Gå til innhold

Alternative bryllupsgaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid syntes det virker litt kleint med sånne ønskelister til bryllup, føles litt som en bestillingsliste liksom. Samtidig er det selvsagt mye bedre å få ting man ønsker seg enn ting man ikke har bruk for. Som de fleste andre som gifter seg i dag, har vi vært samboere noen år, og har det meste vi trenger i huset. Ja, vi kunne selvsagt tenke oss å bytte ut Ikea-serviset og fått oss matchende glass osv. etter hvert, men det kan vi jo strengt tatt kjøpe selv, eller ønske oss ting til jul/bursdager. Føler at det blir så mye ting, bruk&kast og materialisme. Det var jo noe annet før i tida når folk fikk bryllupsgaver for å etablere sitt første hjem sammen. 

Egentlig kunne jeg godt tenkt meg å ønske penger til et godt formål, men det registrerer jeg at en del snakker negativt om. At man liksom skal gi inntrykk av at man er så mye snillere enn alle andre. Og noen familiemedlemmer ville sikkert kjøpt gave til oss uansett.

Flere som tenker sånn? Hva kan man alternativt ønske seg som er noe varig/nyttig/miljøvennlig/godt for andre enn en selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har sagt til foreldre og noen venner at det vi trenger mest nå er penger. Da kan vi investere i hus, dra på ferie og gjøre annet som vi ikke har råd til ellers. De sprer det videre muntlig til de som spør hva vi ønsker oss. Samtidig er det mange som ønsker å gi en gave likevel. Vi har derfor en ønskeliste med praktsike ting (trillebåre, stige, sengetøy, håndkler m.m.) samt en liste hos Tilbords. De som spør får link til disse, men vi sender ikke ut til alle.

• Liker 1
Skrevet

Vi kommer til å ønske oss økonomiske bidrag til bryllupsreisen. Vi har alt materialt vi trenger, og ønsker heller å få en fin reise som minne. 

• Liker 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
Den ‎15‎.‎01‎.‎2016 at 10.59, ss82 skrev:

Jeg har alltid syntes det virker litt kleint med sånne ønskelister til bryllup, føles litt som en bestillingsliste liksom. Samtidig er det selvsagt mye bedre å få ting man ønsker seg enn ting man ikke har bruk for. Som de fleste andre som gifter seg i dag, har vi vært samboere noen år, og har det meste vi trenger i huset. Ja, vi kunne selvsagt tenke oss å bytte ut Ikea-serviset og fått oss matchende glass osv. etter hvert, men det kan vi jo strengt tatt kjøpe selv, eller ønske oss ting til jul/bursdager. Føler at det blir så mye ting, bruk&kast og materialisme. Det var jo noe annet før i tida når folk fikk bryllupsgaver for å etablere sitt første hjem sammen. 

Egentlig kunne jeg godt tenkt meg å ønske penger til et godt formål, men det registrerer jeg at en del snakker negativt om. At man liksom skal gi inntrykk av at man er så mye snillere enn alle andre. Og noen familiemedlemmer ville sikkert kjøpt gave til oss uansett.

Flere som tenker sånn? Hva kan man alternativt ønske seg som er noe varig/nyttig/miljøvennlig/godt for andre enn en selv?

Synes du har en god ide der, jeg! Blås i negative kommentarer; de er nok bare misunnelige på dem som ikke er så egoistiske som dem selv!:fnise: Jeg kunne gjerne ha gitt bort et kort der det sto ...."til lykke med dagen, vi håper dere vil glede på vegne av Redd barna som har fått gaven deres.!" e.l.

Hvis dere har hage kan dere jo ønske dere nye vekster, et tuntre kanskje? :) Eller opplevelser ?

Nei, jeg likte nok forslaget ditt best!

• Liker 1
Skrevet

Gavekort på opplevelser er jo fint :) Operaen, middag med de som gir gaven, teater, spabehandling osv. 

Selv syns jeg bryllup er en veldig fin anledning å få mange deler til et service og bestikk. Det er jo dyrt så man kommer ikke til å få alt på så kort tid senere i livet. 

• 3 uker senere...
Skrevet

Det lurer jeg også på! Liker ideen med gavekort på opplevelser.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...