Gå til innhold

Kan kommentarer på blogg.no spores?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blogg selv som jeg er logget inn på. Så la jeg inn en kommentar på en annen blogg, men som anonym, mens jeg var logget inn i min egen blogg. Kan denne spores tilbake til min blogg? 

Muligens vanskelig formulert, men håper noen forstår hva jeg skal frem til. 

Anonymkode: ae74a...bc5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt du gjør på nettet kan spores tilbake til deg.

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Sooool skrev:

Det var dumt. Må man være veldig flink på data for å klare det?

Skrevet

Det er ikke så enkelt. Soool svarer egentlig ikke på det du spør om. Du spør om kommentaren kan kobles til kontoen din selv om du skrev som anonym. Soool kommer med noe generell svada som ikke har noe med saken å gjøre.

• Liker 2
Skrevet

Har du trolla/skrevet ting du ikke burde, og er redd for konsekvensene nå eller? 

• Liker 4
Skrevet

Alt kan spores ja, hvis man vil. 

Anonymkode: 2b579...0d6

• Liker 1
Skrevet

blåbærkratt er det deg? Mafiaen er ikke ute etter deg, du kan trygt slappe av. 

Anonymkode: 091af...a16

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke man må det, men tror man må være flink for å finne ditt navn. Det er jo ip-adressen folk sporer i første omgang, og den tror jeg bare går til området du befinner deg i. Men kan lite om dette, så dette svaret er tatt med utgangspunkt i ting jeg har hørt fra en venn :eeeh:

Skrevet
19 minutter siden, Cambria skrev:

Jeg tror ikke man må det, men tror man må være flink for å finne ditt navn. Det er jo ip-adressen folk sporer i første omgang, og den tror jeg bare går til området du befinner deg i. Men kan lite om dette, så dette svaret er tatt med utgangspunkt i ting jeg har hørt fra en venn :eeeh:

Men ip-adresse, er ikke det adressen på selve internettet? Altså om man da har brukt f.eks. offentlig wifi, da er det vel så og si umulig å finne ut hvem det kan være ut fra de utallige menneskene som bruker det? Kan heller ikke så mye om dette.. 

Skrevet (endret)
4 minutter siden, Sasandra skrev:

Men ip-adresse, er ikke det adressen på selve internettet? Altså om man da har brukt f.eks. offentlig wifi, da er det vel så og si umulig å finne ut hvem det kan være ut fra de utallige menneskene som bruker det? Kan heller ikke så mye om dette.. 

Ehm.... Det var et godt spørsmål, jeg vet ikke. Der ble min "teori" om ip-adressene ødelagt :bond:

edit: når jeg leser svaret ditt igjen, ble den kanskje ikke det likevel. For om det viser til nettverket kan det vel fortsatt vise til hvor nettverket befinner seg? 

Endret av Cambria
Skrevet

Pc`n du bruker har en egen ip-adresse (den kan du forandre som du vil via programmer), det er ikke slik at alle pc`r som bruker nettverket/wi-fy har samme ip-adresse. Så ja du kan spores, men de færreste har kunnskap til det. Men uansett tviler på at noen orker å spore ip-adressen din bare på grunn av en kommentar :fnise:.

Anonymkode: 46fda...5a5

Skrevet

Gå inn på kommentaren du skrev og trykk på den! Kommer du innpå bloggen din så er den linket dit :fnise:

Kan du skrive her hva du skrev? Dersom det er alvolig nok så kan den spores opp, om det f.eks var en trussel. Men tviler.

Skrevet
21 minutter siden, Cambria skrev:

Ehm.... Det var et godt spørsmål, jeg vet ikke. Der ble min "teori" om ip-adressene ødelagt :bond:

edit: når jeg leser svaret ditt igjen, ble den kanskje ikke det likevel. For om det viser til nettverket kan det vel fortsatt vise til hvor nettverket befinner seg? 

Dukka opp svar på hva ip-adresse er for noe, så da har vi oppklaring begge to ;) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Sasandra skrev:

Dukka opp svar på hva ip-adresse er for noe, så da har vi oppklaring begge to ;) 

Nesten alt har ip-adresser, nettsider også. Så du hadde rett i at nettsider har ip-adresser ;).

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nesten alt har ip-adresser, nettsider også. Så du hadde rett i at nettsider har ip-adresser ;).

Bra jeg ikke var helt på tur da :nigo:

Skrevet

Jeg har ikke trollet eller skrevet noe frekt, ulovlig eller lignende :) Jeg kommenterte på en venninnes blogg og stilte litt kritiske spørsmål til helsetips hun gir som jeg vet hun ikke har peiling på. Har aldri kommenter der før så vet hun ikke kan spore ipen min og koble den til tidligere kommentarer, men jeg var logget inn på min egen blogg. Skrev fortsatt som anonym da, og man kan ikke trykke på navnet eller lignende. Takk for hjelp!

Skrevet (endret)

I kommentarfeltet på blogg får man opp ip adressen selv om du er anonym. Om venninnen din gidder, kan hun sjekke om den ipen har lagt inn kommentarer før i bloggen. Siden du ikke har lagt inn noe før, kan hun ikke se det

Jeg har fått anonyme kommentarer, der navnet er "Anonym", men de har ikke fjernet nettadr som kommer aut. opp. Da kan jeg jo se hvilken blogg de kommer fra. 

Endret av scrabble
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke trollet eller skrevet noe frekt, ulovlig eller lignende :) Jeg kommenterte på en venninnes blogg og stilte litt kritiske spørsmål til helsetips hun gir som jeg vet hun ikke har peiling på. Har aldri kommenter der før så vet hun ikke kan spore ipen min og koble den til tidligere kommentarer, men jeg var logget inn på min egen blogg. Skrev fortsatt som anonym da, og man kan ikke trykke på navnet eller lignende. Takk for hjelp!

Da er du anonym. 16 år gamle jenter har ingen forutsetning for å leke spion :) med mindre hun er veldig flink på pc, da. IP-adresse er lett å finne, eks. Men hun kan nok aldri få vite at det var DU som skrev!

Anonymkode: 69e01...b0e

Skrevet
14 timer siden, Sooool skrev:

Helt korrekt. 

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jupp, og det er ikkje sånn at vanlige folk kan gjøre dette.. Det kreves både tilgang til nettleverandøren sine lister og tillatelse fra mydighetene før en får utlevert navn

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt kan spores ja, hvis man vil. 

Anonymkode: 2b579...0d6

Du får det høres ut som om at alle kan spore hva man vil. slik fungerer det dessverre ikkje.. 

11 timer siden, Cambria skrev:

Ip adressen kan en finne, men en finner ikkje ut hvem som sitter bak den. 

11 timer siden, Sasandra skrev:

Ip adressen på selve internettet ? Altså, hvorfor svarer du i det hele tatt i denne tråden når du kan så lite ? 

Om du sitter på ett wifi, er det slettes ikkje "umulig" å finne ut hvem du er. er lfere adresser på pcen din som kan spores tilbake til din pc. blir ufattelig mye vanskligere, men ingenting er umulig.

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Nesten alt har ip-adresse" ? Vennligst fortell meg hva som ikkje har ? 

Hvorfor svarer du i det hele tatt? Om noen hadde stillt spørsmål om hva en flux er, hadde du da svart bare for å svare ? 

Skrevet
22 minutter siden, muligenstroll skrev:

"Nesten alt har ip-adresse" ? Vennligst fortell meg hva som ikkje har ? 

Hvorfor svarer du i det hele tatt? Om noen hadde stillt spørsmål om hva en flux er, hadde du da svart bare for å svare ? 

En som er hissig? :laugh:

Men for å svare deg, tryne ditt har ikke ip-adresse :tongue:.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...