Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres tips for tørt hår? Hårkur eller olje eller andre tips er veldig velkommene!  :-) 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kokosolje. Has i før du vasker det, la det virke noen timer, og gjerne over natten. Kan også brukes i tørre tupper. Kérastase sin touche perfection er også fin.

Skrevet

Prøv en hårkur som tilfører nok fuktighet, som feks Redken All Soft. Finnes også i shampoo og balsam :)

Skrevet

Jeg har en kur fra maroccon oil som er supergod og gir masse fukt. Bruker å veksle mellom den og Joico K-pack sin deep penatration reconstructer (proteiner, super for slitt hår). Hvis håret ditt er veldig crispy og umulig så er det ikke sikkert det er fuktighet det trenger, men noe som bygger opp, som den fra Joico K-pack. Særlig hvis du striper/bleker/varmebehandler. 

Bruker også oljen fra maroccon oil i lengdene, den er veldig god. 

Skrevet

Jeg sverger til joico proteinkur og fuktighetskur med litt kokosolje i :) 

• Liker 1
Skrevet

Bruker både en krøllkrem fra Moroccanoil og Joico K-pak. Ingen av de hjelper i dette været!

Skrevet

Anbefaler Redken extreme, eneste som duger.

Anonymkode: c7859...2af

Skrevet

Frisøren min anbefalte varmebeskyttelse før man går ut i kulda, det skulle visstnok beskytte mot kulde også.

Dessverre ser håret mitt utrolig fett ut hvis jeg bruker varmebeskytteren min uten å faktisk bruke varme i det, så jeg står over, men kan jo hende det funker for noen andre.

Skrevet

Har akkurat begynt å bruke kokosolje i håret over natten(noen ganger i uka). Synes håret blir mykere og glansfullt, men kan ikke uttale meg om den langsiktige effekten enda!

Skrevet

Noen parfymefrie alternativer? Kokosfett eller olivenolje virker ikke på mitt hår. 

Anonymkode: 3dedf...2c2

Skrevet

Vasker håret kun to ganger i uken. Onsdag og søndag. Når jeg gjør det passer jeg på å kun bruke shampo/balsam som gir fuktighet til håret! Matrix har en kjempebra serie, samt Fudge. Jeg prøvde Moroccanoil en stund, men syntes ikke den hjalp noe særlig...

Hvis du har kjemisk behandlet hår bør du kjøpe olaplex nr. 3. Den er fantastisk!

Hårkuranbefalinger: ALLE fra Redken. Men de er veldig dyre... Loréal sin repair-serie (gul) er superbra! Har brukt den i det siste, og kommer nok til å holde meg til den en stund nå.

Hvis du styler håret ditt med varme (føner, rettetang eller krølltang) bør du investere i en varmebeskyttende spray. Du finner billige alternativer på Vita, dyre alternativer hos frisøren. Jeg bruker bare en billigvariant fra Vita. Big Sexy Hair har en kjempegod varmebeskyttende spray! Pass på å ikke spraye for nærme håret, da blir det bare seigt og knekker når du må gre gjennom. 

Jeg smører kokosolje i hårtuppene hver kveld før jeg legger meg. Det får du kjøpt hos f.eks. Life :)

Håper dette hjalp! :)

Skrevet
Den 15. januar 2016 at 19.45, skruf skrev:

Jeg har en kur fra maroccon oil som er supergod og gir masse fukt. Bruker å veksle mellom den og Joico K-pack sin deep penatration reconstructer (proteiner, super for slitt hår). Hvis håret ditt er veldig crispy og umulig så er det ikke sikkert det er fuktighet det trenger, men noe som bygger opp, som den fra Joico K-pack. Særlig hvis du striper/bleker/varmebehandler. 

Bruker også oljen fra maroccon oil i lengdene, den er veldig god. 

Hvilken type hår har du? Jeg har og langt fyldig hår, bruker mest fuktighetskur, men mulig jeg og bør veksle med protein kur?

Hvor ofte burker du fukt kur og hvor ofte bruker du protein kur? Hvor ofte vakser du håret?

Anonymkode: 431a3...830

Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken type hår har du? Jeg har og langt fyldig hår, bruker mest fuktighetskur, men mulig jeg og bør veksle med protein kur?

Hvor ofte burker du fukt kur og hvor ofte bruker du protein kur? Hvor ofte vakser du håret?

Jeg har hår ned til midjen, tykt hår, men hårstråene er fine ( i følge frisøren min) har også endel krøller. 

Bruker protein og fuktighetskur annenhver gang, vasker håret ca annenhver dag. Varierer hvor ofte jeg bruker kur, men på denne årstiden her så bruker jeg på annenhver vask. Håret blir fort tørt og slitt mtp luebruk, kaldt ute, varmt inne... 

(likedan kurer jeg masse når vi er ute på reise til varmere strøk og det blir mye sol&bad)

Skrevet

Jeg har lett krøllete hår og fikk utrolig mykt hår av Biosilk. Fikk shampoo, balsam og serium til jul. Har aldri hatt så fint og fukt metter hår før. Dyr men drøy i bruk:)

Skrevet

Som andre har nevnt; kokosolje. Helst over natten, enda bedre et helg døgn (en søndag du ikke går ut døren for eksempel) 

Anonymkode: 88cb7...8b8

Skrevet

Anbefaler Revlon Uniq One :) Hadde verdens verste tørre hår, nå er det silkemykt! Leave in hårkur :) 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som andre har nevnt; kokosolje. Helst over natten, enda bedre et helg døgn (en søndag du ikke går ut døren for eksempel) 

Anonymkode: 88cb7...8b8

Hvordan tar du i kokosolje og hvordan får du det ut? Jeg har langt tjukt hår...

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som skrev innlegget, men bruker også dette innimellom. Jeg må vaske hele håret med shampoo flere ganger i dusjen for å få det ordentlig ut (jeg bruker 3-4), og ikke ta balsam inn mot røttene etterpå.

Anonymkode: 657ac...701

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke jeg som skrev ab-innlegget, men jeg smelter det i hendene og påfører det i hele håret borsett fra helt oppi toppen. Vet det er bra om du har tørr hodebunn, men jeg sliter ikke med det problemet. Det som er viktig er at du tar shampoo i håret FØR du tar vann i det. Da trenger jeg bare å vaske det sånn 2 ganger og det går lett ut :) 

Skrevet

Elsker hårkurene fra Aussie, grei pris er det på de også. Selges hos Cubus, Vita osv.

Anonymkode: c5422...fbe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...