Gå til innhold

Pulevenn - Hvor vanlig er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha gått gjennom forumet ser jeg at mange påstår å ha pulevenner/"knullekompiser" eller at de kjenner andre som har det. Er dette virkelig utbredt? At folk kan ha mye og regelmessig sex uten å være i parforhold er jo kjent, men jeg trodde dette i hovedsak dreide seg om one night stands eller tilfeldige "ulykker" på fest, ikke regelmessig samleie med personer man kjenner men ikke ønsker å inngå forhold med. Vet ikke helt hva jeg skal mene om slikt... For meg kommer sex svært unaturlig om det ikke er reelle følelser med i bildet. At det kan skje på andre måter når alkohol er i bildet eller det er ekstra presserende behov står jeg inne for. Men regelmessig, følelsesløs sex med en bekjent kun for behovets skyld? Er det virkelig vanlig å holde på slik? Trodde det var mest utbredt i dårlige romantiske komedier... Hva er folks tanker/erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok mye mindre vanlig ute i virkelighetens verden,enn det man får inntrykk av her på KG.

• Liker 4
Skrevet

Har aldri hørt en person si at hen har det. Kun på KG

Anonymkode: 0ac3e...cca

Skrevet

Tjaa kommer vel an på omgangskretsen? Er relativt vanlig blant mine venner, så jeg syns ikke det er så unormalt. Uten at det er noe referansepunkt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt flere pulevenner. Den siste ble kjæresten min. Veldig mange jeg kjenner har også hatt det, men så er det også mange jeg kjenner som ikke har hatt det. De jeg kjenner som har (hatt) pulevenner har sjeldnere one night stands og "flyktige forbindelser". 

Anonymkode: c91ea...54c

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ofte - eller blir - en av partene som vil mer.

• Liker 1
Skrevet

Hatt det hele tiden jeg har vært singel siden jeg var 15. Dvs i 15 år. Samme person har vært det flere ganger, før og etter forhold vi har hatt på hver vår kant. Aldri noe problem å finne, det starter jo som regel med en ons eller uhell på fylla, men så er sexen bra, og man hooker opp igjen og igjen. 

Hadde ikke orket å hatt sex med nye hele tiden, foretrekker de jeg kjenner godt og er trygg på.

Anonymkode: 44a62...122

Skrevet

Tror det er og har vært relativt vanlig, bare at før kalte man det for "elskere" og "elskerinner". Liker egentlig de begrepene bedre.

Anonymkode: b5824...f4e

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri hatt en "pulevenn". Kunne ikke tenke meg å ha sex uten følelser med noen, uten å virkelig like de godt, kanskje være glad i vedkommende. Det blir tomt å ha sex uten det. Jeg har hatt flere ONS, men de beviser bare det jeg mener, det gir meg ingenting, faktisk.

I perioder når jeg har vært singel og ble "nøden", så ringte jeg som regel til siste eks og foreslo et nummer. Pleide ikke være vanskelig å be. Forutsatte at de var single da, men det var som regel greit.

Anonymkode: 8b295...886

Skrevet

Har hadd en god del av dem, 100% av tilfellene fungerte dårlig men det er helt greit det og. Er uhyre glad for å være ferdig med de greiene. Noen tilfeller endte stygt med avvisning av følelser, andre var sånn en gang i blant "hey, hypp på å møtes?" I flere år, mens et par var kortvarig. Har lært sinnsykt mye på det temaet. Var den eneste I min omkrets som hadde pulevenner, først nå når jeg har slått meg til ro vil de andre "utforske" terrenget... Men jaja, jeg sitter med tips til disposisjon for vennene mine.

Anonymkode: 6674e...ada

Skrevet

Jeg har hatt en i et halvt år nå. Jeg foretrekker det fremfor tilfeldig sex. Det virker kanskje rart, men ons er ikke noe for meg i det hele tatt. Jeg foretrekker ff fordi vi kjenner hverandre og er trygge på hverandre. Jeg er glad i han, men vi bare passer ikke å være sammen i et forhold. Derfor er vi ff i stedet :)

Anonymkode: 2bc02...17f

• Liker 1
Skrevet

25 år, hatt ganske mange pulevenner opp igjennom. Det har også venninner av meg. 

Anonymkode: 1189d...924

Skrevet

Jeg tenkte alltid at jeg aldri kunne ha sex uten følelser, men det fungerer veldig bra. Var litt redd for at jeg kanskje brydde meg så lite at jeg kunne ligget med hvem som helst, men det gjør jeg ikke.

det må være tiltrekking og kjemi inni bildet.

Foretrekker pulevenn fremfor ons

Anonymkode: 26c5f...90e

Skrevet

Jeg har alltid hatt det imellom forhold, ofte en tidligere ex som jeg har hatt god sex med. Noen ganger har det startet med at vi drar ut forholdet etter at det har blitt slutt og jeg fortsatt hadde følelser, men følelsene har som regel gitt seg etter en stund når vi har fortsatt kun med sexen.

Anonymkode: e32db...f28

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt en "pulevenn". Kunne ikke tenke meg å ha sex uten følelser med noen, uten å virkelig like de godt, kanskje være glad i vedkommende. Det blir tomt å ha sex uten det. Jeg har hatt flere ONS, men de beviser bare det jeg mener, det gir meg ingenting, faktisk.

I perioder når jeg har vært singel og ble "nøden", så ringte jeg som regel til siste eks og foreslo et nummer. Pleide ikke være vanskelig å be. Forutsatte at de var single da, men det var som regel greit.

Anonymkode: 8b295...886

Det er nettopp det jeg ikke liker heller, derfor er pulevenn en super løsning. En person man er glad i, men ikke forelsket i. En man bryr seg om og som bryr seg om deg tilbake :) Ons er uten følelser og noe jeg ikke synes særlig om. 

Anonymkode: 44a62...122

• Liker 3
Skrevet

ons er jo en risk, for man vet aldri hverken hvordan de er, om de har sykdommer, om de er farlige personer eller om man har seksuell kjemi. Jeg vil si pulevenn er like eller mer normalt enn å ha ons og det er jo bedre å ha en fast partner å ha sex med enn 10 nye pr måned.

Anonymkode: 54aaf...cf4

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde pulekompiser da jeg var singel, og det hadde mine venninner også. For min del var det greit å ende opp med en pulekompis etter en våt bytur, enn å ende opp I senga til en totalt fremmed fyr. I tillegg var jeg alltid så god venn med pulekompisene at vi kunne finne på andre aktiviteter - aktiviteter som ikke inneholdt romantikk og kliss. Funket bra for begge parter, det😊

Anonymkode: 3e5c6...57b

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt én, men vil ikke kalle det en pulevenn eller fuckfriend, mer en regelmessig hookup. Vi er ikke venner og vi er ikke glade i hverandre, det eneste vi har er god seksuell kjemi. Vi snakker ikke sammen i hverdagen og det kan gå mange uker mellom hver gang, mens andre ganger kan vi møtes flere ganger på én uke. Det varierer veldig. Vi avtaler aldri på forhånd når vi skal treffes, det er alltid veldig impulsivt.

Vi gikk på noen dater først, men fant ut at vi egentlig ikke hadde noe til felles :fnise: men den seksuelle kjemien derimot, den er så bra at det nesten er skremmende og veldig ironisk mtp at vi ikke matcher på noen andre områder.

For min del fungerte det lenge, helt til jeg begynte å innbille meg at jeg var forelsket i han og endte opp med å fortelle han om det, noe han taklet dårlig. Vi hadde et lite opphold, før vi fortsatte som før igjen og nå er alle mine innbilte følelser borte. Men merker at det er på tide å gå videre alikevel og kutte det ut eller finne en ny..

Anonymkode: 8b3f7...012

Skrevet

Jeg har aldri hatt det, men kunne gjerne tenkt meg det nå, om jeg bare hadde klart å finne noen, men det virker bare fjernt akkurat nå i alle fall.

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg vil heller ha en fast elsker enn tilfeldig sex på byen. Har aldri hatt en one night stand. Ser imidlertid ikke på det som følelsesløs sex, jeg genuint liker og trives sammen med menn som jeg har slike relasjoner til, og det skaper varmen følelser selv om jeg ikke er forelsket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...