Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Must have been love! På VH1 classics NÅ!! :rodmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nå tar jeg meg litt kalkun rester før jeg skal legge meg med pcen i senga.

Hvilken vin foreslår du til kalkun Giacomo :popcorn:

Skrevet

Nei nå tar jeg meg litt kalkun rester før jeg skal legge meg med pcen i senga.

Hvilken vin foreslår du til kalkun Giacomo :popcorn:

En Chianti eller Nebbiolo, kanskje? Du må i hvert fald ha noe som ikke er for kraftig i smaken. Kanskje en lett beaujoulais?

Hvis du vil være lidt ekstravagant, kan det gå bra med Champagne (eller Cava eller prosecco). Men ikke en for sød tybe.

Hva skal du servere med fuglen?

Skrevet

En Chianti eller Nebbiolo, kanskje? Du må i hvert fald ha noe som ikke er for kraftig i smaken. Kanskje en lett beaujoulais?

Hvis du vil være lidt ekstravagant, kan det gå bra med Champagne (eller Cava eller prosecco). Men ikke en for sød tybe.

Vad du skriver dejligt, Giacomo! :rodmer:

Skrevet

Grazie cinquanta mille, Donna Magica!

Skrevet

Grazie cinquanta mille, Donna Magica!

:blush:

Skrevet

Til fuglen serverte jeg amandinpoteter,rosenkål,gulerøtter,appelsiner,epler,waldorfsalat og det beste av alt sausen som jeg lagde på innmaten,fløtesaus :rodmer:

Men dette er vel ingen spesiell middag for deg som er så flink :fnise:

Skrevet

Jeg har ingen begreb om hvorvidt jeg er så flink, men jeg har en lidenskab for god mad og vin, og liker å pusle med det. Derfor synes jeg det er så sørgelig å være alene, for da gidder jeg ikke å kokkelere noe særlig.

Gode måltider handler om å våge å tilberede og servere dem. Man trenger bare tre ting:

-gode råvarer

-god tid

- kjærlighed til maden

Og så skader det ikke med gjester heller.

Jeg synes menuen din så aldeles deilig ud. Jeg må tenke lidt på det med vin, siden du har så mye sødme i maden, men jeg tror jeg vilde gått for en lett chianti.

Skrevet

Jeg syns du høres veldig flink ut.

Veldig sant med de tre punktene du skrev,og jeg legger sjela mi i det å lage mat,jeg gleder meg hver gang jeg skal lage søndagsmiddag :jepp:

Å ikke minst når du har gjester å andre å lage det til og ikke bare deg selv :rodmer:

Skrevet

Kjære Odisi!

Med ditt tilbehør, tror jeg du skal gå for en pinot gris-tybe. F. eks. Livon Collio Pinot Grigio 2010. Jeg tror den koster ca. 139,- for en flaske. Men du kan spørre på vinmonopolet. De ansatte der har ofte veldig god greie på dette. Mye bedre end meg, i alle fald. Og jeg synes de pleier å være svært imødekommende.

Med en anden anretning, kunde nok tidligere tips komme i betraktning. Men fortsatt kan du bytte ud hvitvinen med noe med bobler i. Da kan du jo invitere Mynona, som har hele leiligheden fuld av indsmuglet Cava for tiden.

Skrevet

Tusentakk for alle de gode forslagene Giacomo :klemmer:

Kanskje jeg må bryte meg inn til Mynona siden jeg er glad i bobler :fnise: men nå tror jeg at jeg må :natti: ,det er bare noen timer til jeg må opp igjen.

Godnatt alle sammen :goodbye:

Skrevet

God morgen alle sammen! Nå fikk jeg lyst på kalkun til frokost!

Skrevet

God morgen, Hannee!

Hvis jeg ser en kalkun, skal jeg be den lande på trappen din.

Skrevet

God morgen alle sammen :)

Var bare luresnø i natt. Ingenting igjen når jeg sto opp i dag.

Gjest
Dette emnet er låst og det er derfor ikke mulig å gi flere svar.
  • Opprett ny...