Gå til innhold

Hjelp til vin beregning!

Fremhevede innlegg

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kuvert prisen er på 3500 kr + vinen så syns virkelig ikke vi er gnien... total alkoholmengde er jo godt over 1 flaske per person! Men er tydeligvis noen som bare er opptatt av å drikke i et bryllup :)

Anonymkode: 643a8...663

Jeg ville som gjest ikke drukket alkohol før maten, men ventet ett glass til forrett og to til hovedrett. At det er noe annet enn ett glass velkomstdrink hadde jeg bare stusset over og kanskje tenkt at brudeparet var generøse. Og hadde iallfall blitt overasket over den dårlige prioriteringen fra brudeparet om jeg da ikke hadde fått to glass til hovedrett. Så min forventning til et bryllup er 3 glass vin, men de 3 hadde jeg ikke fått av deg.

Anonymkode: 89273...e91

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kuvert prisen er på 3500 kr + vinen så syns virkelig ikke vi er gnien... total alkoholmengde er jo godt over 1 flaske per person! Men er tydeligvis noen som bare er opptatt av å drikke i et bryllup :)

Da tror jeg du misforstår litt. Jeg er ikke "bare opptatt av å drikke" i bryllup, men jeg er opptatt av å drikke god vin til god mat. Om det er ørten flasker vin før maten, så betyr det ingenting for meg, da jeg vil ha vin til mat, ikke for å bli full. 

Anonymkode: 6bb74...6b4

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da tror jeg du misforstår litt. Jeg er ikke "bare opptatt av å drikke" i bryllup, men jeg er opptatt av å drikke god vin til god mat. Om det er ørten flasker vin før maten, så betyr det ingenting for meg, da jeg vil ha vin til mat, ikke for å bli full. 

Anonymkode: 6bb74...6b4

Dette!

Skrevet

Ett glass vin pr. rett vil være passende. Når man setter opp en flerretters meny, skal man ikke gjenta seg. Er det kjøtt til hovedrett, bør det være f.eks fisk eller skalldyr til forrett. Man serverer ikke samme vin til kjøtt som til fisk, og dessertvin skal gjerne være søt, så jeg ville overlatt til restauranten å velge en vin til hver rett, og servere ett glass pr. person pr. rett.

Skrevet
Den 26.01.2016 at 12.33, IamGroot skrev:

Da kommer du til å kaste bort MYE vin hvis du bare åpne flaskene og sette dem fint pent på bordet.  

Vi skal jo ha færre bord enn gjester. Så en god del av flaskene står ikke på bordene, men skal bytte ut tomme vinflasker utover kvelden. For eksempel, er det 10 bord og 30 vinflasker, så er det jo til hver tid bare 10 flasker som er åpnet, en per bord.

Anonymkode: d1d1d...095

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville som gjest ikke drukket alkohol før maten, men ventet ett glass til forrett og to til hovedrett. At det er noe annet enn ett glass velkomstdrink hadde jeg bare stusset over og kanskje tenkt at brudeparet var generøse. Og hadde iallfall blitt overasket over den dårlige prioriteringen fra brudeparet om jeg da ikke hadde fått to glass til hovedrett. Så min forventning til et bryllup er 3 glass vin, men de 3 hadde jeg ikke fått av deg.

Det er jo en 4 retters meny, så iløpet av middagen er det 4 glass med vin. Om det skal to glass til hver hovedrett er vi oppe i 6 glass vin + aperitiff og champagne! Om det hadde vært en 3 retters meny så hadde vi hatt 2 glass til hovedretten... men skjønner at man har ulik mening om dette 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo en 4 retters meny, så iløpet av middagen er det 4 glass med vin. Om det skal to glass til hver hovedrett er vi oppe i 6 glass vin + aperitiff og champagne! Om det hadde vært en 3 retters meny så hadde vi hatt 2 glass til hovedretten... men skjønner at man har ulik mening om dette 

Da er vi nok bare uenige ja. Med mindre hovedrettene deres er veldig små er min erfaring at det er best med to glass til skåling også videre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...