Gå til innhold

"Må" man lese bøkene til Kepler i rekkefølge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp lest Hypnotisøren, den første boka til ekteparet Lars Kepler. Har Ildvitnet, altså den tredje boka, liggende her, men lurer på om jeg bør/må lese Paganinikontrakten først? Noen som har lest bøkene til Kepler som kan svare på om det er nødvendig å lese disse bøkene i rekkefølge, eller om det ikke har så mye å si? :)

Anonymkode: 86bcb...b77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man MÅ jo ikke, men det er noen småting du går glipp av som skjer i Paganinikontrakten da. 

Selv leste jeg bok nr. 5 før jeg startet på nr. 1, og det gikk jo greit da. :)

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Dersom du har mulighet så ville jeg lest dem i rekkefølge. Hvis ikke så er det informasjon du går glipp av ... eller får forklart i en senere bok.

Skrevet

Hvis du uansett har tenkt til å lese alle, så bør du lese dem i rekkefølge! Men er absolutt ikke noe problem å lese nummer tre før to, ulempen er at du går glipp av utviklingen som skjer i bok nummer to med Joona og andre personer som går igjen i flere av bøkene :) 

Anonymkode: 4a582...890

• 2 uker senere...
Skrevet

Du vil ha mest utbytte av å lese fra starten, men alt går jo :) 

Skrevet (endret)

Kepler er et eksempel på en krimserie hvor du godt kan lese en nok langt uti serien, og likevel forstå alt, MEN om du leser flere i feil rekkefølge risikerer du å høre hva som kommer til å skje pga recap i neste bok.

Endret av anniewal
Helsikes autocorrect!
Skrevet

Jeg har begynt med Stalker. Synes det går greit uten at jeg vet noe om forhistorien til karakterene. Ser jo at det er ting jeg villa ha fått forklart om Joona etc. Men det går fint :) 

Anonymkode: c0f61...07f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...