Gå til innhold

Hva tørker dere i tørketrommel av vanlige klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte tørketrommel forrige uke, og har aldri hatt det før, så jeg har ingen erfaring.

Håndklær og sengetøy går selvsagt i trommelen. Men jeg syns nesten alle klær er merket med at de ikke skal tromles.

Hva tromler dere av vanlige klær, og følger dere merkingen til punkt og prikke?

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følger nesten aldri merkingen, tørketromler alt unntatt jeans og ull. :) 

Anonymkode: c1637...791

Skrevet

Alt av håndklær, sengetøy, bomullstøy +++ bukser, ull og skjorter har jeg aldri inni. Og syntetisk. Men ser det litt an. 

Skrevet

Som regel sengetøy og håndklær, det syns jeg er tryggest.

Skrevet

Her i huset går håndklær, sengetøy, truser og sokker alltid i trommelen. Det meste av barnetøy, i alle fall billigtøy fra H&M og sånt, i tillegg et og annet plagg som tåler det. 

Deilig å slippe å henge opp alt dette. :)

• Liker 1
Skrevet

Det jeg ikke har i tørketrommelen er treningsklær, fine bluser/skjorter/kjoler osv. som ikke skal bli krøllete, og ullklær. Ellers går det meste i tørketrommelen. Liker ikke å henge opp klær til tørk ;-) 

Skrevet

Alt unntatt ull, egne jeans og finvask (skjorter/bluser). I tillegg ser jeg ann barnegenserne litt, for mange har slikt trykk eller paljetter som ikke tåler trommel så godt, men jeg gidder ikke å kjøre det i finvask. Hvid du har barn,  kjøp bomullsklærne alt for store fra nå av, de krymper som fy (tights, bukser, gensere, sokker). Veldig deilig med trommel allikevel.

Skrevet

Kun sokker og håndklær. Jeg stryker alt annet , også sengetøy . ( ikke undertøy da ) . 

Gjest Tigress
Skrevet

Omtrent alt. Tromlar ikkje ull og silke, og heller ikkje ting eg er veldig redd for. Utruleg nok varar sjølv HM-klede lenge her i huset..

Skrevet

Bruker aldri tørketrommel i det heile tatt.
 Tørkestativ er minst like bra, og mye billigere i lengden...   :)

Anonymkode: 0a9da...469

Gjest Honeyblossom
Skrevet

Tørker aldri klær i tørketrommelen.

Bruker den bare til store ting som det er umulig å henge på stativ som feks sengetepper eller dyner.

Skrevet

Sengetøy, håndklær, sokker og undikker, kjøkkenhåndklær og kluter.

Da jeg bodde hjemme tromlet min mor alt, noe som gjorde at jeg gikk rundt i falmede klær med dårlig fasong og ødelagt stretch hele ungdomstiden. Så det gjør jeg IKKE med mine ting. 

Hadde jeg hatt barn hadde jeg nok tromlet deres klær også, de vokser jo så fort ut av klærene at de uansett ikke varer mer enn et års tid og knapt nok det.. 

Anonymkode: be75b...e1f

Skrevet

Om jeg har tørketrommel i hus bruker jeg det bare til håndklær, sengetøy og lignende hvis jeg ikke har nok plass til å henge opp. Foretrekker å unngå tørketrommel fordi jeg liker at det er litt stivt, for da føles det mer nyvasket :laugh: Ellers hiver jeg i bukser og sånn hvis jeg har planlagt dårlig og det ikke er tørt til jeg skal bruke det, men det er ytterst sjelden.

Skrevet

Har ikke trommel selv, men når jeg er hjemme på besøk går truser og sokker dit. Og en og annen fleecegenser. Aldri noe annet med mindre mor glemmer seg!

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bruker aldri tørketrommel i det heile tatt.
 Tørkestativ er minst like bra, og mye billigere i lengden...   :)

Anonymkode: 0a9da...469

Det er tull å si at tørkestativ er minst like bra. Det tar lenger tid å tørke og blir ikke like mykt. 

Anonymkode: 27431...b29

• Liker 2
Skrevet

Alt bortsett fra 2 ullgensere og 2 kjoler. 

Noe av det verste jeg vet er å henge opp klær, så det unngår jeg så langt det er mulig. 

Har for øvrig ikke opplevd at noen av klærne mine er spesielt slitt, selv om de er 3-4 år gamle. 

Anonymkode: eeae2...d6d

Skrevet

Alt som tåler tromling. Synes ikke det sliter så voldsomt på klærne. 

Anonymkode: 51a97...145

Skrevet

60-vask, dvs sengetøy, håndkler, undertøy og sokker, går i trommelen, resten går på stativet. Mest fordi jeg synes det er mindre ork å bare henge opp alt enn å sortere plagg for plagg hva som tåler tromling og ikke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...