Gå til innhold

Bamble kommune - et sted å bo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min har fått det for seg at det er stedet å flytte til, vekk fra byen. Kjenner jeg er usikker, gitt. Mye rart på små steder. Noen fra Bamble som kan berolige meg eller noen som har "rømt" derifra som kan hjelpe meg å snakke vett i mannen?

Ser det er rimelige hus etc, men det er gjerne en grunn til at folk ikke vil bo der?!
Bor i Oslo nå og vi bor oss til fant.

HJELP:)

Anonymkode: 7c3b4...50b

Skrevet

Jeg har bodd noen år i Langesund som liten og trivdes veldig bra, fint område og hyggelige mennesker. En del av bibelbeltet så ganske kristent samfunn. Tror det er på grunn av dårlig arbeidsmarked at boligprisene er lave for tiden. Skulle selv gjerne flyttet tilbake! :)

Anonymkode: 9e1b4...966

Skrevet

Takk for svar. Vi ser på Langesund og Stathelle (eller egentlig mannen min, da).

Kjenner jeg blir litt svett av ordet bibelbelte, men så lenge folk ikke driver utstrakt misjonering så må de bare holde på for meg. Selv om det preger gjerne lokalsamfunnet også, særlig et lite samfunn.

HI

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Vi ser på Langesund og Stathelle (eller egentlig mannen min, da).

Kjenner jeg blir litt svett av ordet bibelbelte, men så lenge folk ikke driver utstrakt misjonering så må de bare holde på for meg. Selv om det preger gjerne lokalsamfunnet også, særlig et lite samfunn.

HI

Man merker ikke noe spesielt til at det ligger i bibelbeltet bortsett fra at det nok er litt flere som er engasjerte i kirken. Det er ikke noe jeg tenkte på før jeg fikk høre at det var en del av bibelbeltet, da kom jeg på at folk nok gikk oftere i kirken der. 

Ellers er folk veldig flinke til å ta vare på og hjelpe hverandre. Synes heller ikke at det er spesielt preget av å være et lite samfunn, det bor folk hele veien fra Langesund og opp til Skien, så det er mer som en stor by :)

Anonymkode: 9e1b4...966

Skrevet (endret)
Den 14.1.2016 at 20.11, AnonymBruker skrev:

Mannen min har fått det for seg at det er stedet å flytte til, vekk fra byen. Kjenner jeg er usikker, gitt. Mye rart på små steder. Noen fra Bamble som kan berolige meg eller noen som har "rømt" derifra som kan hjelpe meg å snakke vett i mannen?

Ser det er rimelige hus etc, men det er gjerne en grunn til at folk ikke vil bo der?!
Bor i Oslo nå og vi bor oss til fant.

HJELP:)

Dere bor i Oslo sier du. Betyr det at dere skal fortsette å jobbe i Oslo (tar for gitt at dere begge jobber der siden dere bor i Oslo).

I så tilfelle kan det være en god idè å sjekke hvor lang tid det tar hver dag å transportere seg tur/retur Stathelle - Oslo.

- det er ikke få timer ! 

Endret av Mis(s)Understood
Skrevet

Bamble ja.. Vi "mobbet" alltid klassekamerater fordi de var fra bamble.. Ville heller valgt andre siden av broen: Brevik!

Anonymkode: b1e8b...8fa

Skrevet

Foreldrene mine flyttet fra Stathelle til Porsgrunn da jeg var liten, på grunn av at Stathelle er lite og kan bli kjedelig. Og, som nevnt over her, Bamblinger har litt rykte på seg for å være litt harry. ☺️

Anonymkode: 2a9ae...a6f

• Liker 1
Skrevet
Den 17.1.2016 at 21.40, AnonymBruker skrev:

Foreldrene mine flyttet fra Stathelle til Porsgrunn da jeg var liten, på grunn av at Stathelle er lite og kan bli kjedelig. Og, som nevnt over her, Bamblinger har litt rykte på seg for å være litt harry. ☺️

Håper du ikke tuller nå fordi hele Grenland er harry. Og ja, jeg er fra Skien selv og kan skrive under på det.

Anonymkode: 607e1...8ca

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper du ikke tuller nå fordi hele Grenland er harry. Og ja, jeg er fra Skien selv og kan skrive under på det.

Jeg synes ikke det er det. Jeg har bodd og vokst opp i skien. Det er jo mer bygdestrøka som er harry. Som melum og kilebygda.

Anonymkode: 67d85...4aa

• Liker 1
Skrevet

Bodde i Langesund som barn og syntes det var veldig fint. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Store deler av Grenland er harry (jeg kjenner mange harrytasser fra Skien), men Bamble er hakket verre. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er det. Jeg har bodd og vokst opp i skien. Det er jo mer bygdestrøka som er harry. Som melum og kilebygda.

Anonymkode: 67d85...4aa

Enig. Harry bygdetullinger er det både i P og Skien, men jevnt over så har Bamble flere harrytasser. Det innrømmer til og med vennene mine derfra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...