AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #1 Skrevet 14. januar 2016 Riskrem fra Tine koster 43,90 hos Meny, og 19,90 hos Coop Prix. Jordbærsausen koster 21,90 hos Meny, og 12,90 hos Coop Prix. Disse er forøvrig vanlige priser. Meny må jammen skjerpe seg! Anonymkode: 96c4b...cfe 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #2 Skrevet 14. januar 2016 Hva sier forbrukerombudet lurer jeg på om slik prisforhøyninger. Å sette opp mer enn dobbelt. Har de lov? Anonymkode: 96c4b...cfe 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #3 Skrevet 14. januar 2016 Meny er på lik linje med Coop Mega butikk som skal selge kvalitetsvarer. De reklamerer med ferskvaredisk og stort utvalg. Prisen blir selvsagt deretter. Prix, Rema og Kiwi er butikker uten ferskvaredisk og mindre lokaler, og har derfor mindre utgifter. Alle vet at de dyreste butikkene er de med ferksvaredisk, altså Mega og Meny. Anonymkode: cb9d7...b4f 10
Gjest Herr Heftig Skrevet 14. januar 2016 #4 Skrevet 14. januar 2016 Meny er en dyr butikk med stort utvalg og noen bedre produkter. Deal with it.
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #5 Skrevet 14. januar 2016 9 minutter siden, Herr Heftig skrev: Meny er en dyr butikk med stort utvalg og noen bedre produkter. Deal with it. Det er ikke bedre vare. Det er samme varen. halo Anonymkode: 96c4b...cfe 7
peppermyntete Skrevet 14. januar 2016 #6 Skrevet 14. januar 2016 Kan du ikke bare handle på coop prix da og så kan de som ønsker det handle på meny? 6
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #7 Skrevet 14. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bedre vare. Det er samme varen. halo Anonymkode: 96c4b...cfe Men Meny har mye høyere kostnader de må ha dekket inn enn Prix. Hallo. Anonymkode: f8237...55c 11
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #8 Skrevet 14. januar 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Riskrem fra Tine koster 43,90 hos Meny, og 19,90 hos Coop Prix. Jordbærsausen koster 21,90 hos Meny, og 12,90 hos Coop Prix. Disse er forøvrig vanlige priser. Meny må jammen skjerpe seg! Anonymkode: 96c4b...cfe Du kommer med to eksempler på Meny sine "gal-skaps-priser". Det meste er betydelig dyrere hos Meny enn nesten alle andre butikker med tilsvarende varer. Skjønner ikke at noen kaster penger bort på å gå inn i butikkene til Meny. Anonymkode: 3ad22...60b 4
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #9 Skrevet 14. januar 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Riskrem fra Tine koster 43,90 hos Meny, og 19,90 hos Coop Prix. Jordbærsausen koster 21,90 hos Meny, og 12,90 hos Coop Prix. Disse er forøvrig vanlige priser. Meny må jammen skjerpe seg! Anonymkode: 96c4b...cfe Så du betaler gladelig 20 kroner for ris, sukker og litt melk&fløte som er smakløs og inneholder underkokt ris av dårlig kvalitet, og problemet med situasjonen er at du tror Meny prøver å flå deg? Problemet, ts, er at begge produktene er verdiløse. De har ingen nytteverdi, næringsverdi eller samfunnsverdi. Da blir deres salgsverdi hva nå enn pokker folk er villig til å bla opp med. Hadde vi nå engang diskutert matpriser, så skulle jeg vært med. Men riskrem er ikke mat. Om "noen" (myndighetene, går jeg ut fra) skulle regulere prisene her så ville jo det fornuftige være å si: all junkfood skal koste minst 200kr per 100 gram. Lykke til! Anonymkode: b108c...8c8 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #10 Skrevet 14. januar 2016 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du betaler gladelig 20 kroner for ris, sukker og litt melk&fløte som er smakløs og inneholder underkokt ris av dårlig kvalitet, og problemet med situasjonen er at du tror Meny prøver å flå deg? Problemet, ts, er at begge produktene er verdiløse. De har ingen nytteverdi, næringsverdi eller samfunnsverdi. Da blir deres salgsverdi hva nå enn pokker folk er villig til å bla opp med. Hadde vi nå engang diskutert matpriser, så skulle jeg vært med. Men riskrem er ikke mat. Om "noen" (myndighetene, går jeg ut fra) skulle regulere prisene her så ville jo det fornuftige være å si: all junkfood skal koste minst 200kr per 100 gram. Lykke til! Anonymkode: b108c...8c8 Ja, det er det jeg stusset på også. Vi snakker ikke akkurat om livsviktige næringsgrupper her. Anonymkode: f8237...55c 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2016 #11 Skrevet 14. januar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så du betaler gladelig 20 kroner for ris, sukker og litt melk&fløte som er smakløs og inneholder underkokt ris av dårlig kvalitet, og problemet med situasjonen er at du tror Meny prøver å flå deg? Problemet, ts, er at begge produktene er verdiløse. De har ingen nytteverdi, næringsverdi eller samfunnsverdi. Da blir deres salgsverdi hva nå enn pokker folk er villig til å bla opp med. Hadde vi nå engang diskutert matpriser, så skulle jeg vært med. Men riskrem er ikke mat. Om "noen" (myndighetene, går jeg ut fra) skulle regulere prisene her så ville jo det fornuftige være å si: all junkfood skal koste minst 200kr per 100 gram. Lykke til! Anonymkode: b108c...8c8 Det er prisforskjellen på samme produkt som er poenget her. Enkelte har virkelig tungt for det. Anonymkode: 6a115...1c5 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2016 #12 Skrevet 15. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er prisforskjellen på samme produkt som er poenget her. Enkelte har virkelig tungt for det. Anonymkode: 6a115...1c5 Og den prisforskjellen har flere allerede forklart. Utvalg koster. Kunnskap koster. Ferskvaredisker koster, både i innkjøp og drift. Og disse kostnadene må tas inn et sted. Om det at en luksusvare (i betydningen "ikke nødvendig", ikke "luksuriøs") som riskrem koster dobbelt så mye som på Prix plager deg så kjøp den på Prix, da. Meny er sjelden den eneste butikken på stedet. Anonymkode: f8237...55c 5
Puny Skrevet 15. januar 2016 #13 Skrevet 15. januar 2016 Frosne blåbær ( som jeg har ett helt vilt forbruk av ) koster ca 6 kr på kiwi og 18 på Rimi. Rimi er for øvrig en liten drittbutikk som ikke kan gjemme seg bak bedre utvalg, de er bare dyre...
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2016 #14 Skrevet 16. januar 2016 Meny har jo et helt annet utvalg enn hva Kiwi eller Rema har og har derfor helt andre utgifter. Så hovedhandlingen gjør jeg på Kiwi eller Rema, og det jeg ikke måtte finne der kjøper jeg på Meny eller Coop. Anonymkode: 2f122...639 1
Brunhilde Skrevet 16. januar 2016 #15 Skrevet 16. januar 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Meny har jo et helt annet utvalg enn hva Kiwi eller Rema har og har derfor helt andre utgifter. Så hovedhandlingen gjør jeg på Kiwi eller Rema, og det jeg ikke måtte finne der kjøper jeg på Meny eller Coop. Anonymkode: 2f122...639 Akkurat det samme gjør jeg. Jeg benytter meg av tilbud på kaffe når de har det på Meny (er ikke så glad i kaffen fra Rema), og andre gode tilbud, men hoveddelen av handlingen gjør jeg på Rema1000 og Kiwi, billigere og stort sett like bra.
peppermyntete Skrevet 17. januar 2016 #16 Skrevet 17. januar 2016 Den 14.1.2016 at 0.41, AnonymBruker skrev: Det er prisforskjellen på samme produkt som er poenget her. Enkelte har virkelig tungt for det. Anonymkode: 6a115...1c5 Du har visst tungt for det selv, for det var ikke prisforskjellen på samme produkt som ble omtalt i innlegget du siterer.
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2016 #17 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, peppermyntete skrev: Du har visst tungt for det selv, for det var ikke prisforskjellen på samme produkt som ble omtalt i innlegget du siterer. Nettopp! Men det er det HI dreier seg om, noe som vedkommende svarte på. Kjære vene... Anonymkode: 6a115...1c5
peppermyntete Skrevet 17. januar 2016 #18 Skrevet 17. januar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nettopp! Men det er det HI dreier seg om, noe som vedkommende svarte på. Kjære vene... Anonymkode: 6a115...1c5 Ja kjære vene! Vedkommende prøvde vel å forklare hvorfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå