Gå til innhold

endre kosthold

Fremhevede innlegg

Skrevet

tenkte jeg skulle endre kostholdet mitt, og få en litt sunnere livsstil. men jeg orker ikke å spise bare masse grønnsaker og frukt. noen som vet om noen middagsretter som er både gode og sunne? og gjerne tips til sunn frokost.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Til frokost kan du spise musli med yoghurt,grovt brød med masse forskjellige pålegg som:makrell i tomat,hamburgerrygg,egg.Du kan ha salat,tomat,agurk på brødskive.Til middag kan du ha wok(bruk svinekjøtt),koteletter,grillet kylling uten skinn,kyllingfilet...Masse grønnsaker til og litt grann ris(basmati ris).Kommer ikke på flere tips jeg

Gjest Anonymous
Skrevet
Til frokost kan du spise musli med yoghurt' date=grovt brød med masse forskjellige pålegg som:makrell i tomat,hamburgerrygg,egg.Du kan ha salat,tomat,agurk på brødskive.Til middag kan du ha wok(bruk svinekjøtt),koteletter,grillet kylling uten skinn,kyllingfilet...Masse grønnsaker til og litt grann ris(basmati ris).Kommer ikke på flere tips jeg

Takk for gode tips!

Skrevet

* Tomatsuppe med røde linser: mettende, magert, proteinrikt.

* Ovnsbakte grønnsaker (poteter, søtpoteter, gulrøtter, løk, hvitløk, paprika, squash, etc, gjerne blandet) - enten som siderett til kjøtt eller som egen rett, gjerne servert med brød eller en dipp (noe godt må en unne seg iblant..lag den av yoghurt så blir det ikke så ille).

* Halverte squash med tomater/basilikum/mozzarella opp-på og inn i ovnen til squashen er myk.

* Tilberede grønnsaker på nye måte enn bare vanlig kokt:

wok har blitt nevnt; lag nydelige supper (f.eks. er kremet gulrotsuppe nydelig, det samme er butternutsquash suppe); hasselback-poteter; fyll grønnsaker som paprika med f.x kjøttdeig/tomatblanding etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...