Gå til innhold

Hundeadopsjon/ulovlige hunderaser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når hunder blir adoptert fra utlandet, hvordan kan man da vite at den ikke er iblandet en i Norge ulovlig hunderase? Det er jo litt kjipt dersom den kommer hit, man blir glad i den og så rapportere noen det til politiet fordi de tror den kan være ulovlig. Hva gjør man da?

Anonymkode: e6517...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ganske mye til for at en hund blir tatt av politiet på den måten, jeg bor midt i oslo og naboen min har to amstaffer. Ingen som sier noe på det, selv ikke politiet. Er nok først når hunden lager problemer det blir en sak ut av dette med rase.

Anonymkode: a5086...2e4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal ganske mye til for at en hund blir tatt av politiet på den måten, jeg bor midt i oslo og naboen min har to amstaffer. Ingen som sier noe på det, selv ikke politiet. Er nok først når hunden lager problemer det blir en sak ut av dette med rase.

Anonymkode: a5086...2e4

Mens jeg kjenner en som ble fratatt hunden hvor den endte med å bli avlivet fordi eieren ikke kunne bevise at det ikke var en amstaffblanding. Denne hunden var aldri borti noe trøbbel og eieren er en helt normal person uten noen omgang i det kriminelle miljøet her. 

Velger man å ta inn en hund som ligner på en ulovlig rase så får man ta konsekvensene av det dersom noe skjer. Jeg syns det er idioti å ta en slik risiko, uansett om man vet at det er en ulovlig rase/blanding eller ikke. Kan man ikke bevise at hunden er lovlig så tar man rett og slett ikke den risikoen. Jeg ville iallefall blitt fra meg dersom hunden ble revet bort fra sitt trygge hjem og satt i en kennel frem til avlivning skjer. Noe som kan ta lang tid avhengig av saken 

Skrevet

Vanskelig å bevise ,dna tester på hunder er vel ikke kommet alt for langt..

Jeg ville ikke tatt sjangsen på å hente en hund fra utlandet,med mindre du kan dokumentere rase..

Dessuten,det er mange hunder i Norge som trenger nye hjem *hint hint* ;)

Skrevet

Man kan DNA teste til en viss grad, men husker ikke hvordan det foregikk. 

Syns bare det er forferdelig egoistisk å ta sjansen. Selv om jeg syns hundeloven er helt idiotisk, så er det nå engang slik det er :/  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...