AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Har sett på noen hus som blir bygget og er ferdig om 3 måneder. Kun 3 av 7 hus er solgt, selv om det har vært til salgs siden tidlig høst. Dette er i en større by, hvor boligmarkedet har flatet litt ut de siste månedene, selv om det er normalt utover høsten. Men tidligere trinn i byggeprosjektet er blitt solgt ganske raskt tidligere. Derfor lurer jeg på om det er frekt å gi bud under prisantydning? Eller om dette egentlig ikke er "godtatt" siden det er nybygg med fastpris? Anonymkode: 09324...453
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Selvfølgelig kan dere komme med det tilbudet dere vil. Det er opp til selger om de godtar tilbudet. Anonymkode: 65bb2...86b 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Det er lov å prøve seg, men du vil neppe lykkes. Ville i tillegg ringt eller tatt muntlig kontakt før jeg eventuelt sendte noe skriftlig bud, under fastpris og forhørt meg, varsomt, om hvordan ståa er. Men en utbygger selger neppe noe under prisantydning før bygget er ferdig oppført og har stått en laang stund uten respons. Hensikten din med å by, er vel å få kjøpe, eller? Anonymkode: ace92...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Vi ville ha leilighet i ny blokk som var uten hvitevarer. Vi sa vi ville kjøpe hvis vi fikk med hvitevarer og det fikk vi. Så, vi "pruta" med ca 60.000 da så det er kanskje noe du kan forhandle inn.. Anonymkode: 2172f...c77
FantasDick Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 (endret) Vi prøvde oss på et lavere bud, men det ville de ikke godta. Nå visste vi at disse husene ble solgt raskt, så det er ikke så rart at de ikke gikk med på det, men er lov å prøve. Go for it! Endret 15. januar 2016 av FantasDick
prt90 Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett på noen hus som blir bygget og er ferdig om 3 måneder. Kun 3 av 7 hus er solgt, selv om det har vært til salgs siden tidlig høst. Dette er i en større by, hvor boligmarkedet har flatet litt ut de siste månedene, selv om det er normalt utover høsten. Men tidligere trinn i byggeprosjektet er blitt solgt ganske raskt tidligere. Derfor lurer jeg på om det er frekt å gi bud under prisantydning? Eller om dette egentlig ikke er "godtatt" siden det er nybygg med fastpris? Anonymkode: 09324...453 Jeg tror prisavslag sitter langt inne (erfaring fra forrige dupp i 2013), men det kan hende dere får lurt inn noen gratis oppgraderinger eller en parkeringsplass
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #7 Skrevet 17. januar 2016 Den 15. januar 2016 at 0.39, prt90 skrev: Den 15. januar 2016 at 22.24, AnonymBruker skrev: Har sett på noen hus som blir bygget og er ferdig om 3 måneder. Kun 3 av 7 hus er solgt, selv om det har vært til salgs siden tidlig høst. Dette er i en større by, hvor boligmarkedet har flatet litt ut de siste månedene, selv om det er normalt utover høsten. Men tidligere trinn i byggeprosjektet er blitt solgt ganske raskt tidligere. Derfor lurer jeg på om det er frekt å gi bud under prisantydning? Eller om dette egentlig ikke er "godtatt" siden det er nybygg med fastpris? Anonymkode: 09324...453 Vær forsiktig - jeg er megler og selger en del nybygg. Vi hadde en enhet igjen i et prosjekt som ikke var blitt solgt, vi fikk et bud under som ikke ble godtatt - og vipps, et par timer senere dukker det opp en som kjøpte den til fastpris. Anonymkode: 07873...b6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå