Gå til innhold

Kun jeg må betale..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei 17 år gammel jente som ofte sitter på i bilen til en kompis ( kun kompis, vært venner i tre år ) når vi kjører turer i helgene. Da har vi også med to til, kompisen hans og min venninne, disse to har blitt kjærester. Alt er fint mellom oss alle, men en ting syntes jeg er veldig urettferdig: Kompisen min skal ha bensin penger av meg( noe som selvfølgelig er forståelig og ok), men dette nekter han å ta imot fra kompisen og venninna mi. Ikke tale om at han skal få penger av kjæresten til kompisen, hu skal få sitte på gratis og det samme gjelder kompisen hans. I tillegg bor venninna mi i samme retning som meg, men ca et kvarter lenger å kjøre.. Skjønner bare ikke dette og syntes det er veldig urettferdig. En dag han skulle kjøre venninna mi hjem fra byn ( han ringte), så skulle han kjøre henne gratis hjem som vanlig, men jeg kunne ikke sitte på fordi jeg ikke hadde penger..

Er dette normalt? Burde det ikke være likt for alle?

Anonymkode: cf821...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt okei at han skal ha penger, men skjønner at du reagerer på at det er kun du som må betale. Spesielt den episoden der du ikke fikk sitte på hjem fordi du ikke kunne betale, mens han likevel kjørte vennina di hjem og du bor på veien.. 

Hva sier venninna di til dette da?

Anonymkode: 29d29...05c

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt okei at han skal ha penger, men skjønner at du reagerer på at det er kun du som må betale. Spesielt den episoden der du ikke fikk sitte på hjem fordi du ikke kunne betale, mens han likevel kjørte vennina di hjem og du bor på veien.. 

Hva sier venninna di til dette da?

Hun virker bare glad over at hun selv slipper å betale og en bizarr måte litt stolt..TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er meget spesiell oppførsel. Enten bør han ta bensinpenger fra alle, eller så bør han bare la det gå. Å peke ut én person av tre som sitter på er ikke rettferdig, og jeg forstår godt at du reagerer. Det er virkelig smålig at han ikke lot deg sitte på fordi du ikke hadde penger når han likevel skulle kjøre den retningen for å slippe av venninnen. Hva i alle dager sa venninnen din til dette? 

For hans egen del håper jeg han vokser fra seg dette. Dette er lite sosialt akseptert, og de fleste vil vel anse han som et sosialt avvik. 

Anonymkode: bd28c...de5

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han føler du utnytter han og ofte sitter på, mens de andre bare gjør det en sjelden gang? Eller er det andre ting han betaler for deg sånn at du på en måte gjør opp for det ved å betale for skyssen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, palamina skrev:

Kanskje han føler du utnytter han og ofte sitter på, mens de andre bare gjør det en sjelden gang? Eller er det andre ting han betaler for deg sånn at du på en måte gjør opp for det ved å betale for skyssen?

Hei.

Kjæresten til venninnen min sitter mye oftere på. Jeg er kun med når venninnen min også er med.

Ser noen lurte på hva venninnen min sa da jeg ikke kunne sitte på da jeg ikke hadde penger. Hun sa ingenting og dro av sted med han. Foreldrene mine hentet meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er meget spesiell oppførsel. Enten bør han ta bensinpenger fra alle, eller så bør han bare la det gå.

Han bestemmer selv hvem som skal få sitte på gratis, det er ingenting trådstarter har noe med. Enten fordi han er kompis med disse, eller at de betaler på andre måter.

Anonymkode: a7f99...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesielt. Jeg hadde sluttet å kjøre med dem, punktum. Du har rett, det er ekstremt merkelig oppførsel. Venninna di kan ikke være mye venninne som velvillig forlater deg, ihvertfall med tanke på at de må kjøre forbi der du bor i tillegg. Nei, jeg hadde nok sett meg etter nye venner.

Anonymkode: 3555d...87a

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han bestemmer selv hvem som skal få sitte på gratis, det er ingenting trådstarter har noe med. Enten fordi han er kompis med disse, eller at de betaler på andre måter.

Anonymkode: a7f99...2af

Så du mener sjåføren er ute etter å gjøre et poeng ved å ta betalt fra henne, passe på at hun vet at de IKKE er venner siden bare hun må betale? Nice. 

Anonymkode: 3555d...87a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uhumskheter

Det hadde jeg ikke giddet. Er helt med på at det å ta bensinpenger er ok, og jeg syns det er flott du betaler. Men syns det er urettferdig at du må betale bensinpenger alene når det er andre folk i bilen også, som skal samme vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun virker bare glad over at hun selv slipper å betale og en bizarr måte litt stolt..TS.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei.

Kjæresten til venninnen min sitter mye oftere på. Jeg er kun med når venninnen min også er med.

Ser noen lurte på hva venninnen min sa da jeg ikke kunne sitte på da jeg ikke hadde penger. Hun sa ingenting og dro av sted med han. Foreldrene mine hentet meg.

Da ville jeg sakte, men sikkert bare fjernet meg fra gruppen og sluttet å sitte på med han. Du behøver ikke å kutte tvert slik at det blir veldig åpenbart hva du driver med, men begynn heller å tilbringe tid med andre og trekk deg sakte ut. 

Gjør du en sak ut av det er jeg redd for han vil vri det til at du er gnien og vanskelig, så det er best å la være og heller bare trekke seg tilbake. 

Jeg er lei meg for å si dette, men for meg virker det som om han gjør et poeng ut av at du ikke er god nok venn av han, og jeg syns ikke hun venninnen din høres ut som noen særlig god venninne. 

Bruk tiden på andre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som at han ser på de andre som venner, og på deg som kun en bekjent som han er "venn" med for å få penger av. Altså mer som en klient kan man si, og ikke en venn. Jeg har driti meg ut på slike ting flere ganger, vært fast kunde i butikken til en jeg så på som nær venninde, men hun var jo ikke det, hun var jo bare vennlig mot meg siden jeg ga hun penger. Samme med typ sjåfør situasjon du nevner her.

Anonymkode: 55cc4...03c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...