Gå til innhold

Spørsmål ang.sykemelding og dialogmøte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

jeg beklager admin hvis dette innlegget er postet på feil sted. 

Jeg har vært sykmeldt i 6 måneder nå, i dag fikk jeg et brev fra NAV at jeg, min arbeidsgiver og lege må møte opp på et dialogmøte. Saken er, mens jeg bar sykemeldt, gikk det firmaet som jeg jobbet i, konkurs og sjefen har reist til utlandet. Dem gikk konkurs for 3 måneder siden og jeg var ikke klar over det. 

Hva skjer? Hva skal jeg gjøre...? Har dere vært borti sånn situasjon før..? Bor i Oslo forresten. 

Tusen takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen gi veiledning..? 

Skrevet

Hei

Du bør uansett møte opp, slik at NAV ikke opplever at du ikke samarbeider. 

Ellers stusser jeg over at du ikke har vært i kontakt med arbeidsgiveren din på så lenge. 

Hva som skjer videre vet jeg ikke, men sørg for å holde orden på papirer og frister i prosessen. 

Skrevet

Takk for svar,

anbefaler du at jeg registrer meg som arbeidsledig nå i og med, sykemeldingen min går ut 18 januar..? Eller ta en prat med konsulent min om situadjonen. 

Jeg og legen kan møte, men blir vanskelig og umulig med sjefen min siden han har reist til utlandet og jeg har ikke noe kontakt info på han. 

Skrevet
41 minutter siden, Jente-24 skrev:

Hei 

jeg beklager admin hvis dette innlegget er postet på feil sted. 

Jeg har vært sykmeldt i 6 måneder nå, i dag fikk jeg et brev fra NAV at jeg, min arbeidsgiver og lege må møte opp på et dialogmøte. Saken er, mens jeg bar sykemeldt, gikk det firmaet som jeg jobbet i, konkurs og sjefen har reist til utlandet. Dem gikk konkurs for 3 måneder siden og jeg var ikke klar over det. 

Hva skjer? Hva skal jeg gjøre...? Har dere vært borti sånn situasjon før..? Bor i Oslo forresten. 

Tusen takk for all hjelp!

Ta kontakt med nav på tlf og forklar situasjonen før møtet og at det da ikke vil være noen fra arb plassen som vil møte opp. Det er ikke noe du kan noe for uansett, så ikke bekymre deg for det! :)

Skrevet

Hei hei :) 

ja det er sant, jeg er nok litt bekymret. Har aldri deltatt i et sånt møte, så det virker litt skummelt. 

Skrevet
20 minutter siden, Jente-24 skrev:

Hei hei :) 

ja det er sant, jeg er nok litt bekymret. Har aldri deltatt i et sånt møte, så det virker litt skummelt. 

Det er ikke så skummelt som det virker. Dere skal nok bare snakke om arbeidsevne og evt tilrettelegging for at du skal komme tilbake i arbeid, evt lage en plan for dette, men de er ikke ute etter å presse deg. Og legen, som sykemelder, vil jo kunne argumentere for deg. Det er standard når man har vært sykemeldt i lengre tid. Det kommer til å g bra😊

Skrevet

Åhhhh tusen takk for lettelse! ja du har nok rett. Gruet meg mitt unødvendig. 

Men i min situasjon som ikke har noen arbeid å dra til, hvordanblir det da tror du? Jeg hadde en salgsjobb som var provisjonsbasert.

Skrevet
2 timer siden, Jente-24 skrev:

Åhhhh tusen takk for lettelse! ja du har nok rett. Gruet meg mitt unødvendig. 

Men i min situasjon som ikke har noen arbeid å dra til, hvordanblir det da tror du? Jeg hadde en salgsjobb som var provisjonsbasert.

Det vet jeg ikke, men jeg vil tro de da vil snakke med deg om mulighet for å søke ny jobb om du blir arbeidsfør igjen. Jeg hadde uansett ringt de i morgen og fortalt om situasjonen, da har nav iallefall fått beskjed, så får de vurdere om de fortsatt ønsker dialogmøte! 😊

Skrevet

Det enkleste både for Nav, deg og legen er at dere drøfter det i møtet. Nav er ikke så firkantet, og siden du allerede er 6 mnd på vei kan det godt hende at de anbefaler at legen fortsetter å sykemelde deg til permisjonsstart. Jeg vet ikke hvorfor du er sykemeldt eller om du nærmer deg frisk, men de vil ofte anbefale det.som gir deg best uttelling for permisjon, og det er sykemelding.  Da melder du deg arbeidsledig etter permisjon, så gir det deg utregning på dagpenger. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er ikke farlig eller skummelt. :) Bare møt opp på tidene som er satt, og snakk med nav når du er der. 

Det er ikke ditt ansvar hva arbeidsgiver gjør. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...