AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Del Skrevet 15. januar 2016 Babyen min er ni og en halv måned gammel. Ammer ikke nattestid men hyler sårt når den våkner. Våkner gjerne et par ganger. Hva gjør man ? Tilbyr vann men det er ikke Intr. Ikke vil jeg løfte den opp og lære han den rutinen heller. Prøver å roe ned i sengen men det er nytteløst. Vært sånn en ukes tid nå. Råd ? Anonymkode: 79592...3ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silfen Skrevet 15. januar 2016 #2 Del Skrevet 15. januar 2016 Opp-ned metoden eller noe sånt, kanskje? Ta opp, roe, legge ned, gjenta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitnir Skrevet 15. januar 2016 #3 Del Skrevet 15. januar 2016 Du løfter selvsagt opp og trøster. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lisske Skrevet 15. januar 2016 #4 Del Skrevet 15. januar 2016 Her nynner vi vuggeviser og hysjer rolig:) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 16. januar 2016 #5 Del Skrevet 16. januar 2016 Ryddet for oppfordring til vold. Tekola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 16. januar 2016 #6 Del Skrevet 16. januar 2016 Kremt....eh... dumpe? Nei, UPS. ..feil forum. 😡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammanicolene Skrevet 16. januar 2016 #7 Del Skrevet 16. januar 2016 Du må ta opp barnet når det gråter. Hva med samsoving? Barnet har kanskje behov for nærhet og våkner av frykt eller mareritt. Her ville jeg gitt mest mulig omsorg og nærhet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #8 Del Skrevet 16. januar 2016 Vi hadde ofte hell med å sette babyen opp i senga, kose og stryke, for så å legge ned igjen. De roet seg ofte fort og kom med en liten rap, så gikk det bra. Ellers tok vi opp og vugget litt frem og tilbake. Anonymkode: 092ce...a9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MCH09 Skrevet 17. januar 2016 #9 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg tar opp babyen min (7 mnd gammel) og legger henne i senga mi. Da roer hun seg som regel og sover videre innen få minutter. Kan det være en løsning for dere? Hvis hun ikke roer seg så gir jeg henne en flaske med varm melk (mme). Det pleier som regel å gjøre henne søvnig igjen og da kan jeg legge henne ned igjen i sin egen seng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 17. januar 2016 #10 Del Skrevet 17. januar 2016 Ryddet for oppfordring til vold. Tekola, admin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 17. januar 2016 #11 Del Skrevet 17. januar 2016 Jeg hadde store ambisjoner om å ikke lære babyen den uvanen med å bli tatt opp igjen fra sengen når han først var lagt for kvelden, men det har jeg gitt opp. Han slutter jo å gråte idet jeg løfter han ut av sengen, så det er ganske tydelig at han har skjønt hva som funker for å få det som han vil. Men tar han ikke ut fra soverommet, og skrur ikke på lyset heller. Funker stort sett å legge han ned igjen etter noen få forsøk, men han protesterer de første par gangene jeg legger han ned igjen... bare han ser at jeg er i ferd med å legge han ned, så blir han sur. Men har kjøpt en sånn elektrisk uro til sengen, som lyser litt og spiller ulike sanger/lyder. Fantastiske greier! Han liker litt sånn havsus, og blir greit distrahert av dyrene som flyr rundt - glemmer liksom at han egentlig er sur for at han nettopp ble lagt ned. Og så sovner han til den etter hvert... jeg vet ikke om det er dumt "etter boken" å bruke en sånn metode, men det fungerer i hvert fall. Tror han blir trøtt av kombinasjonen havsus og dyr som går rolig rundt i ring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #12 Del Skrevet 17. januar 2016 4 timer siden, Ferny skrev: Jeg hadde store ambisjoner om å ikke lære babyen den uvanen med å bli tatt opp igjen fra sengen når han først var lagt for kvelden, men det har jeg gitt opp. Han slutter jo å gråte idet jeg løfter han ut av sengen, så det er ganske tydelig at han har skjønt hva som funker for å få det som han vil. Men tar han ikke ut fra soverommet, og skrur ikke på lyset heller. Funker stort sett å legge han ned igjen etter noen få forsøk, men han protesterer de første par gangene jeg legger han ned igjen... bare han ser at jeg er i ferd med å legge han ned, så blir han sur. Men har kjøpt en sånn elektrisk uro til sengen, som lyser litt og spiller ulike sanger/lyder. Fantastiske greier! Han liker litt sånn havsus, og blir greit distrahert av dyrene som flyr rundt - glemmer liksom at han egentlig er sur for at han nettopp ble lagt ned. Og så sovner han til den etter hvert... jeg vet ikke om det er dumt "etter boken" å bruke en sånn metode, men det fungerer i hvert fall. Tror han blir trøtt av kombinasjonen havsus og dyr som går rolig rundt i ring. Link til den? Baby kan foresten ikke bli bortskjemt på nærhet. Baby søker nok nærhet når den vil bli tatt opp; hvorfor ikke la den ligge med deg i sengen? Anonymkode: 094ee...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #13 Del Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Link til den? Baby kan foresten ikke bli bortskjemt på nærhet. Baby søker nok nærhet når den vil bli tatt opp; hvorfor ikke la den ligge med deg i sengen? Anonymkode: 094ee...0bc Herregud, den kommentaren måtte jo komme. Hun tar jo opp babyen når han gråter og trøster, og legger ham ned i sengen igjen. Noen vil helst at babyen skal sove i sin egen seng, noen sover dårlig med babyen i sengen, og noen babyer sover dårlig når de ikke ligger i sin egen seng. Tipper Ferny og alle de andre her har full kontroll på hva som er best for deres barn. Anonymkode: 92133...bcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå