Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Varpunen
Skrevet

Nå sitter jeg å planlegger mitt nye diabetes type 3 kosthold som starter fra og med i morgen.... (ikke lavkarbo altså).

:goodbye: til sukker andre raske karbohydrater.....

Julebaksten blir spennende i år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri hørt om type 3. Hva er det? Er på Gardermoen enda. For et kaos i tax freen. Snart er bilen klar, så da rekker dy meg ikke varpunen.

Brrrrrrrr...! Kaldt som f her.

Skrevet

det kjennes ut som det er langt på kveld allerede... :sukk:

Skrevet

Jeg vet... hender jeg blir litt tidsforvirra i vinterhalvåret :P

Gjest Varpunen
Skrevet

Type tre er å være støttediabetiker. Altså ha et kosthold som passer for diabetikere uten å selv ha det. Og siden samboeren bør få ned hba1cen sin (han har type 1) så spurte han pent om jeg kunne bli enda flinkere til å lage og spise diabetesvennlig mat. Og det kan jeg jo. Jeg har jo egentlig bare god av å holde meg unna sukker.

• Liker 2
Skrevet

Rumle: Koppen på avateren din..er det en Figgjokopp? Mener å ha sett mønsteret før, og forbinder det dithen :)

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

OOO

I all verden gjorde du oppe så tidlig på en søndag?

Unge som ville stå opp da *gjesp* :filer::natti:

Skrevet (endret)

Trudde det bare var 2 typer diabetes jeg :lete:

Den er kjip Iza'bella :(

Endret av Rofl
Gjest Surrehodet
Skrevet

Idag steike jeg den fine ribba. Forberedte fantastisk middag og pudding. Da jeg skulle koke potetene røyk komfyren :sjenert:

Skrevet

AH, så bra type 3 ikke er farlig :) flink frøken.

Nå har vi dratt fra OSL, så jeg har vinka til deg varpunen. Så du det?

Skrevet

Trudde det bare var 2 typer diabetes jeg :lete:

Type 3 er som Varpunen sier, støttediabetiker. Altså har man ikke sykdommen selv, men blir påvirket (i dagliglivet) av den.

Skrevet (endret)

Rumle: Koppen på avateren din..er det en Figgjokopp? Mener å ha sett mønsteret før, og forbinder det dithen :)

Det er en ny oppgradert versjon av Mon Amie - serie fra Rörstrand :) Den var populær for maaange år siden. Jeg har vokst opp med camping-kopper i denne serien selv :fnise: Så jeg ble kjempeglad når jeg fant disse! :)

Mon Amie

:)

Endret av Rumle
Skrevet

Det var der jeg hadde det fra da! Tror faktisk jeg har tallerkner i camping-serien.. hvis de ikke er blitt borte et sted...

Skrevet (endret)

Kult! :) Camping-serien er i en slags melamin-materiale tror jeg. Har mange hyggelige minner fra ferieturer med de! :rodmer:

Endret av Rumle
  • Liker 1
Gjest Varpunen
Skrevet

Ah, du skulle sagt fra litt før Mynona, så kunne jeg klartra opp på taket med kikkerten min og sett vinkinga :gjeiper:

eller, jeg tror kanskje det blåser litt ute, så det er nok like greit å ikke klatre opp på taket..

Det gikk akkurat opp for meg at det blir dårlig med pepperkakedeig og julebrus på meg i år :tristbla: *sukk*

Skrevet

Søren også. Men det var fryktelig surt, så greit å holde seg inne.

Du kan jo spise pepperkakedeig på jobb? Og på natta?

• Liker 1
Skrevet

Har handlet to kalendere på fotoknudsen i dag som jeg skal gi i julegave! Endelig er første julegave i gang!

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...