AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Hvor ofte er det "vanlig" å trene? Eller, hvor ofte trener folk i gjennomsitt? Prøver å være trene så ofte jeg kan, og har begynt å skrive det ned slik at jeg har mer oversikt, og siden 20.11.15 har jeg gjennomført 29 treningsøkter. Er dette lite, normalt, eller mye? Anonymkode: 7c522...ba1
Pringle Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Hvor lang er en hyssingstump? Hvorfor trener du, og på hvilket nivå?
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Et øyeblikk siden, Pringle skrev: Hvor lang er en hyssingstump? Hvorfor trener du, og på hvilket nivå? Det er nok enklere å finne gjennomsnittlig antall treningsøkter for befolkningen, enn gjennomsnittlig lengde på en hyssingstump. Jeg trener for å bli i bedre form. Vet ikke nivå. Anonymkode: 7c522...ba1 1
King in the North Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Hva trener du, hvorfor, hvor lenge, hvilken intesitet etc. 29 økter kan være mye, lite, eller akkurat passe. It depends selv trener jeg styrke, og hver kroppsdel tre ganger per uke, for å holde proteinsyntesen i gang og forhåpentligvis maksimere muskeldannelse. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 6 minutter siden, King in the North skrev: Hva trener du, hvorfor, hvor lenge, hvilken intesitet etc. 29 økter kan være mye, lite, eller akkurat passe. It depends selv trener jeg styrke, og hver kroppsdel tre ganger per uke, for å holde proteinsyntesen i gang og forhåpentligvis maksimere muskeldannelse. Trener styrke to ganger i uka, og kondisjon ellers. Anonymkode: 7c522...ba1
Gjest Spiderman Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trener styrke to ganger i uka, og kondisjon ellers. Anonymkode: 7c522...ba1 Hvor hardt du trener så relevant her at det ikke går an å gi deg et bra svar uten å vite det. Man skal trene relativt lett for at tre styrkeøkter per muskel i uken skal være innafor. Spesielt hvis man trener de mindre musklene gjennom egne øvelser. Hvis du ikke gir bedre info så får du lytte til kroppen, og se om treningsmengden passer for deg i lengden. En vanlig indikasjon på at treningmengden er for stor er at du stagnerer eller faller tilbake. Skader kan også være en indikasjon selv om det kan finnes andre grunner til det.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 18 minutter siden, Plaskebrus skrev: Hvor hardt du trener så relevant her at det ikke går an å gi deg et bra svar uten å vite det. Man skal trene relativt lett for at tre styrkeøkter per muskel i uken skal være innafor. Spesielt hvis man trener de mindre musklene gjennom egne øvelser. Hvis du ikke gir bedre info så får du lytte til kroppen, og se om treningsmengden passer for deg i lengden. En vanlig indikasjon på at treningmengden er for stor er at du stagnerer eller faller tilbake. Skader kan også være en indikasjon selv om det kan finnes andre grunner til det. Men jeg spurte ikke om hva som var best for meg, det klarer jeg fint å kjenne selv. Jeg spurte hva som var gjennomsnittlig for folk. Anonymkode: 7c522...ba1
Gjest Spiderman Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Men jeg spurte ikke om hva som var best for meg, det klarer jeg fint å kjenne selv. Jeg spurte hva som var gjennomsnittlig for folk. Anonymkode: 7c522...ba1 Okey. Da missforstod jeg. Min feil .. Gjennomsnittet ligger et eller annet sted mellom en og 14 ganger i uka.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #9 Skrevet 16. januar 2016 30 minutter siden, Plaskebrus skrev: Okey. Da missforstod jeg. Min feil .. Gjennomsnittet ligger et eller annet sted mellom en og 14 ganger i uka. Joda, du har jo også de som trener 3 ganger om dagen. Anonymkode: 7c522...ba1
Gjest Spiderman Skrevet 16. januar 2016 #10 Skrevet 16. januar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Joda, du har jo også de som trener 3 ganger om dagen. Anonymkode: 7c522...ba1 De går ikke under gjennomsnittet, dessverre Jeg gikk ut av komfortsonen og pushet et sannsynlig gjennomsnitt opp med å gå over 10...
Ciara Skrevet 16. januar 2016 #11 Skrevet 16. januar 2016 Det finnes helt sikkert forskning på hvor mye befolkningen trener. 29 økter på halvannen måned vil jeg tro er veldig bra, det er svært mange som aldri er i nærheten av det. Selv trener jeg fire ganger i uka og er fornøyd med det. Det er mer enn nok til at jeg merker framgang, og flere ganger i uka vil jeg ha problemer med å få til (har familie å ta hensyn til).
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #12 Skrevet 16. januar 2016 16 timer siden, Plaskebrus skrev: Okey. Da missforstod jeg. Min feil .. Gjennomsnittet ligger et eller annet sted mellom en og 14 ganger i uka. Gjennomsnittet i befolkningen ligger nok langt under en gang i uka. I hvert fall ikke i nærheten av 14! Anonymkode: 8ed0a...2f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå