AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Fikk helt sjokk idag. En venninne fortalte meg at en av hennes kolleger sykemeldte seg pga at David Bowie var død(!!!). Bowie hadde visstnok "betydd alt for henne" i barne- og ungdomsår, og hun gråt i 2 dager etter at Bowie døde. Men det verste av alt er jo at legen faktisk ga henne en ukes(!) sykemelding pga pyskisk ubalanse eller noe slikt. Nå vet vi jo ikke hva hun nøyaktig fortalte legen, men synes jeg er uvesentlig. Jeg blir forbanna over moralen til folk. Det er fullstendig uakseptabelt og regelrett sluntre unna jobben med full lønn fordi en underholdningsperson som man aldri har hverken truffet eller kjent personlig, dør. Herregud, er moralen vår i fritt fall eller?? Når man hører slike historier skjønner man godt at 1/3 av BNP går til trygdeytelser. Anonymkode: b6f47...263 40
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Har ikke noe til overs for leger som slenger sykemeldinger etter folk, og folk som sutrer seg til sykemelding for enhver filleting. Anonymkode: 39ad8...b8c 14
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Det er ikke grunnlag for fravær, punktum. Ikke rart velferdsstaten går til helvete. Anonymkode: 5c549...20e 19
minister-mio Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Åpenbart psykisk ubalanse å gråte i to døgn over en man ikke kjenner 34
Roseh Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 Da kunne hun heller blitt hjemme, ulønnet! Selvfølgelig blir ordningen utnyttet når man få full lønn. Hadde man kun fått 66% lønn fra første sykedag hadde antallet skulk nesten vært borte. De syke hadde heller ikke lidd noen nød, med mindre de er syk 24/7. Men da får man kun 66% lønn uansett. 6
Mis(s)Understood Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Det hadde vært gøy å møtt den legen tror jeg Kjenner dere mange som setter hele inntektskilden sin på spill slik ? Jeg bare hører om dem på KG, men får aldri møtt eller hørt navnet på noen av dem... I wonder why. 7
Outlander Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 Bør sende hele saken til NAV som juks på trygden. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 Et øyeblikk siden, Mis(s)Understood skrev: Det hadde vært gøy å møtt den legen tror jeg Kjenner dere mange som setter hele inntektskilden sin på spill slik ? Jeg bare hører om dem på KG, men får aldri møtt eller hørt navnet på noen av dem... I wonder why. Problemet med psykiske sykemeldinger, er at legen må tro på pasienten. Og jeg tipper vedkommende ikke har nevnt Bowies død, men rett og slett diktet opp noe annet tull. Husk at 10% av nordmenn i arbeidsfør alder er uføretrygdet. Det vitner jo om at det er en betydelig andel latsekker og unnasluntrere. Ingen kan tro på at en så høy andel er så sjuke at de ikke kan arbeide. Og episoder som denne bekrefter bare dette. Det er på høy tid at man innfører trekk i lønn ved sykemelding og egenmeldinger. Anonymkode: b6f47...263 9
Vattenflaska Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 (endret) Et øyeblikk siden, IamGroot skrev: Bør sende hele saken til NAV som juks på trygden. Signerer. En kan ikke sykemeldes pga kjærlighetssorg heller. Hun der høres ikke god ut altså. Endret 14. januar 2016 av karlakarl 1
Gjest The Lost Dreamer Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 (endret) Hun hadde kanskje psykiske problemer og døden hans var kanskje utløser? I forrige uke gikk jeg rundt og var kjempedeppa hele uka. Begeret rant over når jeg mista tørrshampoen min i gulvet, jeg falt bare sammen og gråt som en unge. Er ikke riktig å få sykemld. For noe sånt syns jeg, men man burde ikke dømme noen etter hva man hører for alle sliter med sitt på en eller annen måte. Selvom det ikke virker som om vedkommende sliter, vet du aldri sannheten. Endret 14. januar 2016 av The Lost Dreamer
Gjest Trollkarlen Skrevet 14. januar 2016 #12 Skrevet 14. januar 2016 Sykemelding for småtteri er noe forbanna piss. Kjendisdød eller en ukes influensa. Full lønn fordi feberen er litt høy i 1 uke? Skjerpings.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #13 Skrevet 14. januar 2016 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk helt sjokk idag. En venninne fortalte meg at en av hennes kolleger sykemeldte seg pga at David Bowie var død(!!!). Bowie hadde visstnok "betydd alt for henne" i barne- og ungdomsår, og hun gråt i 2 dager etter at Bowie døde. Anonymkode: b6f47...263 Jeg skjønner henne godt. Du vet tydeligvis ikke hva artister kan bety for folk. Anonymkode: f72da...a29 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #14 Skrevet 14. januar 2016 Det er åpenbart at damen faktisk på sett og vis er i psykisk ubalanse, men faktum er at vi har et samfunn som understøtter og hausser opp slike svakheter helt til det blir normalt og akseptabel å "gå rett i kjelleren" for den minste ting. Det er skremmende. Anonymkode: cd693...3d0 8
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #15 Skrevet 14. januar 2016 3 minutter siden, The Lost Dreamer skrev: Hun hadde kanskje psykiske problemer og døden hans var kanskje utløser? I forrige uke gikk jeg rundt og var kjempedeppa hele uka. Begeret rant over når jeg mista tørrshampoen min i bakken, jeg falt bare sammen og gråt som en unge. Er ikke riktig å få sykemld. For noe sånt syns jeg, men man burde ikke dømme noen etter hva man hører for alle sliter med sitt på en eller annen måte. Selvom det ikke virker som om vedkommende sliter, vet du aldri sannheten. Nå har vel venninnen faktisk sagt at Bowie's død var årsaken. Depresjon er uansett noe som strekker seg over lenger tid, ikke at man er "deppa" en periode. Anonymkode: 5c549...20e 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #16 Skrevet 14. januar 2016 Jeg kjenner faktisk ett kvinnfolk som sykmeldte seg fordi hun viss nok hadde "helt fryktelig vondt" i tærne på grunn av ein vannblemme på storetåa si! Anonymkode: a4780...09c 3
Gjest gjestvest Skrevet 14. januar 2016 #18 Skrevet 14. januar 2016 " Betydde alt for henne i barne- og ungdomsår " Det er fullt mulig å få sjokk når en voksen person faller sammen over noe slik, og til og med får sykemelding over dette. En kan også forsøke å se for seg barnet og ungdommen som den gang var, og prøve å finne ut hvorfor denne mannen på det tidspunktet ble så viktig. Hva, hvem han mente å erstatte. Mulig han da ikke kun var en underholdningsperson, men noen mye mer nær. Kanskje det ikke da er rart at tapet nå føles tungt.
Gjest -Tricia- Skrevet 14. januar 2016 #19 Skrevet 14. januar 2016 Det er lett for utenforstående å dømme, men når en sånn ting får henne til å få et totalt sammenbrudd så er det mest sannsynlig noe annet større og mer alvorlig som ligger bak. Mye tyder på at hun generelt er psykisk ustabil og det er sikkert på det grunnlaget legen har gitt henne sykemelding, ikke utelukkende fordi David Bowie har forlatt jorda. Legen vet hele sykehistorien hennes, det vet ikke vi.
Jerry Lee Skrevet 14. januar 2016 #20 Skrevet 14. januar 2016 8 minutter siden, karlakarl skrev: Signerer. En kan ikke sykemeldes pga kjærlighetssorg heller. Hun der høres ikke god ut altså. Hmm. ..er vel legen som ikke er helt i vater som godtar den forklaringen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå