AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Jeg og samboeren min bor i hus. Mens under oss har det bodd et kjærestepar fra Sverige. Vi har hatt godt inntrykk av de og de har alltid betalt husleie på tiden. De har bodd her i 3 år, men sa i fra en uke før jul de kom til å flytte tilbake til Sverige. 3 januar så jeg de sist og de sa de kom tilbake til uka for å vaske, men det skjedde ikke. Det er mye grus og møkk i leiligheten siden de har gått og inn på sko. Vi har prøvd flere ganger å ringe han (har kun hans nr) men ikke noe svar. I går ringte jeg igjen, men da kom det opp "nummeret du ringer er ikke lenger i bruk " ingen av de har FB og sendte en mail i går. Sa det hadde vært fint om de kom for å vaske slik de hadde lovet. Ikke noe svar. Så klart kan vi gjøre det selv, men det er jo en prinsippsak. Synes det er dårlig gjort av de og bare stikke av. De sa de kom tilbake til uka, noe de ikke gjorde. ikke en gang gidde å ta tlf og bytte nr! Vi får vel gjøre jobben selv, må si vi er skuffet. Anonymkode: 1c498...b12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Da må du bite i det sure eplet og gjøre det selv. Værre er det ikke. Anonymkode: ac5bf...a4d 2
Orchideae Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Hvorfor har dere vært inne i leiligheten dersom de ikke har vasket ut? Og hvor lenge er oppsigelsestiden? 1
Hectine Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Hva med depositumet ? Har dere ikke depositum? 6
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min bor i hus. Mens under oss har det bodd et kjærestepar fra Sverige. Vi har hatt godt inntrykk av de og de har alltid betalt husleie på tiden. De har bodd her i 3 år, men sa i fra en uke før jul de kom til å flytte tilbake til Sverige. 3 januar så jeg de sist og de sa de kom tilbake til uka for å vaske, men det skjedde ikke. Det er mye grus og møkk i leiligheten siden de har gått og inn på sko. Vi har prøvd flere ganger å ringe han (har kun hans nr) men ikke noe svar. I går ringte jeg igjen, men da kom det opp "nummeret du ringer er ikke lenger i bruk " ingen av de har FB og sendte en mail i går. Sa det hadde vært fint om de kom for å vaske slik de hadde lovet. Ikke noe svar. Så klart kan vi gjøre det selv, men det er jo en prinsippsak. Synes det er dårlig gjort av de og bare stikke av. De sa de kom tilbake til uka, noe de ikke gjorde. ikke en gang gidde å ta tlf og bytte nr! Vi får vel gjøre jobben selv, må si vi er skuffet. Anonymkode: 1c498...b12 Han har ikke byttet nummer, han har blokkert deg! Anonymkode: 172db...4b3 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Har de vasket resten da, sett bort fra de møkkete gulvene? Anonymkode: 0593e...b66
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg og samboeren min bor i hus. Mens under oss har det bodd et kjærestepar fra Sverige. Vi har hatt godt inntrykk av de og de har alltid betalt husleie på tiden. De har bodd her i 3 år, men sa i fra en uke før jul de kom til å flytte tilbake til Sverige. 3 januar så jeg de sist og de sa de kom tilbake til uka for å vaske, men det skjedde ikke. Det er mye grus og møkk i leiligheten siden de har gått og inn på sko. Vi har prøvd flere ganger å ringe han (har kun hans nr) men ikke noe svar. I går ringte jeg igjen, men da kom det opp "nummeret du ringer er ikke lenger i bruk " ingen av de har FB og sendte en mail i går. Sa det hadde vært fint om de kom for å vaske slik de hadde lovet. Ikke noe svar. Så klart kan vi gjøre det selv, men det er jo en prinsippsak. Synes det er dårlig gjort av de og bare stikke av. De sa de kom tilbake til uka, noe de ikke gjorde. ikke en gang gidde å ta tlf og bytte nr! Vi får vel gjøre jobben selv, må si vi er skuffet. Anonymkode: 1c498...b12 Dere hadde vel depositum? Da får dere trekke dem for det det vil koste å leie et vaskebyrå. Om dere ikke hadde depositum, har dere vel nå lært at det er smart å ha. Anonymkode: dc112...a57 3
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Depositum. Har du vært så naiv å ikke forlange det, så er det din egen feil at du når er i denne situasjonen. Anonymkode: cf7ba...7b6 3
Gjest chisandra Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Kjipt, men dette tror jeg ikke jeg hadde giddet å bruke mer energi på. Vask og få det ut av hodet. - og ta depositum neste gang.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Depositum. Har du vært så naiv å ikke forlange det, så er det din egen feil at du når er i denne situasjonen. Anonymkode: cf7ba...7b6 Vi har jo depositum, men dette er en prinsippsak og blir skuffa når folk ikke kan holde det de lover. Si meg, hadde du sagt det samme til en I familien eller venn som du sier til meg? "Det er din egen feil og du er naiv" ? Anonymkode: 1c498...b12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har jo depositum, men dette er en prinsippsak og blir skuffa når folk ikke kan holde det de lover. Si meg, hadde du sagt det samme til en I familien eller venn som du sier til meg? "Det er din egen feil og du er naiv" ? Anonymkode: 1c498...b12 Jeg er ikke den du siterer, men jeg er helt enig med vedkommende og jeg hadde sagt akkurat det samme til en nær venn eller et familemedlem. Anonymkode: ca586...781 12
Gjest Blondie65 Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Når man velger å leie ut må man forholde seg profesjonell og formell. Det heter ikke å "si fra at man flytter". Man sier opp leieforholdet, og det er ikke noe krav til begrunnelse når leietaker sier opp. Deretter følger en oppsigelsestid. Den løper i 99 % av alle leieforhold fra den 1. i måneden etter at leietaker eller husvert har varslet oppsigelse og da er det fra 1 til 3 måneder oppsigelsestid (i hht til kontrakt). Aksepterer dere at leietakere kan flytte uten at det løper oppsigelsestid har man også akseptert at det ikke spiller noen rolle hvordan de forlater leiligheten, fordi man har gjenket på det formelle. Det kan godt være at leietaker tenker at dere kan da bare ta depositumet så er alt i orden - siden dere ikke er så formelle av dere. Siden dere har vært uformelle, sitter dere egentlig litt i saksen og må vente på at oppsigelsestiden løper ut, slik at dere kan gå til banken og heve depositumet. Det kan til og med hevdes fra leietakers side at dere har overtrådt reglene for leieforholdet ved å gå inn i leieobjektet før oppsigelsestiden er over, uten gyldig grunn. Og JA jeg hadde sagt akkurat det samme som jeg har sagt i dette innlegget til venner og familie.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi har jo depositum, men dette er en prinsippsak og blir skuffa når folk ikke kan holde det de lover. Si meg, hadde du sagt det samme til en I familien eller venn som du sier til meg? "Det er din egen feil og du er naiv" ? Anonymkode: 1c498...b12 Nei, til folk jeg kjenner hadde jeg sagt "når du er så jævla skutt at du ikke fikser depositum og skikkelige avtaler, så er det igrunn ditt eget problem. Skjerp deg." Anonymkode: cf7ba...7b6 5
debattanten Skrevet 15. januar 2016 #14 Skrevet 15. januar 2016 Null stress. Lei inn vaskebyrå og betal med depositumpengene. Problem solved. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #15 Skrevet 15. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, til folk jeg kjenner hadde jeg sagt "når du er så jævla skutt at du ikke fikser depositum og skikkelige avtaler, så er det igrunn ditt eget problem. Skjerp deg." Anonymkode: cf7ba...7b6 For en meget uhøflig ordbruk! 😒😱😁 Anonymkode: cf302...f2e
Gjest Sisti Skrevet 16. januar 2016 #16 Skrevet 16. januar 2016 Det er jo bare å bruke av depositumet? Du skal se de fort tar kontakt når depositumet uteblir. Ingen vits i å dvele ved dette, så lenge man har sikret seg. Sånn er det å leie ut! Er jo bare å leie noen til å vaske hvis det er så surt å gjøre det selv...
Gjest Blondie65 Skrevet 16. januar 2016 #17 Skrevet 16. januar 2016 21 minutter siden, Sisti skrev: Det er jo bare å bruke av depositumet? Du skal se de fort tar kontakt når depositumet uteblir. Ingen vits i å dvele ved dette, så lenge man har sikret seg. Sånn er det å leie ut! Er jo bare å leie noen til å vaske hvis det er så surt å gjøre det selv... Hvordan hadde du tenkt det skulle foregå før kontraktens oppsigelstid er utløpt? Banken kommer ikke til å frigi depositumet før alle tidsfrister for innsigelser er utløpt. Depositum er i utgangspunktet leietakers penger, sperret på en konto for at ikke husvert skal ta seg til rette. Så det er ikke "bare å bruke depositumet".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå