Elanor Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Jeg fikk byttet ut noen gulvfliser på badet mitt i går - rett under dusjen. Bør jeg vente med å dusje, tror dere? Hvor lang tid i så fall? Håndverkerne som var her var ikke helt stødig på hverken norsk eller engelsk...
Tinuwiel Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Litt forskjellig fra type til type når det gjelder lim og fugemasse. På de aller fleste jeg har brukt har det stått 24 timer. Hvis de har limt flisa og fuget samtidig så ville jeg ventet 48 timer. Tar litt tid for fuktigheten fra limet og fugemassen å trekke ut. Husk å IKKE ha på varmekabler mens det tørker/herder. Finnes selvfølgelig hurtigtørkende lim og fug også, men ville ikke sjangset på at de har brukt det.
Elanor Skrevet 15. januar 2016 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2016 57 minutter siden, Tinuwiel skrev: Litt forskjellig fra type til type når det gjelder lim og fugemasse. På de aller fleste jeg har brukt har det stått 24 timer. Hvis de har limt flisa og fuget samtidig så ville jeg ventet 48 timer. Tar litt tid for fuktigheten fra limet og fugemassen å trekke ut. Husk å IKKE ha på varmekabler mens det tørker/herder. Finnes selvfølgelig hurtigtørkende lim og fug også, men ville ikke sjangset på at de har brukt det. Takk for svar! Jeg kan vente med dusjen til i morgen. Men merkelig dette med varmekabler. Jeg slo de av kvelden før de skulle komme, for jeg tenkte kanskje det var dumt at gulvet var varmt. Men de etterlot seg badet med varmekablene på full guffe! Jeg tenkte det var litt voldsomt, så jeg skrudde ned til temperaturen jeg pleier å ha. Jeg går og slår de av nå, men nå har det jo gått halvannet døgn...
Tinuwiel Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 52 minutter siden, Elanor skrev: Takk for svar! Jeg kan vente med dusjen til i morgen. Men merkelig dette med varmekabler. Jeg slo de av kvelden før de skulle komme, for jeg tenkte kanskje det var dumt at gulvet var varmt. Men de etterlot seg badet med varmekablene på full guffe! Jeg tenkte det var litt voldsomt, så jeg skrudde ned til temperaturen jeg pleier å ha. Jeg går og slår de av nå, men nå har det jo gått halvannet døgn... De vet sikkert hva de gjør så går vel greit bare sett at det står på sekken med fliselim..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå