AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Hvor i Akershus er det fint for barn å vokse opp? Da tenker jeg på lite mobbing, bra skoler, hyggelige lærere, bra og inkluderende miljø generellt sett der man kan være seg selv og bli godtatt slik man er, ikke særlig merke/mote-press, o.s.v,. Anonymkode: 0d8fa...68d
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Enkelte jeg kjenner har vokst opp på Nesodden, og har flyttet tilbake i voksen alder nå for å slå seg ned med barn osv. Ei venninne av meg jobber der på skole - og trives svært godt i området med miljø/selve stedet osv. Det er vel kjent for å være ganske sånn kulturlivspreget, mye folk med akademiske eller kulturutdanninger/kreative jobber. Det er nok liten "aksept" for typisk supervestkantssnobberi, vil jeg tro. Anonymkode: 96266...841 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #3 Skrevet 15. januar 2016 Takk for svar. Ingen andre som bor i Akershus og har barn? Anonymkode: 0d8fa...68d
Gjest Handymanhedmark Skrevet 15. januar 2016 #4 Skrevet 15. januar 2016 Hvorfor Akershus ? Har bodd på Eidsvoll en stund. Fin bygd med mange muligheter. Kort veg til Oslo.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #5 Skrevet 15. januar 2016 Kolbotn er vel kanskje noe av det mer nøytrale, men å finne et sted hvor man er garantert det du søker er umulig. Styr unna Drøbak, selv om det er noe av det vakrere i området :). Nesodden er sikkert også av det bedre, som nevnes over her. Anonymkode: d9b1f...5ba
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #6 Skrevet 15. januar 2016 Stemmer nesodden, bodd der selv I 23 år, trives utrolig godt der. Veldig pen halvøy med gode strender på både østsiden og vestsiden. Mye fint å kunne sjekke ut sammen med unga. For eksempel Spro gruvene. Anonymkode: 07407...90d 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #7 Skrevet 15. januar 2016 Vi bor i et villastrøk på Skjetten og selv om de fleste her tjener veldig godt opplever jeg ikke merkepress på skolen (heller tvert i mot, alle er ganske klare på at vi skal sette en standard som er overkommelig for alle). Barneskolen mine går på er veldig flink til å tilpasse lekser og undervisning (jeg har et barn som trenger ekstra utfordringer) og jeg har også opplevd på nært hold at skolen har tatt raskt og solid tak i mobbing og dermed stoppet det. De er flinke til å ha forebyggende tiltak på skolen og jeg opplever miljøet i klassene vi kjenner til som gjennomgående godt. Nærhet til alt av fritidsaktiviteter, en flott skog som blir mye brukt av skolene, buss og tog som raskt tar deg til Oslo og stort kjøpesenter på Strømmen er veldig fine bonuser. Anonymkode: cb3b0...f36 3
Gjest Linaria Skrevet 15. januar 2016 #8 Skrevet 15. januar 2016 Jeg vokste opp i Rælingen og det var i hvert fall veldig fint. I hvert fall helt til jeg begynte på ungdomsskolen. Ikke langt fra Lillestrøm og tog til Oslo, men likevel et rolig område.
Juniper Skrevet 15. januar 2016 #9 Skrevet 15. januar 2016 Har du ingen andre kriterier enn "fint å vokse opp"? Hva slags tilbud ønsker du at ungene får i forhold til idrett og kulturliv? Hvor mange elever ønsker du at skolen har? Vil du ha både barne- og ungdomsskole på stedet? Hvilke jobbmuligheter ser du etter? Skal du pendle? Hvor mye butikker vil du ha i nær-området? Kollektivtilbud? Det er mange perler på Romerike, og fint mange steder i Follo.
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #10 Skrevet 15. januar 2016 Fjellhamar! Nært Oslo og utrolig godt miljø Anonymkode: b2d69...ce6 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #11 Skrevet 15. januar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Kolbotn er vel kanskje noe av det mer nøytrale, men å finne et sted hvor man er garantert det du søker er umulig. Styr unna Drøbak, selv om det er noe av det vakrere i området :). Nesodden er sikkert også av det bedre, som nevnes over her. Anonymkode: d9b1f...5ba Jeg skulle til å andefale Drøbak, bare unngå Seiersten Anonymkode: 43116...f02
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 Jeg har ikke barn, men jeg bor i Eidsvoll kommune. Jeg ville ikke latt barna mine vokse opp her. Jeg kjenner flere med barn som opplever at barnet blir mobbet og at skolen ikke tar ansvar. Jeg skjønner at dette kan skje overalt, men det er flere verstingskoler når det kommer til mobbing i området. Det er også en god del dopbruk blant ungdommen her, noe som også gjør meg svært skeptisk. Dersom man er svært oppmerksom og ressurssterk burde ikke dette være noe problem, men jeg kjenner at jeg er litt skeptisk allikevel. Ellers liker jeg stedet godt. Fint lokalmiljø med mange muligheter, bra kollektivtilbud og pene omgivelser. Kulturtilbudet er ikke helt topp, men det er relativt kort avstand til Oslo. Anonymkode: 5846c...333
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Vettre og Vollen i Asker Heggedal er også bra men mer usentralt. Anonymkode: 01fd1...c44
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #15 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (På 15.1.2016 den 17.34): Jeg skulle til å andefale Drøbak, bare unngå Seiersten Anonymkode: 43116...f02 Noen som kan svare på hvorfor man skal unngå Seiersten? Anonymkode: 8c848...02d
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #16 Skrevet 10. januar 2021 Til informasjon så heter det nå Viken. Ikke Akershus. Anonymkode: bb56f...26e
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #17 Skrevet 10. januar 2021 Jeg er fra et relativt lite sted i det som pleide å være Akershus. Har endel venner med lignende erfaringer; de fleste småsteder kan være veldig fine å vokse opp for barn som er noenlunde A4, og helt forjævlig for de som ikke passer inn. Anonymkode: d4cc4...4e7 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #18 Skrevet 10. januar 2021 Jeg anbefaler Nedre Romerike framfor Øvre Romerike. Eventuelt Ås eller områdene rundt. Hvis det hadde passet seg sånn ville jeg gjerne bodd med barn i Ås. 😊 Har også god erfaring med Fjellhamar. Har også trivdes i Bærum og Asker, men jeg synes det er en fin plass å være barn, men ikke å være ungdom, derfor anbefaler jeg ikke de kommunene. Anonymkode: b7082...297 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #19 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Til informasjon så heter det nå Viken. Ikke Akershus. Anonymkode: bb56f...26e Nei. Ts spør ikke om Hemsedal. Anonymkode: f8433...4c3 5
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2021 #20 Skrevet 10. januar 2021 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Til informasjon så heter det nå Viken. Ikke Akershus. Anonymkode: bb56f...26e Dette er en gammel tråd jeg spurte om Seierstad og hvorfor noen sier man skal Holde seg unna der? Anonymkode: 8c848...02d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå