Gå til innhold

Naboen stjeler katten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Flyttet for rundt et år siden og med på lasten var det to katter. Det gikk veldig fint i 3-4 måneder. 

Den ene er mest innekatt og den andre utekatt.

Men så begynte vi å se mindre og mindre av utekatten, helt til den var helt borte. 

Mye letting og savnet plakater senere får vi høre av noen som bor i nærheten at et eldre ektepar har tatt henne inn. Går da ned og finner henne der. De sier selv de ikke ønsker katten og ble glad når jeg kom for å hente den. Kjørte de 2 minuttene hjem. Men nå er den borte igjen, og jeg kan banne på at de mater igjen! 

Åssen i svarte skal jeg få igjen katten!?!? Er flere naboer som sier de har hatt akkurat det samme problemet med det ekteparet, men syntes det er så synd at de skal ta min katt, hvorfor ikke skaffe egen?

Utblåsing! 

Anonymkode: c97bb...780

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da får du jo gå å snakke med dem da. Og forklare de at det er viktig at de ikke gir den mat fordi at da går den ikke hjem igjen. Og gi de tlf-nummeret ditt så de kan ringe deg hvis katten slår seg ned der. 

Men vær hyggelig! De mener det sikkert godt og syns synd på katten. 

• Liker 5
Skrevet

Enig med h*n over her.

Skrevet

Dette opplevde jeg en gang og. Hun syntes så synd på katten for den så sulten ut. Han var bælfeit. Hun ga han stort sett saltet torsk, som han elsket. Så han stakk jo heller dit! Ham pådro seg selvfølgelig nyreproblemer. Damen så ikke noe problem med saken, så nyttet ikke å snakke med henne. Måtte til slutt alliere meg med naboen. Han ringte når katten satt på trappa til dama . Hvis jeg var på jobb o.l. så tok han den inn. Stakkars pus var nok litt forvirra, men dama var jo i ferd med å drepe han med all saltet. Dessverre er det nok ikke alle som har så gode naboer som han jeg allierte meg med.

Du får prøve å ta en alvorsprat med de. Spør om de ikke kan vurdere å skaffe sin egen katt. Eller så får du spre sitroner og andre ting katter ikke liker rundt huset deres,haha

Anonymkode: d3bb3...552

Gjest Badebuksa
Skrevet

Katten velger jo selv å gå dit? 

Skrevet

Ja, det er irriterende å oppleve det. Har vært borti den slags, men fikk den aldri igjen,for den forsvant totalt. Vet ikke hvor den ble av dessverre. Men hadde jeg hatt en nabo som var så nær hadde jeg nok sagt i fra ja. Synd med sånt.

Skrevet

Har samme problemet selv,han tar å løfter katten inn til seg selv.Blir sjikkelig sint.

Skrevet

Vil ei katt flytte, så gjør den det. Og av en eller annen grunn så trives den best et annets sted hen enn hos deg. 

Skrevet

Jeg har snakket med dem gjentatte ganger, de sier selv de ikke ønsker katten. Men hvorfor forsette å mate den.. ? De syntes nok som andre over synd på den, men det burde de jo gi seg med når de ser katten har ett hjem.

Den får nok noe litt anna enn kattematen vi har så det kan hende det frister mer. Problemet er at katten blir dårlig og gassete i magen.

Katten er en tidligere gatekatt så for alt jeg vet så kan fosterforeldrene ha vært noen eldre mennesker og den føler det er trygt. Spurte dem om de var intressert i katten, men det var de ikke.

-TS

Anonymkode: c97bb...780

Skrevet

Tror det handler mer om ensomme mennesker og at dyr = selskap.Dessuten:Katter er jo ganske flinke manipulatorer.Enkelte gjør seg til,og later som de er hjemløse eller sultne.De elsker oppmerksomheten de får,og går velvillig inn til snille mennesker som kan by på mat og kos.Min egen katt kom noen ganger hjem luktene av herreparfyme og sigarlukt.Det viste seg at han levde et dobbeltliv med besøk hos diverse eldre folk i nabolaget som foret ham med reker og joikakaker.Han var selvsagt veldig fornøyd,så det var ikke lett å få han til å slutte.Jeg tror du bare må snakke med dem på en fin måte,og instendig be dem om å ikke fore han.Men ikke kjefte på dem.

Anonymkode: df036...e26

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...