AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #1 Skrevet 15. januar 2016 Ser at de opererer med kr. 500,- pr. mnd på luksusfellen. Hva bruker du? Pr. mnd og pr. år? Kjøper du kun når du trenger det? Eller kanskje fordi du kommer over et godt kjøp og handler på impuls selv om du vet at du ikke trenger det, eller handler du fordi du kjeder deg? Kjenner du på den kortvarige lykken ved det å kjøpe? Tvangskjøping? Styrer du det som du virkelig vil, eller bruker du mye mer enn du egentlig har råd til? Er januarsalg på nett mer fristende enn å gå i butikk? Hva syns du? Anonymkode: 12d08...dc4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #2 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har en grense på 500 i måneden. Jeg er ferdig vokst og med mindre jeg legger på meg mange kilo så trenger jeg ikke å bruke mer. De 500 kronene står i mitt budsjett som shopping. Så da inkluderer det sminke, interiør/pynt, kjønnhetsprodukt og klær. Men så kjøper jeg nesten alt på eBay. Der får jeg truser til 10kr og bh'er til 50kr. Bukser og gensre for 100lappen. Sminken jeg bruker varer i over et år om gangen (selvom man egentlig skal bytte mascara hver tredje måned o.s.v) Jeg har god selvkontroll og foretrekker nettshopping da det er lettere å holde oversikt. Jeg kan se på et produkt i 1-12 måneder før jeg bestiller det. Jeg har et strengt budsjett på 500kr så derfor må jeg plukke ut de viktigste/fineste. Jeg kjenner på lykken over å få ting i posten. Blir som en gave til meg selv. Det ser ut som jeg bruker mye mer penger siden jeg får så mye, men å bruke 500kr i måneden på innkjøp av sminke, klær, pyntesaker, hår og hud-produkt, synes jeg man kan unne seg. Har så klart blitt en del bomkjøp også. Trenger jeg ny vinterjakke kjøper jeg en billig til 100-200kr Så har jeg heller en slik ulltrøye under og varm genser. Anonymkode: ed454...e5c
absinthia Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Jeg kjøper noe når jeg trenger det og også ting jeg strengt tatt kunne greid meg uten en stund til, fordi det er et godt kjøp og jeg vet at jeg kommer til å bruke det. Blir ganske lei av å gå med de samme klærne, hele tiden og føler iblant at jeg trenger litt nye farger. Barna får klær etter som de vokser ut av dem og når jeg kommer over noe gode tilbudt som jeg vet at vi trenger i fremtiden. Kan godt kjøpe vinterdress i april, som skal brukes neste vinter, om tilbudet er godt nok. Strengt tatt behøver jeg selv ikke mer enn 3-4 bukser, 5-6 tynne topper, to strømpebukser, 2 tynne strømpebukser, 5 truser., 3 bh, et par skjorter og kanskje 3 gensere i tillegg til to sett ullundertøy, to ullgensere, treningssett, badedrakt, en shorts, to kjoler, en sommerjakke, en vindjakke, vinterbukse og vinterjakke i klesbeholdningen men jeg har jo som de fleste mye mer enn det. Handler det meste på salg i januar/ februar og i juli/ august.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har ikke noe budsjett og har i tillegg relativt dyr smak, og jeg bruker nok mellom 10- og 15 000,- pr mnd. i tillegg til det jeg bruker på barna (6 stk), mannen handler selv så der har jeg ingen oversikt Noe som selvfølgelig er galskap når halve verden sulter. Men jeg er oppvokst med dyre vaner og tenker egentlig ikke på det til daglig. Anonymkode: ba6a7...97a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Bruker 500 eller mindre. Kjøper stort sett bare når det er noe jeg trenger. Sist gang jeg kjøpte noe bare fordi jeg ønsket meg noe er vel 3 år siden. Skal sies at jeg har sprengt budsjettet de siste månedene pga graviditet. Måtte ha et par bukser og bh'er. Anonymkode: 4fb29...805
Gjest hockeyfrue Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har egentlig ikke noe budsjett, men prøver å holde meg under 100.000 kr i året. Hvis jeg skal inkludere interiør og sminke/hudpleie også er vi sikkert oppi nærmere 130.000 kr. Når jeg skriver det innser jeg at det høres helt vilt ut med tanke på at mange i Norge så vidt har råd til mat... Jeg har ikke overflod av klær, men jeg legger mye penger i kvalitet. Og så har jeg en svakhet for dyre sko og vesker da
Tinuwiel Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Her er klesbudsjettet lik 0,- både for meg og samboeren. Vi vokser ikke lengre, og sokker og undertøy dukker stadig opp som bursdag og julegave. Lurer på å kjøpe med en ny bukse, men virkelig HATER å shoppe. 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Jeg kjøper etter behov. Jeg hater shopping, og fatter ikke at noen kan gå rundt i klesbutikker for moro skyld Jeg har som regel 2-3 handlerunder i året, typisk for å kjøpe opp sommerklær/vinterklær. Anonymkode: ce8b2...0cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Etter å så og si ikke ha brukt noe penger på klær under studietiden vil jeg tro at jeg nå er oppe i ca 1000 kr i måneden (inkludert alt av sportsklær/sko osv). Har ikke noe klart budsjett, men prøver å begrense meg og å legge meg på en middelvei når det gjelder pris vs. kvalitet. Anonymkode: 975a3...4f4
strawberry Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Har en grense på 500 pr mnd ca, men bruker sjelden mer enn 200.
Hu i byen Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 Handler sikkert for mange tusen i måneden, men kjøper mest tidløse plagg av god kvalitet, så jeg handler ikke veldig mange plagg, men hvert plagg koster litt, i tillegg har jeg en svakhet for sko Men jeg skulle nok alltids ha klart å begrense meg og, hvis jeg hadde begrensede midler, men jeg hadde kanskje måttet planlegge litt mer, sånn at jeg hadde klær som passet sammen og kunne brukes til flere ting
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Jeg kjøper tilnærmet aldri klær til meg selv, hater å bruke penger på det Var fattig student i veldig mange år og hadde aldri råd til noe ekstra. Nå når jeg tjener mer kjøper jeg mest til barna. Så kanskje jeg bare har falt ut av vanen. Jeg får i hvert fall frysninger ved tanken på å kjøpe klesplagg til over en tusenlapp, det kommer jeg aldri til å gjøre med glede. Det er så mye annet jeg heller vil bruke penger på og klær interesserer meg ikke. Anonymkode: 37d28...fa0
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Budsjett har jeg ikke. Dette er da litt avhengig av alder, og hvor mye penger du har til overs, etter at alle andre utgifter er dekket inn. Jeg kjøper dersom jeg finne rnoe jeg liker og kan bruke både av klær, sko og andre tekstiler til hus og hjem. Er prisen god, (salg) så er kortet lettere å finne frem. Anonymkode: 4e968...921
Gjest 1anonym2 Skrevet 15. januar 2016 #14 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke budsjett på det. Både jeg og samboer kjøper når vi trenger, koste hva det koste vil. Vi handler også i litt dyrere butikker, så vi skal slippe å kjøpe nytt hele tiden, da billige ting fort blir stygge. Ellers kjøper jeg av og til når jeg ikke trenger, bare for jeg måtte ha den, selv om det ofte ender opp bakerst i skapet, for det ikke var så fint likevel.
Gjest Honeyblossom Skrevet 15. januar 2016 #15 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har ikke noe budsjett. Har prøvd å ha det, men det funka ikke. Jeg kjøper klær når jeg trenger det eller hvis jeg ser noe jeg bare måååå ha. Noen mnd kjøper jeg ingenting, mens andre mnd kan jeg lett bruke 500-1000,- . Så lenge forbruket mitt ikke ødelegger resten av økonomien ser jeg ikke noe grunn til å ha en budsjett.
Florence Skrevet 15. januar 2016 #16 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke noe budsjett. Vanligvis kjøper jeg når jeg trenger det, for eksempel når buksa er så slitt og godt brukt at det har blitt hull i den. Ellers jobber jeg litt i klesbutikk nå og må ha klærne vi har i butikken, så nå blir det et par nye plagg hver måned, heldigvis med gode rabatter.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #17 Skrevet 15. januar 2016 3 timer siden, Tinuwiel skrev: Her er klesbudsjettet lik 0,- både for meg og samboeren. Vi vokser ikke lengre, og sokker og undertøy dukker stadig opp som bursdag og julegave. Lurer på å kjøpe med en ny bukse, men virkelig HATER å shoppe. Tips: dra seint på kvelden, da er det få folk og mye bedre å handle og de i butikken har bedre tid til å hjelpe deg. Anonymkode: 464c1...1e9
Million Skrevet 15. januar 2016 #18 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke noe budsjett og har aldri hatt det når det kommer til klær. Har kjøpt det jeg har råd til og/eller lyst på. De siste par årene har jeg brukt alt fra 0,- til 4000,- kr i måneden på klær. Nå har jeg hatt en liten kjøpestopp noen måneder, for jeg ble lei av det, samt at klesstativ og skap er så fulle nå at det ikke går an å klemme inn en eneste kleshenger til. Så skal jeg kjøpe noe nytt nå, må noe brukt ut først, for å skape plass. Jeg driver og sparer for tiden, så da er det passende med innkjøpsstopp uansett.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #19 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har hatt dårlig råd i mange år. I fjor kjøpte jeg vel bare truser og sokker til meg selv. Men nå har jeg fått litt ekstra penger. Så nå går litt av det til klær. Men jeg er veldig sær, så er ikke så lett å finne noe jeg virkelig liker. Så finner jeg det, så kjøper jeg det. Så da går det fort en måned eller to uten å handle noe. Mens en måned bruker jeg 4000. Har vel tenkt å bruke ca 1000 kr i måneden. Anonymkode: d60d5...d58
Daria Skrevet 15. januar 2016 #20 Skrevet 15. januar 2016 Har ikke budsjett, men heller ikke veldig dyre vaner. Kjøper etter lyst og behov, men det skal vel sies at skapet er såpass fullt at det er sjelden jeg trenger noe, annet enn undertøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå