Gå til innhold

Tørre albuer


EmmaK

Anbefalte innlegg

Særlig på vinterstid er plaget med veldig tørre albuer, det er skikkelig ubehagelig og det klør og svir! NOen som har noen tips til kremer evnt. andre ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HAr faktisk prøvd LOcobase...den re utrolig fet, og jeg føler at den hjelper der og da, men ikke etterhvert! Ei på jobben sa at hvis man delte en sitron i to og gned disse på albuene hjalp det visstnok! Synes det høres vondt ut jeg... med såre albuer i sur sitron! Noen som har prøvd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Hvis du får eksemlignende utslett på albuene, kan en mild kortisonkrem kanskje hjelpe? Ellers er det ikke så mye du kan gjøre, annet enn å smøre godt med f. eks Locobase som 08juni02 sa her ovenfor. Et tips er å smøre tjukt på om kvelden før du legger deg, og så smøre flere ganger daglig til det gir seg.

Har du forresten prøvd Locobase repair? Den er enda fetere enn den vanlige locobasen. Verdt et forsøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jamila

Dette høres kanskje litt sykt ut, men det funker utrolig bra:

Kjerringråd mot tørre albuer:

fukt gasbind eller bomull med kremfløte. Legg disse på albuene og behold de der i en halvtimes tid. Huden blir merkbart mykere! Gjenta et par ganger i uken. Tørk av fløten og smør med fuktighetskrem etter at du har fjernet gasbindet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker en krem som er beregnet for føtter. Yepp!

Den gjør underverker for både sprukne heler og tørre albuer. Den heter Tea Tree Oil Foot Repair Balm og lages av Earth Therapeutics. Vet ikke om det kan kjøpes i Norge, men jeg er sikker på at du finner noe lignende.

I tillegg til Tea Tree Oil som gjør underverker på all tørr hud så har den Aloe Vera og Chamomille. Fet og deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pulverheksa

Sett deg i godstolen med albuene i hver sin halve sitron.

CA 20 min.

Etterpå tørker du godt av albuene med en fuktig klut og smører deg inn med fet krem. Gjerne mentolatum. Det er effektivt mot tørr og sår hud, f.eks på hendene.

Lykke til med dine nye myke albuer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hvis du har skikkelig tørr hud er det et must å skrubbe bort så mye som mulig av det først. Har hørt at hvis du bare kliner fuktighetskrem utenpå, vil den ikke trenge gjennom alle de døde lagene, og du oppnår egentlig ingen ting. Så hopp i dusjen, skrubb godt med hampvott, og klæsj på skikkelig fet krem etterpå. Det gjør susen for meg. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du et kjempetips!!!!

Smör inn albuene med noen dråper olivenolje et par ganger daglig..

Dette har funket kjempebra for meg.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...