret av jabx
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den 1/16/2016 at 21.56, AnonymBruker skrev:

Hvordan tenkte du at det skal registreres hvis det ikke anmeldes? Hvor skal det registreres hvis det ikke er noen anmeldelse på det, og hvorfor skal det registreres hvis man ikke er villig til å anmelde?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste du kan gjøre mot ham er å få politiet til å gi ham pålegg om å ikke kontakte deg. Da vil han synes du er feig og gjøre alt for å bryte det. På den måten er sjansen stor for at han graver sin egen grav.

Anonymkode: 0cbfa...01c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sheerios

Takk for svar alle!

Prøver å ignorere han nå, har fått melding men har sluttet å svare. Se om det hjelper. Vet innerst inne at det er han som er en stor taper og har det vondt med seg selv. Hvis ikke han gir seg så kommer jeg til å anmelde og kontakte barnevern. Men enda skal jeg prøve å la hevnlysten ligge. Møtte han ute i uka og jeg smilte og latet som ingenting. Han så stygt på meg og viste fing som han trodde jeg ikke skulle se. Jeg blunket til han jeg xD 

Han har også fått vite at jeg ikke har jobb, og kaller meg for Norges største taper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal en si, skjønner at hevntanker er fristende, men kanskje bedre å vise at du har blitt voksen og gått videre med livet etter ungdomsskolen og rett og slett hatt så lite som mulig med de å gjøre, bortsett fra et hei når du møter de på butikken, går tur etc...

Edit: så det siste innlegget ditt nå, tror du har gangen i hvordan du skal forholde deg til dem der

Endret av Apis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

seriøst? mobber dere henne fortsatt? jeg er så glad jeg ikke ser disse folkene der lenger. hun burde ta kontakt med henne.

Anonymkode: 19276...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...